Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812 |
Resumo: | "Reinventing government" is not an exclusive concern of some post-industrialized societies. Latin America is not alien to this drama. Structural adjustment programs recommended to developing countries by international financiaI institutions have led to a reduction in public expenditure. to the privatization of numerous activities, ando at the same time. to worsening social conditions. The history of the countries of that region, since the aftermath of World War II, shows that the efforts to improve the national income did not take into account the situation of the lower social layers. There are some policies that join intrinsically both social and economic aspects. This article shows that this is the case 01' urban transportation policies, because they affect production and, at the same time, social welfare. |
id |
FGV-4_3433e7b7575300304165979b80929eb4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7812 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspectiveEl transporte urbano y la política socioeconómica: una perspectiva latinoamericanaO transporte urbano como política sócio-econômica: uma perspectiva latino-americanasocio-economic policiesurban transportation.políticas socio-económicastransporte urbano.políticas sócio-econômicastransporte urbano."Reinventing government" is not an exclusive concern of some post-industrialized societies. Latin America is not alien to this drama. Structural adjustment programs recommended to developing countries by international financiaI institutions have led to a reduction in public expenditure. to the privatization of numerous activities, ando at the same time. to worsening social conditions. The history of the countries of that region, since the aftermath of World War II, shows that the efforts to improve the national income did not take into account the situation of the lower social layers. There are some policies that join intrinsically both social and economic aspects. This article shows that this is the case 01' urban transportation policies, because they affect production and, at the same time, social welfare."Reinventar o governo" não é uma preocupação exclusiva de algumas sociedades pósindustriais. A América Latina não está alheia a esse drama. Programas de ajuste estrutural recomendados para países em desenvolvimento por instituições financeiras internacionais levaram à redução do gasto público. à privatização de numerosas atividades mas. ao mesmo tempo, à piora das condições sociais. A história dos países daquelaregião, desde o fim da II Guerra Mundial, mostra que os esforços para melhorar a renda nacional não consideraram a situação das camadas sociais mais baixas. Há algumas políticas que associam intrinsecamente aspectos sociais e econômicos. Este artigodemonstra que este é o caso da política de transporte público. porque ela afeta a produção e, ao mesmo tempo, o bem-estar social.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)1997-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 31 No. 6 (1997); 67 a 83Revista de Administração Pública; Vol. 31 Núm. 6 (1997); 67 a 83Revista de Administração Pública; v. 31 n. 6 (1997); 67 a 831982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812/6435Saraiva, Enriqueinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-04T15:27:00Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7812Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2013-04-04T15:27Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective El transporte urbano y la política socioeconómica: una perspectiva latinoamericana O transporte urbano como política sócio-econômica: uma perspectiva latino-americana |
title |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective |
spellingShingle |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective Saraiva, Enrique socio-economic policies urban transportation. políticas socio-económicas transporte urbano. políticas sócio-econômicas transporte urbano. |
title_short |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective |
title_full |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective |
title_fullStr |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective |
title_full_unstemmed |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective |
title_sort |
Urban public transportation as a socioeconomic: a latin American perspective |
author |
Saraiva, Enrique |
author_facet |
Saraiva, Enrique |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Saraiva, Enrique |
dc.subject.por.fl_str_mv |
socio-economic policies urban transportation. políticas socio-económicas transporte urbano. políticas sócio-econômicas transporte urbano. |
topic |
socio-economic policies urban transportation. políticas socio-económicas transporte urbano. políticas sócio-econômicas transporte urbano. |
description |
"Reinventing government" is not an exclusive concern of some post-industrialized societies. Latin America is not alien to this drama. Structural adjustment programs recommended to developing countries by international financiaI institutions have led to a reduction in public expenditure. to the privatization of numerous activities, ando at the same time. to worsening social conditions. The history of the countries of that region, since the aftermath of World War II, shows that the efforts to improve the national income did not take into account the situation of the lower social layers. There are some policies that join intrinsically both social and economic aspects. This article shows that this is the case 01' urban transportation policies, because they affect production and, at the same time, social welfare. |
publishDate |
1997 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1997-04-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7812/6435 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 31 No. 6 (1997); 67 a 83 Revista de Administração Pública; Vol. 31 Núm. 6 (1997); 67 a 83 Revista de Administração Pública; v. 31 n. 6 (1997); 67 a 83 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943767534764032 |