Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120 |
Resumo: | This article studies the impact of the Bolsa Família Program (BFP) on time spent in school, its components (enrollment, attendance, and school journey), and on the reasons students dropout or show low-attendance. The research uses data from the National Household Sample Survey (PNAD) for the years 2004 and 2006. During this period, the BFP coverage expanded by 67% enabling to test the dosage-effects of the program. The tests could not refute the hypothesis related to the impact of the BFP on time spent in school, and any of its components. Another identification strategy used shows that teenagers marginally eligible to BFP were 62% more likely to be enrolled at school, 8% more likely to comply with the attendance conditionality, and 6% more likely to study more than 4 hours per day. Finally, tests on the alleged reasons leading beneficiaries to fail in complying with the BFP conditions could not reject the existence of an effect of current income relief related to the program. |
id |
FGV-4_49013dc4e880fd8ead876b07cf5c9c76 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/80120 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivationsBolsa Familia, tiempo en la escuela y motivaciones de los estudiantesBolsa Família, tempo na escola e motivações estudantiseducationschool journeyCCTsBolsa Famíliapoverty.educaciónjornada escolartransferencia monetaria condicionadaBolsa Famíliapobreza.educaçãojornada escolartransferências de rendaBolsa Famíliapobreza.This article studies the impact of the Bolsa Família Program (BFP) on time spent in school, its components (enrollment, attendance, and school journey), and on the reasons students dropout or show low-attendance. The research uses data from the National Household Sample Survey (PNAD) for the years 2004 and 2006. During this period, the BFP coverage expanded by 67% enabling to test the dosage-effects of the program. The tests could not refute the hypothesis related to the impact of the BFP on time spent in school, and any of its components. Another identification strategy used shows that teenagers marginally eligible to BFP were 62% more likely to be enrolled at school, 8% more likely to comply with the attendance conditionality, and 6% more likely to study more than 4 hours per day. Finally, tests on the alleged reasons leading beneficiaries to fail in complying with the BFP conditions could not reject the existence of an effect of current income relief related to the program.Estudiamos el impacto del Programa Bolsa Familia (PBF) sobre el tiempo en la escuela, sus componentes (matrícula, presencia y jornada) y motivaciones relacionadas a partir de los suplementos especiales de la Encuesta Nacional de Hogares por Muestreo (PNAD) de 2004 y 2006. La expansión del 67% del PBF en el período permite probar efectos-dosificación del programa. No rechazamos la hipótesis de impacto del PBF sobre el tiempo en la escuela y sus componentes. Otra estrategia de identificación muestra que los jóvenes marginalmente elegibles en edad al PBF presentaron chances 62%, 8% y 6% mayores de asistir a la escuela, cumplir con la presencia mínima y estudiar más de 4h/día, respectivamente, que los casi elegibles. Evidencias acerca de las motivaciones para transgredir las condicionalidades no descartan un efecto de alivio de ingresos proporcionado por el PBF.Esta pesquisa analisou o impacto do Programa Bolsa Família (PBF) no tempo na escola, em seus componentes (matrícula, presença e jornada) e nas motivações relacionadas a partir dos suplementos especiais da Pesquisa Nacional por Amostra de Domicílios (PNAD) de 2004 e 2006. A expansão de 67% na cobertura do PBF no período permite testar efeitos-dosagem desse programa. Não se rejeitaram as hipóteses de impacto do PBF no tempo na escola e em seus componentes. Outra estratégia de identificação revela que os jovens marginalmente elegíveis em idade ao PBF apresentaram chances 62%, 8% e 6% maiores de frequentar a escola, cumprir a presença mínima e estudar mais do que 4 horas por dia, respectivamente, do que os quase elegíveis. Por fim, testes sobre as motivações alegadas para transgredir as condicionalidades escolares não descartam um efeito de alívio de renda corrente proporcionado pelo PBF.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2019-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 53 No. 5 (2019); 859-878Revista de Administração Pública; Vol. 53 Núm. 5 (2019); 859-878Revista de Administração Pública; v. 53 n. 5 (2019); 859-8781982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120/76553https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120/pdf_298Copyright (c) 2019 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessNeri, MarceloOsorio, Manuel Camillo2019-11-01T14:17:00Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/80120Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2019-11-01T14:17Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations Bolsa Familia, tiempo en la escuela y motivaciones de los estudiantes Bolsa Família, tempo na escola e motivações estudantis |
title |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations |
spellingShingle |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations Neri, Marcelo education school journey CCTs Bolsa Família poverty. educación jornada escolar transferencia monetaria condicionada Bolsa Família pobreza. educação jornada escolar transferências de renda Bolsa Família pobreza. |
title_short |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations |
title_full |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations |
title_fullStr |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations |
title_full_unstemmed |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations |
title_sort |
Bolsa Família, time spent in school and students’ motivations |
author |
Neri, Marcelo |
author_facet |
Neri, Marcelo Osorio, Manuel Camillo |
author_role |
author |
author2 |
Osorio, Manuel Camillo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neri, Marcelo Osorio, Manuel Camillo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
education school journey CCTs Bolsa Família poverty. educación jornada escolar transferencia monetaria condicionada Bolsa Família pobreza. educação jornada escolar transferências de renda Bolsa Família pobreza. |
topic |
education school journey CCTs Bolsa Família poverty. educación jornada escolar transferencia monetaria condicionada Bolsa Família pobreza. educação jornada escolar transferências de renda Bolsa Família pobreza. |
description |
This article studies the impact of the Bolsa Família Program (BFP) on time spent in school, its components (enrollment, attendance, and school journey), and on the reasons students dropout or show low-attendance. The research uses data from the National Household Sample Survey (PNAD) for the years 2004 and 2006. During this period, the BFP coverage expanded by 67% enabling to test the dosage-effects of the program. The tests could not refute the hypothesis related to the impact of the BFP on time spent in school, and any of its components. Another identification strategy used shows that teenagers marginally eligible to BFP were 62% more likely to be enrolled at school, 8% more likely to comply with the attendance conditionality, and 6% more likely to study more than 4 hours per day. Finally, tests on the alleged reasons leading beneficiaries to fail in complying with the BFP conditions could not reject the existence of an effect of current income relief related to the program. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120/76553 https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/80120/pdf_298 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Administração Pública info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Administração Pública |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 53 No. 5 (2019); 859-878 Revista de Administração Pública; Vol. 53 Núm. 5 (2019); 859-878 Revista de Administração Pública; v. 53 n. 5 (2019); 859-878 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943773553590272 |