Popper and the teaching-learning process for troubleshooting
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Direito GV |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/revdireitogv/article/view/24158 |
Resumo: | The paper proposes a method of teaching and a curriculum structure constructed on the epistemological work of Karl Popper and also elements in problem based learning (PBL). The teaching-learning process for troubleshooting (EARP) presented in this paper is divided into method and pedagogical project (EARP). The proposed method focuses on a strategy consisting of four stages, all involving the study of issues, seeking a solution through trial and elimination of errors. The pedagogical project includes the elimination of traditional disciplines by organizing the curriculum and has a modular structure for interdisciplinary topics. The text contains, for better visualization of the proposal, a hypothetical grade and the possibilities of organizing time frame. |
id |
FGV-2_b715b51dd34f98a0228fbbb9e11a24cb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/24158 |
network_acronym_str |
FGV-2 |
network_name_str |
Revista Direito GV |
repository_id_str |
|
spelling |
Popper and the teaching-learning process for troubleshootingPopper e o processo de ensino-aprendizagem pela resolução de problemasTeaching of lawlegal educationlaw courselegal courseteaching and learningmethodcurriculumcriticalKarl PopperPBLENSINO DO DIREITOENSINO JURÍDICOCURSO DE DIREITOCURSO JURÍDICOENSINO–APRENDIZAGEMMÉTODOCURRÍCULOCRÍTICAKARL POPPERPBLThe paper proposes a method of teaching and a curriculum structure constructed on the epistemological work of Karl Popper and also elements in problem based learning (PBL). The teaching-learning process for troubleshooting (EARP) presented in this paper is divided into method and pedagogical project (EARP). The proposed method focuses on a strategy consisting of four stages, all involving the study of issues, seeking a solution through trial and elimination of errors. The pedagogical project includes the elimination of traditional disciplines by organizing the curriculum and has a modular structure for interdisciplinary topics. The text contains, for better visualization of the proposal, a hypothetical grade and the possibilities of organizing time frame. O ARTIGO PROPÕE UM MÉTODO DE ENSINO E UMA ESTRUTURA CURRICULAR CONSTRUÍDOS COM BASE NA OBRA EPISTEMOLÓGICA DE KARL POPPER E TAMBÉM EM ELEMENTOS PRESENTES NO PROBLEM BASED LEARNING (PBL). O PROCESSO DE ENSINO–APRENDIZAGEM PELA RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS (EARP) APRESENTADO NESTE TRABALHO ESTÁ DIVIDO EM MÉTODO EARP E PROJETO PEDAGÓGICO EARP. NO PLANO DO MÉTODO A PROPOSTA ESTÁ CENTRADA EM UMA ESTRATÉGIA COMPOSTA DE QUATRO ETAPAS, TODAS ELAS ENVOLVENDO O ESTUDO DE PROBLEMAS, BUSCANDO A SUA SOLUÇÃO POR MEIO DE TENTATIVAS E ELIMINAÇÃO DE ERROS. NO PLANO DO PROJETO PEDAGÓGICO A PROPOSTA INCLUI A ELIMINAÇÃO DA TRADICIONAL ORGANIZAÇÃO DO CURRÍCULO POR DISCIPLINAS E APRESENTA UMA ESTRUTURA MODULAR POR GRANDES TEMAS INTERDISCIPLINARES. O TEXTO CONTÉM, PARA MELHOR VISUALIZAÇÃO DA PROPOSTA, UMA GRADE HIPOTÉTICA E AS POSSIBILIDADES DE ORGANIZAÇÃO DO QUADRO DE HORÁRIOS. Escola de Direito de São Paulo da Fundação Getulio Vargas2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/revdireitogv/article/view/24158Revista Direito GV; Vol. 6 No. 1 (2010): jan.-jun.(11); 039-057Revista Direito GV; Vol. 6 Núm. 1 (2010): jan.-jun.(11); 039-057Revista Direito GV; v. 6 n. 1 (2010): jan.-jun.(11); 039-0572317-6172reponame:Revista Direito GVinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/revdireitogv/article/view/24158/22938Rodrigues, Horácio Wanderleiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-16T14:05:57Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/24158Revistahttps://direitosp.fgv.br/publicacoes/revista/revista-direito-gvPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistadireitogv@fgv.br|| catarina.barbieri@fgv.br2317-61721808-2432opendoar:2019-07-16T14:05:57Revista Direito GV - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting Popper e o processo de ensino-aprendizagem pela resolução de problemas |
title |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting |
spellingShingle |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting Rodrigues, Horácio Wanderlei Teaching of law legal education law course legal course teaching and learning method curriculum critical Karl Popper PBL ENSINO DO DIREITO ENSINO JURÍDICO CURSO DE DIREITO CURSO JURÍDICO ENSINO–APRENDIZAGEM MÉTODO CURRÍCULO CRÍTICA KARL POPPER PBL |
title_short |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting |
title_full |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting |
title_fullStr |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting |
title_full_unstemmed |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting |
title_sort |
Popper and the teaching-learning process for troubleshooting |
author |
Rodrigues, Horácio Wanderlei |
author_facet |
Rodrigues, Horácio Wanderlei |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Horácio Wanderlei |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching of law legal education law course legal course teaching and learning method curriculum critical Karl Popper PBL ENSINO DO DIREITO ENSINO JURÍDICO CURSO DE DIREITO CURSO JURÍDICO ENSINO–APRENDIZAGEM MÉTODO CURRÍCULO CRÍTICA KARL POPPER PBL |
topic |
Teaching of law legal education law course legal course teaching and learning method curriculum critical Karl Popper PBL ENSINO DO DIREITO ENSINO JURÍDICO CURSO DE DIREITO CURSO JURÍDICO ENSINO–APRENDIZAGEM MÉTODO CURRÍCULO CRÍTICA KARL POPPER PBL |
description |
The paper proposes a method of teaching and a curriculum structure constructed on the epistemological work of Karl Popper and also elements in problem based learning (PBL). The teaching-learning process for troubleshooting (EARP) presented in this paper is divided into method and pedagogical project (EARP). The proposed method focuses on a strategy consisting of four stages, all involving the study of issues, seeking a solution through trial and elimination of errors. The pedagogical project includes the elimination of traditional disciplines by organizing the curriculum and has a modular structure for interdisciplinary topics. The text contains, for better visualization of the proposal, a hypothetical grade and the possibilities of organizing time frame. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/revdireitogv/article/view/24158 |
url |
https://periodicos.fgv.br/revdireitogv/article/view/24158 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/revdireitogv/article/view/24158/22938 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Direito de São Paulo da Fundação Getulio Vargas |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Direito de São Paulo da Fundação Getulio Vargas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Direito GV; Vol. 6 No. 1 (2010): jan.-jun.(11); 039-057 Revista Direito GV; Vol. 6 Núm. 1 (2010): jan.-jun.(11); 039-057 Revista Direito GV; v. 6 n. 1 (2010): jan.-jun.(11); 039-057 2317-6172 reponame:Revista Direito GV instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista Direito GV |
collection |
Revista Direito GV |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Direito GV - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistadireitogv@fgv.br|| catarina.barbieri@fgv.br |
_version_ |
1798943708774662144 |