Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Junqueira, Rodrigo Gravina Prates
Data de Publicação: 1998
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7702
Resumo: This paper discusses environmental education as a social policy integrated to the other policies by means of an intersectorial action. First, it presents the evolution of environmental education since the end of the 60's, from the standpoint of its implications to the world scene and to the concepts of nature. It emphasizes the Agenda 21, placing environmental education within the intersectorial contexto Then the paper presents the case study of the municipal  administration of Pedro lI, a town in Northeastem Brazil, where a project integrating education, health, agriculture, and environmentis being implemented. Using participa tive planning, permanent forums were established in order to allow the local Agenda 21 to define integrated public policies.
id FGV-4_30c13a2e67e34816170640fc977ca561
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7702
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling Intersectoriality from the environmental education stand point: a case studyLa intersectorialidad el punto de vista de la educación ambiental: un estudio de casoA intersetorialidade do ponto de vista da educação ambiental: um estudo de casoenvironmental educationsocial policiesintersectionalitymunicipal management.educación ambientalpolíticas socialesinterseccionalidadla gestión municipal.educação ambientalpolíticas sociaisintersetorialidadegestão municipal.This paper discusses environmental education as a social policy integrated to the other policies by means of an intersectorial action. First, it presents the evolution of environmental education since the end of the 60's, from the standpoint of its implications to the world scene and to the concepts of nature. It emphasizes the Agenda 21, placing environmental education within the intersectorial contexto Then the paper presents the case study of the municipal  administration of Pedro lI, a town in Northeastem Brazil, where a project integrating education, health, agriculture, and environmentis being implemented. Using participa tive planning, permanent forums were established in order to allow the local Agenda 21 to define integrated public policies.Este artigo discute a educação ambiental como uma política social integrada às demais através de uma ação intersetorial. Inicialmente, o artigo traça um histórico da educação ambiental a partir do final da década de 60, do ponto de vista de suas implicações no cenário mundial e nas concepções de natureza,pondo em destaque a Agenda 21 e situando a educação ambiental no contexto da intersetorialidade. A partir desse  referencial é apresentado o estudo de caso da prefeitura municipal de Pedro 11, Piauí, onde está sendo implementado um projeto articulando educação, saúde, agricultura e meio ambiente. Através de planejamento participativo, foram constituídos fóruns permanentes para a Agenda 21 local definir políticas públicas integradas.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)1998-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7702Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 32 No. 2 (1998); 79 a 91Revista de Administração Pública; Vol. 32 Núm. 2 (1998); 79 a 91Revista de Administração Pública; v. 32 n. 2 (1998); 79 a 911982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7702/6276Junqueira, Rodrigo Gravina Pratesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-03-21T15:47:48Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7702Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2013-03-21T15:47:48Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
La intersectorialidad el punto de vista de la educación ambiental: un estudio de caso
A intersetorialidade do ponto de vista da educação ambiental: um estudo de caso
title Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
spellingShingle Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
Junqueira, Rodrigo Gravina Prates
environmental education
social policies
intersectionality
municipal management.
educación ambiental
políticas sociales
interseccionalidad
la gestión municipal.
educação ambiental
políticas sociais
intersetorialidade
gestão municipal.
title_short Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
title_full Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
title_fullStr Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
title_full_unstemmed Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
title_sort Intersectoriality from the environmental education stand point: a case study
author Junqueira, Rodrigo Gravina Prates
author_facet Junqueira, Rodrigo Gravina Prates
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Junqueira, Rodrigo Gravina Prates
dc.subject.por.fl_str_mv environmental education
social policies
intersectionality
municipal management.
educación ambiental
políticas sociales
interseccionalidad
la gestión municipal.
educação ambiental
políticas sociais
intersetorialidade
gestão municipal.
topic environmental education
social policies
intersectionality
municipal management.
educación ambiental
políticas sociales
interseccionalidad
la gestión municipal.
educação ambiental
políticas sociais
intersetorialidade
gestão municipal.
description This paper discusses environmental education as a social policy integrated to the other policies by means of an intersectorial action. First, it presents the evolution of environmental education since the end of the 60's, from the standpoint of its implications to the world scene and to the concepts of nature. It emphasizes the Agenda 21, placing environmental education within the intersectorial contexto Then the paper presents the case study of the municipal  administration of Pedro lI, a town in Northeastem Brazil, where a project integrating education, health, agriculture, and environmentis being implemented. Using participa tive planning, permanent forums were established in order to allow the local Agenda 21 to define integrated public policies.
publishDate 1998
dc.date.none.fl_str_mv 1998-03-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7702
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7702
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7702/6276
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 32 No. 2 (1998); 79 a 91
Revista de Administração Pública; Vol. 32 Núm. 2 (1998); 79 a 91
Revista de Administração Pública; v. 32 n. 2 (1998); 79 a 91
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943767148888064