Efeitos de treinamento nos desempenhos individual e organizacional
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37628 |
Resumo: | This study’s objective was to develop a method for identifying training effects on performance, at individual and organizational levels, a still rare combination in the scientific literature. The study was made at Banco do Brasil, with 218 MBA in Marketing ex-trainees. Data collection included questionnaires for self and third party assessments and interviews. In the questionnaires, respondents have assessed the contribution of training for individual and organizational performance improvements, and organizational support for training transfer. In the interviews, indicators of organizational performance improvements were identified, based on the highest impacts perceived by the respondents. The results demonstrate that the perceived impact of training, for most part of individual and organizational performances, was considered between good and great. The methodology used was adequate to identify organizational performances improvement noticed as most affected by the training. Methodological and theoretical implications and future perspectives are discussed. |
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Efeitos de treinamento nos desempenhos individual e organizacionalEfeitos de treinamento nos desempenhos individual e organizacionalTraining evaluationresults of trainingimpact of training on individual workimpact of training on the organizationmarketing trainingAvaliação do treinamentoresultados do treinamentoimpacto do treinamento no desempenho individual e na organizaçãotreinamento em MarketingThis study’s objective was to develop a method for identifying training effects on performance, at individual and organizational levels, a still rare combination in the scientific literature. The study was made at Banco do Brasil, with 218 MBA in Marketing ex-trainees. Data collection included questionnaires for self and third party assessments and interviews. In the questionnaires, respondents have assessed the contribution of training for individual and organizational performance improvements, and organizational support for training transfer. In the interviews, indicators of organizational performance improvements were identified, based on the highest impacts perceived by the respondents. The results demonstrate that the perceived impact of training, for most part of individual and organizational performances, was considered between good and great. The methodology used was adequate to identify organizational performances improvement noticed as most affected by the training. Methodological and theoretical implications and future perspectives are discussed.O objetivo deste estudo foi desenvolver um método para identificar efeitos de treinamento nos desempenhos dos indivíduos e da organização, combinação ainda rara na literatura científica. Foi realizado no Banco do Brasil, com 218 profissionais que fizeram um MBA em Marketing. Os dados foram coletados por meio de entrevistas e questionários de auto e heteroavaliação. Nos questionários foi avaliada a contribuição do treinamento para a melhoria do desempenho individual e organizacional, e o suporte à transferência de treinamento. Nas entrevistas foram levantados indicadores de melhoria do desempenho organizacional para os maiores impactos percebidos pelos respondentes. Os resultados indicam que, para a maioria dos desempenhos individuais e organizacionais, o impacto percebido do treinamento foi avaliado entre bom e ótimo. A metodologia utilizada foi considerada adequada para a identificação de melhorias nos desempenhos organizacionais, percebidos como os mais afetados pelo treinamento. Também foram discutidas implicações metodológicas, teóricas e perspectivas futuras.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2004-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37628RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 44 No. 3 (2004): julho-setembro; 44-56RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 44 Núm. 3 (2004): julho-setembro; 44-56RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 44 n. 3 (2004): julho-setembro; 44-562178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37628/36379Freitas, Isa Aparecida deBorges-Andrade, Jairo Eduardoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:46:09Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37628Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:46:09Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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