Validation of the Need for Social Interaction Scale between Customer and Service Provider

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: López-Bonilla, Jesús Manuel
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: López-Bonilla, Luis Miguel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
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Título da fonte: Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
Texto Completo: https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1622
Resumo: With the consolidation of the services sector inthe global economy, we need to study furtherthe relationship between customer and serviceprovider. This paper analyzed the validity andreliability of the need for social interactionbetween customer and service provider. This scalehas been made by Dabholkar (1996), from theideas of Langeard et al. (1981). There are relativelyfew studies with this scale, therefore this constructshould be taken into account in future researchabout service interaction. This study is basedon a sample of 819 undergraduates. The resultssuggest that the Need of Social Interaction is abrief, simple and reliable scale.
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spelling Validation of the Need for Social Interaction Scale between Customer and Service ProviderValidación de la escala de necesidad de interacción social entre cliente y prestador de serviciosValidação da Escala de Necessidade de Interação Social entre Cliente e Prestador de ServiçosService interactions. Service provider. Customer. Scale.Interacciones de servicio. Prestador de servicios. Cliente. Escala.Interações em serviços. Prestador de serviços. Cliente. Escala.With the consolidation of the services sector inthe global economy, we need to study furtherthe relationship between customer and serviceprovider. This paper analyzed the validity andreliability of the need for social interactionbetween customer and service provider. This scalehas been made by Dabholkar (1996), from theideas of Langeard et al. (1981). There are relativelyfew studies with this scale, therefore this constructshould be taken into account in future researchabout service interaction. This study is basedon a sample of 819 undergraduates. The resultssuggest that the Need of Social Interaction is abrief, simple and reliable scale.Con la consolidación del sector de los servicios enla economía mundial, es preciso estudiar en mayorprofundidad la relación entre cliente y prestadorde servicios. Este trabajo analiza la validez y lafiabilidad de la escala de necesidad de interacciónsocial entre empleados y clientes. Esta escala hasido creada por Dabholkar (1996), a partir de lasideas de Langeard et al. (1981). Hay relativamentepocos estudios sobre esta escala, aunque esteconstructo debería ser tenido en cuenta en futurasinvestigaciones sobre la interacción de servicios.Este estudio se ha basado en una muestra de 819estudiantes universitarios. Los resultados sugierenque la escala de necesidad de interacción social esun instrumento de medida breve, simple y fiable.Com a consolidação do setor de serviços naeconomía mundial, precisamos estudarmais arelação entre o cliente e o prestador de serviços.Este artigo analisa a validade e confiabilidade daescala de necessidade de interação social entrecliente e prestador de serviços. Essa escala foicriada por Dabholkar (1996), baseado nas idéiasde Langeard et al. (1981). Há poucos estudossobre esta escala, embora esta construção deveser considerado em futuras pesquisas sobre ainteração de serviços. Este estudo foi baseado emuma amostra de 819 estudantes universitários. Osresultados sugerem que a escala de necessidade deinteracção social é um instrumento de mediçaode curto, simples e fiável.FECAP2014-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/162210.7819/rbgn.v16i53.1622Review of Business Management; Vol. 16 No. 53 (2014); 560-574RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 16 Núm. 53 (2014); 560-574RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 16 n. 53 (2014); 560-5741983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1622/pdf_84https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1622/pdf_85López-Bonilla, Jesús ManuelLópez-Bonilla, Luis Miguelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-07-21T16:31:02Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1622Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2021-07-21T16:31:02Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false
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