An examination of certain antecedents of social entrepreneurial intentions among Mexico residents
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
DOI: | 10.7819/rbgn.v19i64.3129 |
Texto Completo: | https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/3129 |
Resumo: | Purpose – The purpose of our investigation is threefold. First, we assessthe role of sustainable and social values as precursors of social innovationorientation, while taking into account interests as to financial returns.Second, we examine the role of social innovation orientation as anantecedent of a social entrepreneurship attitude. Third, we examinehow attitude, subjective norms and entrepreneurship self-efficacyinfluence intentions of beginning a social entrepreneurship ventureamong Mexico residents. Design/methodology/approach – We conducted 745 surveys amonglow-income Mexico residents who expressed interest in initiating asocial entrepreneurship venture. We used structural equation modelingto test the hypothesized model. Findings – Results showed the positive influence of social values onsocial innovation orientation, while taking into account the influenceof financial interests. Social innovation orientation, an attitude towardsocial entrepreneurship, entrepreneurial self-efficacy and subjectivenorms were identified as positive predictors of social entrepreneurialintentions. Originality/value – The paper provides useful information about theimportance of values to understanding social innovation orientationand social entrepreneurship intentions. |
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An examination of certain antecedents of social entrepreneurial intentions among Mexico residentsUn análisis de algunos antecedentes de la intención emprendedora social entre los residentes de MéxicoAnálise de alguns antecedentes da intenção empreendedora social entre os residentes do MéxicoIntentions. Values. Social entrepreneurship. Low income. Developing countries.Intenções. Valores. Empreendimento social. Baixa Renda. Países em desenvolvimento.Purpose – The purpose of our investigation is threefold. First, we assessthe role of sustainable and social values as precursors of social innovationorientation, while taking into account interests as to financial returns.Second, we examine the role of social innovation orientation as anantecedent of a social entrepreneurship attitude. Third, we examinehow attitude, subjective norms and entrepreneurship self-efficacyinfluence intentions of beginning a social entrepreneurship ventureamong Mexico residents. Design/methodology/approach – We conducted 745 surveys amonglow-income Mexico residents who expressed interest in initiating asocial entrepreneurship venture. We used structural equation modelingto test the hypothesized model. Findings – Results showed the positive influence of social values onsocial innovation orientation, while taking into account the influenceof financial interests. Social innovation orientation, an attitude towardsocial entrepreneurship, entrepreneurial self-efficacy and subjectivenorms were identified as positive predictors of social entrepreneurialintentions. Originality/value – The paper provides useful information about theimportance of values to understanding social innovation orientationand social entrepreneurship intentions.Objetivo – Esta pesquisa tem três objetivos. Primeiro, examinamos opapel dos valores sociais e sustentáveis como precursores da orientaçãoà inovação social, levando em consideração o interesse nos retornosfinanceiros. Segundo, examinamos o papel da orientação à inovaçãosocial como antecedente da atitude empreendedora social. Terceiro,estudamos como a atitude, as normas subjetivas e a autoeficáciaempreendedora influem na intenção de iniciar um empreendimentosocial entre residentes do México. Metodologia – Foram conduzidas 745 enquetes entre residentesde baixa renda do México que expressaram interesse em iniciar umempreendimento social. Usamos a modelação de equações estruturaispara testar o modelo. Resultados – Os resultados mostraram a influência positiva dos valoressociais na orientação à inovação social, levando em consideração ainfluência dos interesses financeiros. A orientação à inovação social,a atitude empreendedora social, a autoeficácia empreendedora e asnormas subjetivas foram identificadas como preditoras da intençãoempreendedora social. Contribuições – O artigo oferece informações úteis sobre a importânciados valores para a compreensão da orientação à inovação social e aintenção empreendedora social.Objetivo – Esta pesquisa tem três objetivos. Primeiro, examinamos opapel dos valores sociais e sustentáveis como precursores da orientaçãoà inovação social, levando em consideração o interesse nos retornosfinanceiros. Segundo, examinamos o papel da orientação à inovaçãosocial como antecedente da atitude empreendedora social. Terceiro,estudamos como a atitude, as normas subjetivas e a autoeficáciaempreendedora influem na intenção de iniciar um empreendimentosocial entre residentes do México. Metodologia – Foram conduzidas 745 enquetes entre residentesde baixa renda do México que expressaram interesse em iniciar umempreendimento social. Usamos a modelação de equações estruturaispara testar o modelo. Resultados – Os resultados mostraram a influência positiva dos valoressociais na orientação à inovação social, levando em consideração ainfluência dos interesses financeiros. A orientação à inovação social,a atitude empreendedora social, a autoeficácia empreendedora e asnormas subjetivas foram identificadas como preditoras da intençãoempreendedora social. 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