Is it worthwhile for organizations to have socially responsible management practices?
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/85957 |
Resumo: | Knowing the employees' perspective is fundamental to align a good Human Resources Management. To this end, it was sought to verify whether the employees of portuguese organizations perceive the presence of management practices aligned to Corporate Social Responsibility (CSR) and whether these impact on Organizational Performance. The methodological design adopted is characterized as a descriptive and quantitative study. By the multiple regression analysis, it is emphasized that the factor with the greatest positive impact on the perception of organizational performance in providing health and safety in the workplace were the socially responsible economic-financial management practices (β=0,327) and the organization's business strategies aligned to Social Responsibility (β=0,277). Among the practices impacting on the organization's interaction and commitment to the community, one can emphasize the brand promotion strategies aligned to CSR principles (β=0,305) and, again, the business strategies of the organization aligned to Social Responsibility (β=0,266). |
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Is it worthwhile for organizations to have socially responsible management practices? ¿Merece la pena que las organizaciones tengan prácticas de gestión socialmente responsables? Vale a pena as organizações terem práticas de gestão socialmente responsáveis? human resourcescorporate social responsibilityorganizational performancesustainabilityemployeesrecursos humanosresponsabilidade social corporativadesempenho organizacionalsustentabilidadecolaboradoresrecursos humanosresponsabilidad social corporativarendimiento organizativosostenibilidadempleadosKnowing the employees' perspective is fundamental to align a good Human Resources Management. To this end, it was sought to verify whether the employees of portuguese organizations perceive the presence of management practices aligned to Corporate Social Responsibility (CSR) and whether these impact on Organizational Performance. The methodological design adopted is characterized as a descriptive and quantitative study. By the multiple regression analysis, it is emphasized that the factor with the greatest positive impact on the perception of organizational performance in providing health and safety in the workplace were the socially responsible economic-financial management practices (β=0,327) and the organization's business strategies aligned to Social Responsibility (β=0,277). Among the practices impacting on the organization's interaction and commitment to the community, one can emphasize the brand promotion strategies aligned to CSR principles (β=0,305) and, again, the business strategies of the organization aligned to Social Responsibility (β=0,266). Conocer la perspectiva de los empleados es esencial para alinear una buena gestión de los recursos humanos. Para ello, se buscó verificar si los empleados de las organizaciones portuguesas perciben la presencia de prácticas de gestión alineadas con la responsabilidad social corporativa (RSC) y si estas impactan en el desempeño organizacional (DO). El diseño metodológico adoptado se caracteriza por ser un estudio descriptivo y cuantitativo. Mediante el análisis de regresión múltiple, se destaca que los factores con mayor impacto positivo en la percepción del desempeño organizacional en la provisión de salud y seguridad en el trabajo fueron las prácticas de gestión económico-financiera socialmente responsables (β=0.327) y las estrategias empresariales de la organización alineadas a la responsabilidad social (β=0.277). Entre las prácticas que impactan en la interacción y el compromiso de la organización con la comunidad, se pueden destacar las estrategias de promoción de la marca alineadas con los principios de la RSC (β=0.305) y, de nuevo, las estrategias empresariales de la organización alineadas con la responsabilidad social (β=0.266). Conhecer a perspectiva dos colaboradores é fundamental para alinhar uma boa Gestão de Recursos Humanos. Para tanto, buscou-se verificar se os colaboradores de organizações portuguesas percebem a presença de práticas de gestão alinhadas à Responsabilidade Social Corporativa (RSC) e se essas impactam o Desempenho Organizacional (DO). O delineamento metodológico adotado caracteriza-se como um estudo descritivo e quantitativo. Pela análise de regressão múltipla, dá-se ênfase a que o fator com maior impacto positivo sobre a percepção de desempenho da organização, ao proporcionar saúde e segurança no local de trabalho, foram as práticas de gestão econômico-financeira socialmente responsáveis (β=0,327) e as estratégias de negócios da organização alinhadas à responsabilidade social (β=0,277). Entre as práticas que impactam a interação e comprometimento da organização com a comunidade, pode-se enfatizar as estratégias de promoção da marca alinhadas aos princípios da RSC (β=0,305) e, novamente, as estratégias de negócios da organização alinhadas à responsabilidade social (β=0,266).RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2022-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/8595710.1590/S0034-759020220507RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 62 No. 5 (2022): September-October; e2021-0299RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 62 Núm. 5 (2022): setembro-outubro; e2021-0299RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 62 n. 5 (2022): setembro-outubro; e2021-02992178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/85957/81021https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/85957/81022Copyright (c) 2022 RAE-Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessAppio Frizon, JuceliaEugénio, Teresa Falcão, Ana Sílvia 2022-11-12T05:09:10Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/85957Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2022-11-12T05:09:10Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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