Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | GVcasos |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/89584 |
Resumo: | Dexco is a 70-year-old company, a leader in the building materials and decoration materials sector. After a process of cultural transformation, definition of its purpose, and restructuring of its core business, which culminated in the change of the corporate name from Duratex to Dexco, the company begins a new cycle of growth, guided by the orientation towards the end consumer. Dexco's CEO, Antonio Joaquim, must present an audacious long-term strategic plan to the board of directors, which will reinforce his leadership position and advance in the value chain. The big question is how to do this. |
id |
FGV-5_03a4129e3f18a12f521e9e722f867cad |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/89584 |
network_acronym_str |
FGV-5 |
network_name_str |
GVcasos |
repository_id_str |
|
spelling |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformaçãoJornada do consumidorExperiência do consumidorVenda direta ao consumidorB2CCustomer journeyCustomer experienceDirect to consumerCapture of valueDexco is a 70-year-old company, a leader in the building materials and decoration materials sector. After a process of cultural transformation, definition of its purpose, and restructuring of its core business, which culminated in the change of the corporate name from Duratex to Dexco, the company begins a new cycle of growth, guided by the orientation towards the end consumer. Dexco's CEO, Antonio Joaquim, must present an audacious long-term strategic plan to the board of directors, which will reinforce his leadership position and advance in the value chain. The big question is how to do this.A Dexco é uma companhia de 70 anos, líder do setor de materiais de construção e decoração. Após um processo de transformação cultural, definição do seu propósito e reestruturação do seu core business (unidades de negócio), que culminou com a mudança do nome corporativo de Duratex para Dexco, a empresa inicia um novo ciclo de crescimento orientada ao consumidor final. O CEO da Dexco, Antonio Joaquim, deve apresentar um audacioso planejamento estratégico de longo prazo para o Conselho de Administração, que reforce sua posição de liderança e avance na cadeia de valor. A grande questão está em como fazer isso.FGV EAESP2023-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/8958410.12660/gvcasosv13n2c2GVcasos; Vol. 13, No 2: julho-dezembro 2023; c2Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração; Vol. 13, No 2: julho-dezembro 2023; c22179-135Xreponame:GVcasosinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/89584/84355https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/89584/84678Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administraçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSarfati, GilbertoDamaso Maruichi, Renato2023-12-15T18:19:17Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/89584Revistahttp://www.fgv.br/gvcasosPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/gvcasos/oai||GVcasos.redacao@fgv.br2179-135X2179-135Xopendoar:2023-12-15T18:19:17GVcasos - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação |
title |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação |
spellingShingle |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação Sarfati, Gilberto Jornada do consumidor Experiência do consumidor Venda direta ao consumidor B2C Customer journey Customer experience Direct to consumer Capture of value |
title_short |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação |
title_full |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação |
title_fullStr |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação |
title_full_unstemmed |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação |
title_sort |
Dexco: como manter a liderança de um setor em transformação |
author |
Sarfati, Gilberto |
author_facet |
Sarfati, Gilberto Damaso Maruichi, Renato |
author_role |
author |
author2 |
Damaso Maruichi, Renato |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sarfati, Gilberto Damaso Maruichi, Renato |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jornada do consumidor Experiência do consumidor Venda direta ao consumidor B2C Customer journey Customer experience Direct to consumer Capture of value |
topic |
Jornada do consumidor Experiência do consumidor Venda direta ao consumidor B2C Customer journey Customer experience Direct to consumer Capture of value |
description |
Dexco is a 70-year-old company, a leader in the building materials and decoration materials sector. After a process of cultural transformation, definition of its purpose, and restructuring of its core business, which culminated in the change of the corporate name from Duratex to Dexco, the company begins a new cycle of growth, guided by the orientation towards the end consumer. Dexco's CEO, Antonio Joaquim, must present an audacious long-term strategic plan to the board of directors, which will reinforce his leadership position and advance in the value chain. The big question is how to do this. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-08-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/89584 10.12660/gvcasosv13n2c2 |
url |
https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/89584 |
identifier_str_mv |
10.12660/gvcasosv13n2c2 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/89584/84355 https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/89584/84678 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FGV EAESP |
publisher.none.fl_str_mv |
FGV EAESP |
dc.source.none.fl_str_mv |
GVcasos; Vol. 13, No 2: julho-dezembro 2023; c2 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração; Vol. 13, No 2: julho-dezembro 2023; c2 2179-135X reponame:GVcasos instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
GVcasos |
collection |
GVcasos |
repository.name.fl_str_mv |
GVcasos - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||GVcasos.redacao@fgv.br |
_version_ |
1798943815529136128 |