A Scale of Organizational Values Framed on Schwartz’s Theory of Cultural Values

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Porto, Juliana B.
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19397
Resumo: The objective of this study was to develop and empirically test a new scale to measure organizational values based on a theory of cultural values. Three studies were conducted. The first addresses the internal structure through a multidimensional scaling analysis. The second describes a confirmatory factor analysis and its relation with external variables. And the third relates the scale with the Competing Values Framework. Results from the set of studies support the adequacy of the scale and the theoretical model used. This scale may advance the area allowing for the development and identification of different patterns of cultural configurations beyond previous works.
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spelling A Scale of Organizational Values Framed on Schwartz’s Theory of Cultural ValuesUma Escala de Valores Organizacionais com base na Teoria de Valores Culturais de SchwartzValores organizacionaisValidação de escalaTeoria de SchwartzOrganizational valuesScale validationSchwartz’s theory of cultural valuesThe objective of this study was to develop and empirically test a new scale to measure organizational values based on a theory of cultural values. Three studies were conducted. The first addresses the internal structure through a multidimensional scaling analysis. The second describes a confirmatory factor analysis and its relation with external variables. And the third relates the scale with the Competing Values Framework. Results from the set of studies support the adequacy of the scale and the theoretical model used. This scale may advance the area allowing for the development and identification of different patterns of cultural configurations beyond previous works.O objetivo deste estudo foi desenvolver e testar empiricamente a estrutura interna de um instrumento de medida dos valores organizacionais, adotando como modelo de referência a teoria de valores culturais. Três estudos foram conduzidos. O primeiro testou a estrutura interna da escala por meio de escalonamento multidimensional. O segundo descreve a análise fatorial confirmatória da escala e a sua relação com variáveis externas. O terceiro relacionou a nova escala com a Escala de Valores Competitivos. Os resultados do conjunto de estudos apresentaram evidências de adequação da escala e suporte ao modelo teórico. Essa escala pode avançar os estudos na área ao permitir o desenvolvimento e identificação de configurações culturais para além dos modelos anteriores.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2017-05-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19397Psicologia: Teoria e Pesquisa; Número EspecialPsicologia: Teoria e Pesquisa; Número EspecialPsicologia: Teoria e Pesquisa; Número EspecialPsicologia: Teoria e Pesquisa; Número Especial1806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19397/17955Porto, Juliana B.info:eu-repo/semantics/openAccess2018-11-21T12:10:34Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19397Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-11-21T12:10:34Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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