Does the personality of small and medium-sized companies’ directors affect exporting results?
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59350 |
Resumo: | In this work, we examine whether values in Schwartz’s scale For Small and Medium-Sized Enterprises (SME) export managers from the most successful export companies differ from those for SME managers from companies with limited export success. The study was conducted with a sample of 196 Spanish export SMEs. First, we conducted a latent class cluster analysis to classify companies according to their export performance. Then, we employed means comparison test to find significant differences in Schwartz’s scale between executives from companies in both groups. Significant differences were found for the following values: honesty, influence, ambition, loyalty, social justice, authority, exciting life, and social order |
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Does the personality of small and medium-sized companies’ directors affect exporting results?¿Influye la personalidad de los directivos de PyMEs en los resultados exportadores?A personalidade dos diretores de pequenas e médias empresas influencia os resultados de exportação?Export performanceSchwartz value scaleinternationalizationSmall and Medium Enterpriseslatent cluster analysisPerformance exportadorescala de valores de SchwartzinternacionalizaciónPequeñas y Medianas Empresasclúster de clases latentesDesempenho em exportaçõesescala de valores de SchwartzinternacionalizaçãoPequenas e Médias Empresasanálise de cluster latenteIn this work, we examine whether values in Schwartz’s scale For Small and Medium-Sized Enterprises (SME) export managers from the most successful export companies differ from those for SME managers from companies with limited export success. The study was conducted with a sample of 196 Spanish export SMEs. First, we conducted a latent class cluster analysis to classify companies according to their export performance. Then, we employed means comparison test to find significant differences in Schwartz’s scale between executives from companies in both groups. Significant differences were found for the following values: honesty, influence, ambition, loyalty, social justice, authority, exciting life, and social order En este trabajo se analiza si los valores según la escala de Schwartz varían entre los directivos responsables de exportación de Pequeñas y Medianas Empresas (PyMEs) entre las empresas con mayor éxito exportador, frente a las que tienen un éxito exportador limitado. El estudio se aplica a una muestra de 196 PyMEs españolas exportadoras. En primer lugar se aplica un clúster de clases latentes para clasificar las empresas en función del performance exportador, para después aplicar test de comparaciones de medias y buscar diferencias significativas en los valores de Schwartz entre directivos de empresas de ambos grupos. Los valores en los que aparecen diferencias significativas son: honestidad, influencia, ambición, lealtad, justicia social, autoridad, vida excitante y orden socialNo presente trabalho, examinamos se gerentes de exportação das Pequenas e Médias Empresas (PMEs) exportadoras mais bem-sucedidas apresentavam diferenças em valores na escala de Schwartz em comparação com gerentes de exportação de PMEs com sucesso limitado em exportações. O estudo foi conduzido com uma amostra de 196 PMEs espanholas. Primeiramente, conduzimos uma análise de cluster de classes latentes para classificar as empresas segundo seu desempenho em exportações. Depois, empregamos um teste de comparação de médias para encontrar diferenças significativas em valores na escala de Schwartz entre executivos das empresas de ambos os grupos. Diferenças significativasforam encontradas para os seguintes valores: honestidade, influência, ambição, lealdade,justiça social, autoridade, vida excitante e ordem socialRAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59350RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 43-54RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 43-54RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 43-542178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVspahttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59350/57770Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessRondan Catalña, Francisco JavierNavarro García, AntonioArenas Gaitan, Jorge2016-08-17T11:28:42Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/59350Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:28:42Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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In this work, we examine whether values in Schwartz’s scale For Small and Medium-Sized Enterprises (SME) export managers from the most successful export companies differ from those for SME managers from companies with limited export success. The study was conducted with a sample of 196 Spanish export SMEs. First, we conducted a latent class cluster analysis to classify companies according to their export performance. Then, we employed means comparison test to find significant differences in Schwartz’s scale between executives from companies in both groups. Significant differences were found for the following values: honesty, influence, ambition, loyalty, social justice, authority, exciting life, and social order |
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