Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Saraiva, Enrique
Data de Publicação: 1997
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812
Resumo: "Reinventing government" is not an exclusive concern of some post-industrialized societies. Latin America is not alien to this drama. Structural adjustment programs recommended to developing countries by international financiaI institutions have led to a reduction in public expenditure. to the privatization of numerous activities, ando at the same time. to worsening social conditions. The history of the countries of that region, since the aftermath of World War II, shows that the efforts to improve the national income did not take into account the situation of the lower social layers. There are some policies that join intrinsically both social and economic aspects. This article shows that this is the case 01' urban transportation policies, because they affect production and, at the same time, social welfare.
id FGV-4_3433e7b7575300304165979b80929eb4
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7812
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspectiveEl transporte urbano y la política socioeconómica: una perspectiva latinoamericanaO transporte urbano como política sócio-econômica: uma perspectiva latino-americanasocio-economic policiesurban transportation.políticas socio-económicastransporte urbano.políticas sócio-econômicastransporte urbano."Reinventing government" is not an exclusive concern of some post-industrialized societies. Latin America is not alien to this drama. Structural adjustment programs recommended to developing countries by international financiaI institutions have led to a reduction in public expenditure. to the privatization of numerous activities, ando at the same time. to worsening social conditions. The history of the countries of that region, since the aftermath of World War II, shows that the efforts to improve the national income did not take into account the situation of the lower social layers. There are some policies that join intrinsically both social and economic aspects. This article shows that this is the case 01' urban transportation policies, because they affect production and, at the same time, social welfare."Reinventar o governo" não é uma preocupação exclusiva de algumas sociedades pósindustriais. A América Latina não está alheia a esse drama. Programas de ajuste estrutural recomendados para países em desenvolvimento por instituições financeiras internacionais levaram à redução do gasto público. à privatização de numerosas atividades mas. ao mesmo tempo, à piora das condições sociais. A história dos países daquelaregião, desde o fim da II Guerra Mundial, mostra que os esforços para melhorar a renda nacional não consideraram a situação das camadas sociais mais baixas. Há algumas políticas que associam intrinsecamente aspectos sociais e econômicos. Este artigodemonstra que este é o caso da política de transporte público. porque ela afeta a produção e, ao mesmo tempo, o bem-estar social.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)1997-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 31 No. 6 (1997); 67 a 83Revista de Administração Pública; Vol. 31 Núm. 6 (1997); 67 a 83Revista de Administração Pública; v. 31 n. 6 (1997); 67 a 831982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812/6435Saraiva, Enriqueinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-04T15:27:00Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7812Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2013-04-04T15:27Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
El transporte urbano y la política socioeconómica: una perspectiva latinoamericana
O transporte urbano como política sócio-econômica: uma perspectiva latino-americana
title Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
spellingShingle Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
Saraiva, Enrique
socio-economic policies
urban transportation.
políticas socio-económicas
transporte urbano.
políticas sócio-econômicas
transporte urbano.
title_short Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
title_full Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
title_fullStr Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
title_full_unstemmed Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
title_sort Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
author Saraiva, Enrique
author_facet Saraiva, Enrique
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Saraiva, Enrique
dc.subject.por.fl_str_mv socio-economic policies
urban transportation.
políticas socio-económicas
transporte urbano.
políticas sócio-econômicas
transporte urbano.
topic socio-economic policies
urban transportation.
políticas socio-económicas
transporte urbano.
políticas sócio-econômicas
transporte urbano.
description "Reinventing government" is not an exclusive concern of some post-industrialized societies. Latin America is not alien to this drama. Structural adjustment programs recommended to developing countries by international financiaI institutions have led to a reduction in public expenditure. to the privatization of numerous activities, ando at the same time. to worsening social conditions. The history of the countries of that region, since the aftermath of World War II, shows that the efforts to improve the national income did not take into account the situation of the lower social layers. There are some policies that join intrinsically both social and economic aspects. This article shows that this is the case 01' urban transportation policies, because they affect production and, at the same time, social welfare.
publishDate 1997
dc.date.none.fl_str_mv 1997-04-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812/6435
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 31 No. 6 (1997); 67 a 83
Revista de Administração Pública; Vol. 31 Núm. 6 (1997); 67 a 83
Revista de Administração Pública; v. 31 n. 6 (1997); 67 a 83
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943767534764032