Como não se perder com 9 milhões de endereços
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1996 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38119 |
Resumo: | When adopting new technologies, the issue is not always the availability of resources, but the possibility of access to adequate information and the ability to use new analytical reference sets. When Geographic Information Systems are applied to the treatment of addresses for Database Marketing, it is necessary to view addresses as the autonomous entities they really are, rather than consider them mere client attributes. This line of action greatly reduces the effort involved in address matching. |
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Como não se perder com 9 milhões de endereçosComo não se perder com 9 milhões de endereçosGeographic Information Systems (GIS)database marketinggeocoding addressdirect marketingmailing listsrelational databasesSistemas Geográficos de Informação (GIS)marketing de relacionamentogeocodificação de endereçosmarketing diretolistas de endereçamentobanco de dados relacionaisWhen adopting new technologies, the issue is not always the availability of resources, but the possibility of access to adequate information and the ability to use new analytical reference sets. When Geographic Information Systems are applied to the treatment of addresses for Database Marketing, it is necessary to view addresses as the autonomous entities they really are, rather than consider them mere client attributes. This line of action greatly reduces the effort involved in address matching.Na adoção de novas tecnologias, o problema nem sempre é a disponibilidade de recursos, mas sim a possibilidade de acesso à informação adequada e à capacidade de utilizar novos quadros de referência analíticos. Quando se empregam Sistemas Geográficos de Informação no tratamento de endereços para o Database Marketing, é preciso passar a enxergar os endereços como as entidades autônomas que realmente são, em vez de considerá-los como meros atributos dos clientes. Essaestratégia reduz, consideravelmente, o esforço de geodecodificação.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1996-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38119RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 36 No. 4 (1996): outubro-dezembro; 34-37RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 36 Núm. 4 (1996): outubro-dezembro; 34-37RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 36 n. 4 (1996): outubro-dezembro; 34-372178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38119/36865Aranha, Franciscoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T19:00:17Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38119Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T19:00:17Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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