The problem of school enrollment rules: what can be changed in the largest city in Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Gustavo Andrey de Almeida Lopes
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/75724
Resumo: School choice is an issue little studied in Brazil, despite its huge importance, especially in the USA. In this paper, using game theory, how students are allocated in municipality of São Paulo is analyzed. As students ‘preferences are not taken into account, the São Paulo system does not meet the main qualities of an allocation mechanism: stability, non-manipulation and efficiency. Alternatively, the use of the Gale-Shapley mechanism is proposed. Simulations are performed confirming theoretical results and also indicating a huge potential for improvement in the system.
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spelling The problem of school enrollment rules: what can be changed in the largest city in BrazilEl problema de las reglas de matrícula escolar: una discusión sobre los cambios en la mayor ciudad de BrasilO problema das matrículas escolares: uma discussão sobre a melhoria das regras utilizadas em São Pauloeducationsubnational governmentsschool choicegame theory.educacióngobiernos subnacionalesregistro escolarteoría de los juegos.educaçãogovernos subnacionaismatrícula escolarteoria dos jogos.School choice is an issue little studied in Brazil, despite its huge importance, especially in the USA. In this paper, using game theory, how students are allocated in municipality of São Paulo is analyzed. As students ‘preferences are not taken into account, the São Paulo system does not meet the main qualities of an allocation mechanism: stability, non-manipulation and efficiency. Alternatively, the use of the Gale-Shapley mechanism is proposed. Simulations are performed confirming theoretical results and also indicating a huge potential for improvement in the system.La adopción de mecanismos de elección escolar es poco estudiada en Brasil. En este artículo, con el uso de la teoría de los juegos, el sistema de matrices escolares del municipio de São Paulo es analizado. Por no usar las preferencias de los alumnos, verificase que el sistema de São Paulo no atiende las principales cualidades de un mecanismo de asignación: estabilidad, no manipulación y eficiencia. Alternativamente, se propone utilizar el mecanismo de Gale- Shapley. Simulaciones son realizadas para corroborar los resultados históricos, exigiendo enormes potencialidades de ganancias con el cambio del sistema existente.A adoção de mecanismos de escolha escolar é pouco estudada no Brasil, apesar do seu crescente uso em outros países, sobretudo, nos EUA. Neste artigo, com o uso de instrumental teoria dos jogos, o sistema de matrículas escolares do município de São Paulo é analisado. Por não usar as preferências dos alunos, verifica-se que o sistema não atende a nenhum dos conceitos desejados de um mecanismo de alocação: estabilidade, não manipulação e eficiência. Alternativamente, é proposta adoção do mecanismo de Gale-Shapley. Simulações são realizadas para corroborar os resultados teóricos, indicando enorme potencial de ganhos com a mudança do sistema existente.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2018-07-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/75724Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 52 No. 4 (2018); 740-752Revista de Administração Pública; Vol. 52 Núm. 4 (2018); 740-752Revista de Administração Pública; v. 52 n. 4 (2018); 740-7521982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/75724/72539https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/75724/pdf_213Copyright (c) 2018 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessFernandes, Gustavo Andrey de Almeida Lopes2018-08-14T18:56:12Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/75724Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2018-08-14T18:56:12Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
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