State capacities and municipal education policies during the COVID-19 pandemic
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86049 |
Resumo: | The development of pedagogical activities through remote teaching became common during the pandemic. Based on a survey carried out by the National Confederation of Municipalities, a set of heterogeneities was identified regarding the actions adopted in the area of education inBrazil. This study finds support in the concept of state capacities and aims to deepen the understanding of the factors that contributed to the increase of municipalities’ capacity to respond to the crisis. A regressionwas performed considering a set of variables linked to the characteristics of the local governments. It was concluded that variables related to technical-administrative and political-relational capacities related to the existence of participatory channels were fundamental in this process. |
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State capacities and municipal education policies during the COVID-19 pandemicCapacidades estatales y políticas municipales de educación durante la pandemia de Covid-19Capacidades estatais e políticas municipais de Educação durante a pandemia de Covid-19capacidades estatalespolíticas educativasfederalismoCovid-19coordinación federativacapacidades estataispolíticas de educaçãofederalismoCovid-19coordenação federativastate capacitieseducation policiesfederalismCOVID- 19federative coordinationThe development of pedagogical activities through remote teaching became common during the pandemic. Based on a survey carried out by the National Confederation of Municipalities, a set of heterogeneities was identified regarding the actions adopted in the area of education inBrazil. This study finds support in the concept of state capacities and aims to deepen the understanding of the factors that contributed to the increase of municipalities’ capacity to respond to the crisis. A regressionwas performed considering a set of variables linked to the characteristics of the local governments. It was concluded that variables related to technical-administrative and political-relational capacities related to the existence of participatory channels were fundamental in this process.El desarrollo de actividades pedagógicas a través de la enseñanza a distancia se ha vuelto común a lo largo de la pandemia. En una encuesta realizada por la Confederación Nacional de Municipios, se identificó un conjunto de heterogeneidades en relación con las acciones adoptadas en el área de la educación en Brasil. Con base en el concepto de capacidades estatales, el objetivo de este estudio fue avanzar en la comprensión, de los factoresque contribuyeron a que los municipios tuvieran una mayor capacidad de respuesta ante la crisis. Para ello, se realizó una regresión a partir de un conjunto de variables ligadas a las características de las entidades. Se concluyó que variables relacionadas con las capacidades técnico-administrativas y político-relacionales más vinculadas con la existencia de canales participativos fueron fundamentales en este proceso. O desenvolvimento de atividades pedagógicas por meio do ensino remoto se tornou comum ao longo da pandemia. Em uma pesquisa realizada pela Confederação Nacional de Municípios, identificou-se um conjunto de heterogeneidades no que tange às ações adotadas na área da educação no Brasil. O objetivo deste estudo foi avançar na compreensão, com base no conceito de capacidades estatais, dos fatores que contribuíram para que municípios tivessem maior capacidade de resposta diante da crise. Para tal, realizou-se uma regressão mediante um conjunto de variáveis ligadas às características dos entes. Identificou-se que variáveis relacionadas às capacidades técnico-administrativas e às político-relacionais mais ligadas à existência de canais participativos foramfundamentais nesse processo. FGV EAESP Pesquisa e Publicações2023-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmltext/xmlhttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/8604910.12660/cgpc.v28.86049Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 28 (2023): Single volume; e86049Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 28 (2023): Volume único; e86049Cadernos Gestão Pública e Cidadania; v. 28 (2023): Volume único; e860492236-57101806-2261reponame:Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86049/83757https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86049/84315https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86049/84397https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86049/84665Copyright (c) 2023 Cadernos Gestão Pública e Cidadaniahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLui, LizandroSegatto, CatarinaAlbert, CarlaMarques, Rodrigo2023-10-16T13:16:41Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/86049Revistahttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/indexPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/oaicadernosgpc-edicao@fgv.br||cadernosgpc-edicao@fgv.br2236-57101806-2261opendoar:2023-10-16T13:16:41Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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