Possible futures: COVID-19 as historical turning point
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Estudos Históricos (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804 |
Resumo: | This article surveys the ways that the global COVID-19 pandemic has effected higher education in the UnitedStates. After reviewing the effects of this critically important historical episode on colleges, particularly as itpertains to the humanities, I outline potential paths forward in the years to come. The fundamental tensionI highlight is that between returning to a pre-COVID status quo or imagining an alternative model that isultimately more sustainable for students and academics alike. |
id |
FGV-10_39d958b1ea915d78ff8ff7afc66b1928 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/83804 |
network_acronym_str |
FGV-10 |
network_name_str |
Estudos Históricos (Rio de Janeiro) |
repository_id_str |
|
spelling |
Possible futures: COVID-19 as historical turning pointPosibles futuros: COVID-19 como punto de inflección históricoPossíveis futuros: COVID-19 como ponto de inflexão históricoCOVID-19Higher EducationLiberal ArtsSocial MediaShock DoctrineCOVID-19Educación SuperiorHumanasRedes SocialesDoctrina del ShockCOVID-19Ensino SuperiorHumanasMídia SocialDoutrina de ChoqueThis article surveys the ways that the global COVID-19 pandemic has effected higher education in the UnitedStates. After reviewing the effects of this critically important historical episode on colleges, particularly as itpertains to the humanities, I outline potential paths forward in the years to come. The fundamental tensionI highlight is that between returning to a pre-COVID status quo or imagining an alternative model that isultimately more sustainable for students and academics alike.Este artículo analiza las formas en que la pandemia ha afectado la educación superior en los Estados Unidos.Después de revisar los efectos de este episodio histórico y de importancia crítica para las facultades, particularmenteen lo que respecta a las humanas, esbozo los caminos que pueden abrirse en los próximos años. Latensión fundamental que destaco es la que hay entre volver a un status quo anterior a COVID o imaginar unmodelo alternativo que, en última instancia, sea más sostenible para estudiantes y profesores.Este artigo analisa as maneiras como a pandemia afetou o ensino superior nos Estados Unidos. Depois derevisar os efeitos desse episódio histórico e criticamente importante para as faculdades, particularmente noque diz respeito às humanas, delineio caminhos que poderão se desdobrar nos próximos anos. A tensão fundamentalque destaco é aquela entre retornar a um status quo pré-COVID ou imaginar um modelo alternativoque seja, em última análise, mais sustentável para alunos e professores.Editora FGV2021-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804Revista Estudos Históricos; Vol. 34 No. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-416Revista Estudos Históricos; v. 34 n. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-4162178-14940103-2186reponame:Estudos Históricos (Rio de Janeiro)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804/79440http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPagliarini, Andre2021-05-20T12:17:46Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/83804Revistahttps://periodicos.fgv.br/rehONGhttps://periodicos.fgv.br/reh/oai||biblioteca.digital@fgv.br||eh@fgv.br2178-14940103-2186opendoar:2024-03-06T13:02:18.924367Estudos Históricos (Rio de Janeiro) - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point Posibles futuros: COVID-19 como punto de inflección histórico Possíveis futuros: COVID-19 como ponto de inflexão histórico |
title |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point |
spellingShingle |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point Pagliarini, Andre COVID-19 Higher Education Liberal Arts Social Media Shock Doctrine COVID-19 Educación Superior Humanas Redes Sociales Doctrina del Shock COVID-19 Ensino Superior Humanas Mídia Social Doutrina de Choque |
title_short |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point |
title_full |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point |
title_fullStr |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point |
title_full_unstemmed |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point |
title_sort |
Possible futures: COVID-19 as historical turning point |
author |
Pagliarini, Andre |
author_facet |
Pagliarini, Andre |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pagliarini, Andre |
dc.subject.por.fl_str_mv |
COVID-19 Higher Education Liberal Arts Social Media Shock Doctrine COVID-19 Educación Superior Humanas Redes Sociales Doctrina del Shock COVID-19 Ensino Superior Humanas Mídia Social Doutrina de Choque |
topic |
COVID-19 Higher Education Liberal Arts Social Media Shock Doctrine COVID-19 Educación Superior Humanas Redes Sociales Doctrina del Shock COVID-19 Ensino Superior Humanas Mídia Social Doutrina de Choque |
description |
This article surveys the ways that the global COVID-19 pandemic has effected higher education in the UnitedStates. After reviewing the effects of this critically important historical episode on colleges, particularly as itpertains to the humanities, I outline potential paths forward in the years to come. The fundamental tensionI highlight is that between returning to a pre-COVID status quo or imagining an alternative model that isultimately more sustainable for students and academics alike. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804 |
url |
https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804/79440 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora FGV |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora FGV |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Estudos Históricos; Vol. 34 No. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-416 Revista Estudos Históricos; v. 34 n. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-416 2178-1494 0103-2186 reponame:Estudos Históricos (Rio de Janeiro) instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Estudos Históricos (Rio de Janeiro) |
collection |
Estudos Históricos (Rio de Janeiro) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos Históricos (Rio de Janeiro) - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||biblioteca.digital@fgv.br||eh@fgv.br |
_version_ |
1798942528756514817 |