Street-level bureaucrats: implementers and makers of public policies
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7136 |
Resumo: | The relation between policy implementation, organization and bureaucracy is relevant because it illuminates the face of a crucial problem: why the policies have success or fail. The analyses of this relation indicate that the discretion of the street-level bureaucrats is a decisive factor in the deliveryof the public goods and public services; therefore the action of these agents is important for the success of the policies. This article intends to discuss the discretion of the street-level bureaucrats in the application of the public policy and examines the presented arguments in the specializedliterature: implementation, bureaucracy, organization. The conclusion indicates questions that are important to the control of the discretionary power of the public agents, underlining that this discretion is necessary condition to the application of the policies, but that it threat the accountabilityand the responsiveness. |
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Street-level bureaucrats: implementers and makers of public policiesLos burócratas de la línea de frente: ejecutores y los responsables de las políticas públicasBurocratas da linha de frente: executores e fazedores das políticas públicaspolicy implementationstreet-level bureaucraciesaccountabilityresponsivenessdiscretionejecución de la política públicaburocracia del nível de la calleaccountabilityresponsivenessdiscreción.implementação de políticasburocracia da linha de frenteaccountabilityresposivenessdiscricionariedadeThe relation between policy implementation, organization and bureaucracy is relevant because it illuminates the face of a crucial problem: why the policies have success or fail. The analyses of this relation indicate that the discretion of the street-level bureaucrats is a decisive factor in the deliveryof the public goods and public services; therefore the action of these agents is important for the success of the policies. This article intends to discuss the discretion of the street-level bureaucrats in the application of the public policy and examines the presented arguments in the specializedliterature: implementation, bureaucracy, organization. The conclusion indicates questions that are important to the control of the discretionary power of the public agents, underlining that this discretion is necessary condition to the application of the policies, but that it threat the accountabilityand the responsiveness.La relación entre la ejecución de la política pública, la organización y la burocracia es importante porque ilumina un problema crucial: porqué las políticas tienen éxito o fallan. Los análisis de esta relación indican que la discreción de los burócratas del nível de la calle es un factor crucial en la ejecución de los servicios públicos; por lo tanto la acción de estos agentes es importante para el éxito de la política pública. Este artículo discute la discreción de los burócratas del nível de la calle en la ejecución de la política pública y examina las discusiones en la literatura especializada: ejecución de la política pública, burocracia, organización. La conclusión señala las preguntas que son importantes para el control de la discreción de los agentes, subrayando que esta discreción es condición necesaria a la ejecución de la política pública, pero que él amenaza la accountability y la responsiveness.A relação entre implementação das políticas, organização e burocracia é relevante porque ela ilumina a face de um problema crucial: o porquê de políticas serem bem-sucedidas ou fracassarem. As análises dessa relação indicam que o poder discricionário dos burocratas do nível da rua é um fator decisivo na distribuição de bens e serviços públicos; portanto, a ação desses agentes é uma variável relevante para o sucesso das políticas. Este artigo pretende discutir a discricionariedade dos burocratas do baixo escalão na aplicação das políticas públicas, usando como referência os argumentos apresentados na literatura especializada da implementação, da burocracia e da organização. A conclusão assinala questões que são importantes para o controle do poder discricionário dos agentes públicos, sublinhandoque essa discrição é condição necessária à execução das políticas, mas que ela ameaça a accountability e a responsiveness.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2012-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7136Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 46 No. 6 (2012); 1551 a 1573Revista de Administração Pública; Vol. 46 Núm. 6 (2012); 1551 a 1573Revista de Administração Pública; v. 46 n. 6 (2012); 1551 a 15731982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7136/5686Oliveira, Antonioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:41:46Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7136Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:41:46Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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