Marketing in the healthcare sector
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6750 |
Resumo: | This article deals with the importance of marketing in the healthcare sector and shows how healthcare institutions efficiently fulfilled the customers¿ and the market¿s expectations. A review of the literature on the subject revealed that healthcare services were enriched by the use of marketing tools. There is a need for a change in attitude, with the adoption of marketing as a tool that will differentiate the services as well as raise customer satisfaction. |
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Marketing in the healthcare sectorO marketing na área de saúdehealthcare marketingclient satisfaction.marketing em saúdesatisfação do cliente.This article deals with the importance of marketing in the healthcare sector and shows how healthcare institutions efficiently fulfilled the customers¿ and the market¿s expectations. A review of the literature on the subject revealed that healthcare services were enriched by the use of marketing tools. There is a need for a change in attitude, with the adoption of marketing as a tool that will differentiate the services as well as raise customer satisfaction.Este artigo trata da importância do marketing na área de saúde, exemplificando como instituições de serviços médico-hospitalares satisfizeram e deram respostas ao mercado, atendendo de forma eficiente e com qualidade às constantes mutações do mesmo. Uma revisão bibliográfica sobre o tema revelou a valorização dos serviços na saúde através de ferramentas de marketing. É necessária uma mudança de atitude, com a adoção do marketing como ferramenta para uma diferenciação entre os serviços prestados e uma elevação da satisfação do cliente.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2004-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6750Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 38 No. 5 (2004); 711 a 728Revista de Administração Pública; Vol. 38 Núm. 5 (2004); 711 a 728Revista de Administração Pública; v. 38 n. 5 (2004); 711 a 7281982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6750/5332Rosaly, ReginaZucchi, Paolainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:58:09Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6750Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:58:09Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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