Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Orsi, Ademar
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
Texto Completo: https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68
Resumo: The linking between competitiveness and knowledge has been object of increasing attention and subject of discussion in the enterprise and academic field. The evaluation of the existing knowledge and the comparison with the future necessities consist in the strategically management of the knowledge. Literature points at two routes for institutions to obtain the knowledge they lack: internal development and incorporation of external bases. Some enterprises choose to incorporate external bases of knowledge through the acquisition of other firms that have already undergone the learning process and which are acknowledged in the market. However, this apparently hasty solution hides problems that are inherent to the change management in merges and acquisitions, mostly in cultural aspects. A contribution of this study includes the identification and discussion of the critical factors of these processes. Key-words: Knowledge management. Organizational change. Organizational culture.
id FECAP-3_f6e0fe0d731071af7bba91167c2ed79e
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/68
network_acronym_str FECAP-3
network_name_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository_id_str
spelling Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factorsGestión del Conocimiento en Fusiones y Adquisiciones: factores críticosGestão do Conhecimento em Fusões e Aquisições: fatores críticosKnowledge management. Organizational change. Organizational culture.Gestión del conocimiento. Cambio organizacional. Cultura de empresa.Gestão do conhecimento. Mudança organizacional. Cultura de empresa.The linking between competitiveness and knowledge has been object of increasing attention and subject of discussion in the enterprise and academic field. The evaluation of the existing knowledge and the comparison with the future necessities consist in the strategically management of the knowledge. Literature points at two routes for institutions to obtain the knowledge they lack: internal development and incorporation of external bases. Some enterprises choose to incorporate external bases of knowledge through the acquisition of other firms that have already undergone the learning process and which are acknowledged in the market. However, this apparently hasty solution hides problems that are inherent to the change management in merges and acquisitions, mostly in cultural aspects. A contribution of this study includes the identification and discussion of the critical factors of these processes. Key-words: Knowledge management. Organizational change. Organizational culture.La relación entre competitividad y conocimiento ha sido objeto de creciente atención y tema de discusión en el medio empresarial y académico. La evaluación del conocimiento existente y la comparación con las necesidades futuras constituyen la gestión estratégica del conocimiento. La literatura señala dos caminos para que la organización obtenga el conocimiento que necesita: el del desarrollo interno y el de la incorporación de bases externas. Este último camino es el tema de este estudio. Algunas corporaciones optan por adquirir otras  empresas que ya pasaron por el proceso de aprendizaje y tienen el reconocimiento del mercado. Sin embargo, la aparente rapidez de la solución esconde problemas típicos de gestión del cambio en fusiones y adquisiciones, destacándose los aspectos culturales. Una contribución de este estudio incluye la identificación y discusión de los factores críticos de estos procesos.Palabras clave: Gestión del conocimiento. Cambio organizacional. Cultura de empresa.A ligação entre competitividade e conhecimento tem sido objeto de crescente atenção e tema de discussão no meio empresarial e acadêmico. A avaliação do conhecimento existente e a comparação com as necessidades futuras constituem-se na gestão estratégica do conhecimento. A literatura aponta dois caminhos para a organização obter o conhecimento de que necessita: o do desenvolvimento interno e o da incorporação de bases externas. Este último caminho é o objeto deste estudo. Algumas corporações optam pela aquisição de outras empresas que já passaram pelo processo de aprendizado e dispõem de reconhecimento no mercado. A aparente rapidez da solução esconde, no entanto, problemas típicos de gestão da mudança em fusões e aquisições, ressaltados os aspectos culturais. Uma contribuição deste estudo inclui a identificação e discussão dos fatores críticos desses processos.Palavras-chave: Gestão do conhecimento. Mudança organizacional. Cultura de empresa.FECAP2007-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/6810.7819/rbgn.v8i22.68Review of Business Management; Vol. 8 No. 22 (2006); 46-56RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 8 Núm. 22 (2006); 46-56RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 8 n. 22 (2006); 46-561983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68/62https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68/249https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68/250Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrsi, Ademar2008-12-10T15:13:13Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/68Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2008-12-10T15:13:13Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
Gestión del Conocimiento en Fusiones y Adquisiciones: factores críticos
Gestão do Conhecimento em Fusões e Aquisições: fatores críticos
title Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
spellingShingle Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
Orsi, Ademar
Knowledge management. Organizational change. Organizational culture.
Gestión del conocimiento. Cambio organizacional. Cultura de empresa.
Gestão do conhecimento. Mudança organizacional. Cultura de empresa.
title_short Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
title_full Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
title_fullStr Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
title_full_unstemmed Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
title_sort Knowledge Management in Mergers and Acquisitions: key factors
author Orsi, Ademar
author_facet Orsi, Ademar
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Orsi, Ademar
dc.subject.por.fl_str_mv Knowledge management. Organizational change. Organizational culture.
Gestión del conocimiento. Cambio organizacional. Cultura de empresa.
Gestão do conhecimento. Mudança organizacional. Cultura de empresa.
topic Knowledge management. Organizational change. Organizational culture.
Gestión del conocimiento. Cambio organizacional. Cultura de empresa.
Gestão do conhecimento. Mudança organizacional. Cultura de empresa.
description The linking between competitiveness and knowledge has been object of increasing attention and subject of discussion in the enterprise and academic field. The evaluation of the existing knowledge and the comparison with the future necessities consist in the strategically management of the knowledge. Literature points at two routes for institutions to obtain the knowledge they lack: internal development and incorporation of external bases. Some enterprises choose to incorporate external bases of knowledge through the acquisition of other firms that have already undergone the learning process and which are acknowledged in the market. However, this apparently hasty solution hides problems that are inherent to the change management in merges and acquisitions, mostly in cultural aspects. A contribution of this study includes the identification and discussion of the critical factors of these processes. Key-words: Knowledge management. Organizational change. Organizational culture.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68
10.7819/rbgn.v8i22.68
url https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68
identifier_str_mv 10.7819/rbgn.v8i22.68
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68/62
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68/249
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/68/250
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FECAP
publisher.none.fl_str_mv FECAP
dc.source.none.fl_str_mv Review of Business Management; Vol. 8 No. 22 (2006); 46-56
RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 8 Núm. 22 (2006); 46-56
RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 8 n. 22 (2006); 46-56
1983-0807
1806-4892
reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron:FECAP
instname_str Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron_str FECAP
institution FECAP
reponame_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
collection Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
repository.mail.fl_str_mv ||jmauricio@fecap.br
_version_ 1798942366612062208