Efeito da orientação para o mercado sobre a lucratividade da empresa
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37119 |
Resumo: | Marketing academicians and practitioners have been observing for more than three decades that business performance is affected by market orientation, yet to date there has been no valid measure of a market orientation and hence no systematic analysis of its effect on a business's performance. The authors report the development of a valid measure of market orientation and analyze its effect on a business's profitability. Using a sample of 140 business units consisting of commodity products businesses and noncommodity businesses, they find a substantial positive effect of a market orientation on the profitability of both types of businesses. |
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Efeito da orientação para o mercado sobre a lucratividade da empresaEfeito da orientação para o mercado sobre a lucratividade da empresaMarket orientationbusiness performancemeasuremarketingprofitabilityOrientação para o mercadodesempenho empresarialmediçãomarketinglucratividadeMarketing academicians and practitioners have been observing for more than three decades that business performance is affected by market orientation, yet to date there has been no valid measure of a market orientation and hence no systematic analysis of its effect on a business's performance. The authors report the development of a valid measure of market orientation and analyze its effect on a business's profitability. Using a sample of 140 business units consisting of commodity products businesses and noncommodity businesses, they find a substantial positive effect of a market orientation on the profitability of both types of businesses.Acadêmicos e profissionais de marketing vêm observando, há mais de três décadas, que o desempenho empresarial é afetado pela orientação para o mercado, mas até hoje não há uma medida válida da orientação para o mercado nem análise sistemática de seu efeito sobre o desempenho das empresas. Os autores relatam o desenvolvimento de uma medida válida de orientação para o mercado e analisam seu efeito sobre a lucratividade de uma empresa. Usando uma amostra de 140 unidades de negócio composta de empresas de commodities e de não commodities, eles identificam o substancial efeito positivo da orientação para o mercado sobre a lucratividade dos dois tipos de empresa.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2006-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37119RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 46 No. 2 (2006): abril-junho; 61-81RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 46 Núm. 2 (2006): abril-junho; 61-81RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 46 n. 2 (2006): abril-junho; 61-812178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37119/35888Narver, John C.Slater, Stanley F.info:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:43:54Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37119Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:43:54Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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