SOCIAL RESPONSIBILITY AND CORPORATE IMAGE: A GLOBAL BRAND COMPANY STYDY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Azevedo, Juliana Birkan
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Ende, Marta Von, Wittmann, Milton Luiz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3142
Resumo: This work consisted on a case study of a large company, which manufactures and trades a global brand using corporate social responsibility (CSR) actions. The results indicate that these actions not only improve the image of the company, but also associate to economical and risk issues that reflect on competitive results. Methodologically, this is a descriptive case study with qualitative nature, resulted from interviews and company´s document research. In conclusion, it was inferred that the CSR actions developed by the organization do not have only market strategy or immediate improvement of efficiency and effectiveness as their only purposes, because the organization recognizes that they result in a more positive image of the company by the view of the consumers affecting the competitive development of the company in the market.
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spelling SOCIAL RESPONSIBILITY AND CORPORATE IMAGE: A GLOBAL BRAND COMPANY STYDYRESPONSABILIDADE SOCIAL Y LA IMAGEN CORPORATIVA: EL CASO DE UNA EMPRESA DE MARCA GLOBALRESPONSABILIDADE SOCIAL E A IMAGEM CORPORATIVA: O CASO DE UMA EMPRESA DE MARCA GLOBALCorporate Social ResponsibilitySustainabilityStrategy.Responsabilidad Social CorporativaSostenibilidadEstrategia.Responsabilidade Social CorporativaSustentabilidadeEstratégiaThis work consisted on a case study of a large company, which manufactures and trades a global brand using corporate social responsibility (CSR) actions. The results indicate that these actions not only improve the image of the company, but also associate to economical and risk issues that reflect on competitive results. Methodologically, this is a descriptive case study with qualitative nature, resulted from interviews and company´s document research. In conclusion, it was inferred that the CSR actions developed by the organization do not have only market strategy or immediate improvement of efficiency and effectiveness as their only purposes, because the organization recognizes that they result in a more positive image of the company by the view of the consumers affecting the competitive development of the company in the market.Este trabajo se ha consistido en un estudio de caso de una empresa de grande porte que produjo e comercializa una marca global utilizando acciones de responsabilidad social corporativa (RSC). Los resultados indican que estas acciones no solo mejoran la imagen de la empresa, pero se asocian a cuestiones de orden económica y de riesgos que se reflejan en resultados competitivos. Metodológicamente, este estudio de caso descriptivo es de naturaleza cualitativa, fruto de entrevistas y de investigación a documentos de la empresa. Como conclusión fue inferido que las acciones de RSC desarrolladas por la organización no tienen solo función de estrategia mercadológica o de mejora directa en los resultados de eficiencia y eficacia, pues la organización reconoce que ellas resultaran en mejoras positivas en la imagen de la empresa a los ojos del consumidor, influenciando el desarrollo competitivo de la empresa en el mercado. RESPONSABILIDADE SOCIAL Y LA IMAGEN CORPORATIVA: EL CASO DE UNA EMPRESA DE MARCA GLOBALEste trabalho consistiu em um estudo de caso de uma empresa de grande porte que produz e comercializa uma marca global utilizando-se de ações de responsabilidade social corporativa (RSC). Os resultados indicam que estas ações não apenas melhoram a imagem da empresa, mas se associam a questões de ordem econômica e de riscos que se refletem em resultados competitivos. Metodologicamente, este estudo de caso descritivo é de natureza qualitativa, fruto de entrevistas e de pesquisa a documentos da empresa. Como conclusão, inferiu-se que as ações de RSC desenvolvidas pela organização não têm função única de estratégia mercadológica ou de melhoria direta nos resultados de eficiência e eficácia, pois a organização reconhece que as mesmas resultaram em melhorias positivas na imagem da empresa aos olhos do consumidor, influenciando o desempenho competitivo da empresa no mercado. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/314210.19177/reen.v9e1201695-117Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 1 (2016); 95-1171984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/3142/2600Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessAzevedo, Juliana BirkanEnde, Marta VonWittmann, Milton Luiz2016-06-15T12:48:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3142Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:29.088595Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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