Possible futures: COVID-19 as historical turning point

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pagliarini, Andre
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Estudos Históricos (Rio de Janeiro)
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804
Resumo: This article surveys the ways that the global COVID-19 pandemic has effected higher education in the UnitedStates. After reviewing the effects of this critically important historical episode on colleges, particularly as itpertains to the humanities, I outline potential paths forward in the years to come. The fundamental tensionI highlight is that between returning to a pre-COVID status quo or imagining an alternative model that isultimately more sustainable for students and academics alike.
id FGV-10_39d958b1ea915d78ff8ff7afc66b1928
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/83804
network_acronym_str FGV-10
network_name_str Estudos Históricos (Rio de Janeiro)
repository_id_str
spelling Possible futures: COVID-19 as historical turning pointPosibles futuros: COVID-19 como punto de inflección históricoPossíveis futuros: COVID-19 como ponto de inflexão históricoCOVID-19Higher EducationLiberal ArtsSocial MediaShock DoctrineCOVID-19Educación SuperiorHumanasRedes SocialesDoctrina del ShockCOVID-19Ensino SuperiorHumanasMídia SocialDoutrina de ChoqueThis article surveys the ways that the global COVID-19 pandemic has effected higher education in the UnitedStates. After reviewing the effects of this critically important historical episode on colleges, particularly as itpertains to the humanities, I outline potential paths forward in the years to come. The fundamental tensionI highlight is that between returning to a pre-COVID status quo or imagining an alternative model that isultimately more sustainable for students and academics alike.Este artículo analiza las formas en que la pandemia ha afectado la educación superior en los Estados Unidos.Después de revisar los efectos de este episodio histórico y de importancia crítica para las facultades, particularmenteen lo que respecta a las humanas, esbozo los caminos que pueden abrirse en los próximos años. Latensión fundamental que destaco es la que hay entre volver a un status quo anterior a COVID o imaginar unmodelo alternativo que, en última instancia, sea más sostenible para estudiantes y profesores.Este artigo analisa as maneiras como a pandemia afetou o ensino superior nos Estados Unidos. Depois derevisar os efeitos desse episódio histórico e criticamente importante para as faculdades, particularmente noque diz respeito às humanas, delineio caminhos que poderão se desdobrar nos próximos anos. A tensão fundamentalque destaco é aquela entre retornar a um status quo pré-COVID ou imaginar um modelo alternativoque seja, em última análise, mais sustentável para alunos e professores.Editora FGV2021-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804Revista Estudos Históricos; Vol. 34 No. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-416Revista Estudos Históricos; v. 34 n. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-4162178-14940103-2186reponame:Estudos Históricos (Rio de Janeiro)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804/79440http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPagliarini, Andre2021-05-20T12:17:46Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/83804Revistahttps://periodicos.fgv.br/rehONGhttps://periodicos.fgv.br/reh/oai||biblioteca.digital@fgv.br||eh@fgv.br2178-14940103-2186opendoar:2024-03-06T13:02:18.924367Estudos Históricos (Rio de Janeiro) - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv Possible futures: COVID-19 as historical turning point
Posibles futuros: COVID-19 como punto de inflección histórico
Possíveis futuros: COVID-19 como ponto de inflexão histórico
title Possible futures: COVID-19 as historical turning point
spellingShingle Possible futures: COVID-19 as historical turning point
Pagliarini, Andre
COVID-19
Higher Education
Liberal Arts
Social Media
Shock Doctrine
COVID-19
Educación Superior
Humanas
Redes Sociales
Doctrina del Shock
COVID-19
Ensino Superior
Humanas
Mídia Social
Doutrina de Choque
title_short Possible futures: COVID-19 as historical turning point
title_full Possible futures: COVID-19 as historical turning point
title_fullStr Possible futures: COVID-19 as historical turning point
title_full_unstemmed Possible futures: COVID-19 as historical turning point
title_sort Possible futures: COVID-19 as historical turning point
author Pagliarini, Andre
author_facet Pagliarini, Andre
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pagliarini, Andre
dc.subject.por.fl_str_mv COVID-19
Higher Education
Liberal Arts
Social Media
Shock Doctrine
COVID-19
Educación Superior
Humanas
Redes Sociales
Doctrina del Shock
COVID-19
Ensino Superior
Humanas
Mídia Social
Doutrina de Choque
topic COVID-19
Higher Education
Liberal Arts
Social Media
Shock Doctrine
COVID-19
Educación Superior
Humanas
Redes Sociales
Doctrina del Shock
COVID-19
Ensino Superior
Humanas
Mídia Social
Doutrina de Choque
description This article surveys the ways that the global COVID-19 pandemic has effected higher education in the UnitedStates. After reviewing the effects of this critically important historical episode on colleges, particularly as itpertains to the humanities, I outline potential paths forward in the years to come. The fundamental tensionI highlight is that between returning to a pre-COVID status quo or imagining an alternative model that isultimately more sustainable for students and academics alike.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804
url https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/83804/79440
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora FGV
publisher.none.fl_str_mv Editora FGV
dc.source.none.fl_str_mv Revista Estudos Históricos; Vol. 34 No. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-416
Revista Estudos Históricos; v. 34 n. 73 (2021): Tempos de Pandemia; 405-416
2178-1494
0103-2186
reponame:Estudos Históricos (Rio de Janeiro)
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Estudos Históricos (Rio de Janeiro)
collection Estudos Históricos (Rio de Janeiro)
repository.name.fl_str_mv Estudos Históricos (Rio de Janeiro) - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||biblioteca.digital@fgv.br||eh@fgv.br
_version_ 1798942528756514817