The role of the BSC in managing innovation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Frezatti, Fábio
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Bido, Diógenes de Souza, Cruz, Ana Paula Capuano da, Machado, Maria José de Camargo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/28865
Resumo: This paper aims to study how the Balanced Scorecard is related to the process of innovation in organizations. As a contribution, the work expands the usefulness of the model, BY specifying external stimuli, dynamic tension, innovation strategies and perceived innovation success. This is a descriptive study developed from a sample of 121 companies by means of a questionnaire survey. The data analysis was done with use of structural equation modelling. The findings suggest a complex long-term process, vital for companies that have their perception of success influenced by elements from outside the organization (external stimuli) and internal stimuli (dynamic voltage and innovation strategies). Innovation management becomes reckless in the absence of mechanisms that balance the tensions evidenced by indicators including conflicting temporal dimension in the long term, and the risk is greater when the perception of success is captured solely by short-term financial indicators.
id FGV-7_45d3ac0b7f2ab16f2a64e11509f47d26
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/28865
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling The role of the BSC in managing innovationEl papel del balanced scorecard en la gestión de la innovaciónO papel do Balanced Scorecard na gestão da inovaçãoBSCinnovationexternal stimulidynamic tensionsuccess perceptionBSCinnovaciónestímulos externostensión dinámicapercepción de éxitoBSCinovaçãoestímulos externostensão dinâmicapercepção de sucessoThis paper aims to study how the Balanced Scorecard is related to the process of innovation in organizations. As a contribution, the work expands the usefulness of the model, BY specifying external stimuli, dynamic tension, innovation strategies and perceived innovation success. This is a descriptive study developed from a sample of 121 companies by means of a questionnaire survey. The data analysis was done with use of structural equation modelling. The findings suggest a complex long-term process, vital for companies that have their perception of success influenced by elements from outside the organization (external stimuli) and internal stimuli (dynamic voltage and innovation strategies). Innovation management becomes reckless in the absence of mechanisms that balance the tensions evidenced by indicators including conflicting temporal dimension in the long term, and the risk is greater when the perception of success is captured solely by short-term financial indicators.Este trabajo tiene el objetivo de estudiar cómo el balanced scorecard se relaciona con el proceso de innovación en las organizaciones. Como contribución, expande la utilidad del modelo, especificando estímulos externos, tensiones dinámicas, estrategias de innovación y percepción de éxito de la innovación. Se trata de un estudio descriptivo, desarrollado por medio de un cuestionario, aplicado a 121 empresas. Para el análisis de datos, se emplean ecuaciones estructurales. Con relación los resultados, se percibe un proceso complejo, de largo plazo y vital para las empresas, que tiene su percepción de éxito influenciada por elementos externos a la organización (estímulos externos) e internos (tensión dinámica y estrategias de innovación). La gestión de la innovación se torna temeraria ante la ausencia de mecanismos que equilibren las tensiones evidenciadas por los indicadores, inclusive conflictivos en una dimensión temporal de largo plazo, y el riesgo es todavía mayor cuando la percepción de éxito es captada exclusivamente por los indicadores financieros de corto plazo.Este trabalho objetiva estudar como o balanced scorecard se relaciona com o processo de inovação nas organizações. Como contribuição, expande a utilidade do modelo, especificando estímulos externos, tensões dinâmicas, estratégias de inovação e percepção de sucesso da inovação. Trata-se de um estudo descritivo, desenvolvido por meio de questionário, aplicado a 121 empresas. Para análise de dados, empregaram-se equações estruturais. Quanto aos achados, percebe-se um processo complexo, de longo prazo e vital para as empresas, que têm sua percepção de sucesso influenciada por elementos externos à organização (estímulos externos) e internos (tensão dinâmica e estratégias de inovação). A gestão da inovação torna-se temerária na ausência de mecanismos que equilibrem as tensões evidenciadas pelos indicadores, inclusive conflitantes numa dimensão temporal de longo prazo, e o risco fica ainda maior quando a percepção de sucesso é captada exclusivamente pelos indicadores financeiros de curto prazo.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/28865RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 4 (2014): julho-agosto; 381-392RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 4 (2014): julho-agosto; 381-392RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 4 (2014): julho-agosto; 381-3922178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/28865/27716Frezatti, FábioBido, Diógenes de SouzaCruz, Ana Paula Capuano daMachado, Maria José de Camargoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:34:40Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/28865Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:34:40Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv The role of the BSC in managing innovation
El papel del balanced scorecard en la gestión de la innovación
O papel do Balanced Scorecard na gestão da inovação
title The role of the BSC in managing innovation
spellingShingle The role of the BSC in managing innovation
Frezatti, Fábio
BSC
innovation
external stimuli
dynamic tension
success perception
BSC
innovación
estímulos externos
tensión dinámica
percepción de éxito
BSC
inovação
estímulos externos
tensão dinâmica
percepção de sucesso
title_short The role of the BSC in managing innovation
title_full The role of the BSC in managing innovation
title_fullStr The role of the BSC in managing innovation
title_full_unstemmed The role of the BSC in managing innovation
title_sort The role of the BSC in managing innovation
author Frezatti, Fábio
author_facet Frezatti, Fábio
Bido, Diógenes de Souza
Cruz, Ana Paula Capuano da
Machado, Maria José de Camargo
author_role author
author2 Bido, Diógenes de Souza
Cruz, Ana Paula Capuano da
Machado, Maria José de Camargo
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Frezatti, Fábio
Bido, Diógenes de Souza
Cruz, Ana Paula Capuano da
Machado, Maria José de Camargo
dc.subject.por.fl_str_mv BSC
innovation
external stimuli
dynamic tension
success perception
BSC
innovación
estímulos externos
tensión dinámica
percepción de éxito
BSC
inovação
estímulos externos
tensão dinâmica
percepção de sucesso
topic BSC
innovation
external stimuli
dynamic tension
success perception
BSC
innovación
estímulos externos
tensión dinámica
percepción de éxito
BSC
inovação
estímulos externos
tensão dinâmica
percepção de sucesso
description This paper aims to study how the Balanced Scorecard is related to the process of innovation in organizations. As a contribution, the work expands the usefulness of the model, BY specifying external stimuli, dynamic tension, innovation strategies and perceived innovation success. This is a descriptive study developed from a sample of 121 companies by means of a questionnaire survey. The data analysis was done with use of structural equation modelling. The findings suggest a complex long-term process, vital for companies that have their perception of success influenced by elements from outside the organization (external stimuli) and internal stimuli (dynamic voltage and innovation strategies). Innovation management becomes reckless in the absence of mechanisms that balance the tensions evidenced by indicators including conflicting temporal dimension in the long term, and the risk is greater when the perception of success is captured solely by short-term financial indicators.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/28865
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/28865
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/28865/27716
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 4 (2014): julho-agosto; 381-392
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 4 (2014): julho-agosto; 381-392
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 4 (2014): julho-agosto; 381-392
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160818041257984