The role of the BSC in managing innovation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Frezatti, Fábio
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Bido, Diógenes de Souza, Cruz, Ana Paula Capuano da, Machado, Maria José de Camargo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28865
Resumo: This paper aims to study how the Balanced Scorecard is related to the process of innovation in organizations. As a contribution, the work expands the usefulness of the model, BY specifying external stimuli, dynamic tension, innovation strategies and perceived innovation success. This is a descriptive study developed from a sample of 121 companies by means of a questionnaire survey. The data analysis was done with use of structural equation modelling. The findings suggest a complex long-term process, vital for companies that have their perception of success influenced by elements from outside the organization (external stimuli) and internal stimuli (dynamic voltage and innovation strategies). Innovation management becomes reckless in the absence of mechanisms that balance the tensions evidenced by indicators including conflicting temporal dimension in the long term, and the risk is greater when the perception of success is captured solely by short-term financial indicators.
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spelling The role of the BSC in managing innovationEl papel del balanced scorecard en la gestión de la innovaciónO papel do Balanced Scorecard na gestão da inovaçãoBSCinnovationexternal stimulidynamic tensionsuccess perceptionBSCinnovaciónestímulos externostensión dinámicapercepción de éxitoBSCinovaçãoestímulos externostensão dinâmicapercepção de sucessoThis paper aims to study how the Balanced Scorecard is related to the process of innovation in organizations. As a contribution, the work expands the usefulness of the model, BY specifying external stimuli, dynamic tension, innovation strategies and perceived innovation success. This is a descriptive study developed from a sample of 121 companies by means of a questionnaire survey. The data analysis was done with use of structural equation modelling. The findings suggest a complex long-term process, vital for companies that have their perception of success influenced by elements from outside the organization (external stimuli) and internal stimuli (dynamic voltage and innovation strategies). Innovation management becomes reckless in the absence of mechanisms that balance the tensions evidenced by indicators including conflicting temporal dimension in the long term, and the risk is greater when the perception of success is captured solely by short-term financial indicators.Este trabajo tiene el objetivo de estudiar cómo el balanced scorecard se relaciona con el proceso de innovación en las organizaciones. Como contribución, expande la utilidad del modelo, especificando estímulos externos, tensiones dinámicas, estrategias de innovación y percepción de éxito de la innovación. Se trata de un estudio descriptivo, desarrollado por medio de un cuestionario, aplicado a 121 empresas. Para el análisis de datos, se emplean ecuaciones estructurales. Con relación los resultados, se percibe un proceso complejo, de largo plazo y vital para las empresas, que tiene su percepción de éxito influenciada por elementos externos a la organización (estímulos externos) e internos (tensión dinámica y estrategias de innovación). La gestión de la innovación se torna temeraria ante la ausencia de mecanismos que equilibren las tensiones evidenciadas por los indicadores, inclusive conflictivos en una dimensión temporal de largo plazo, y el riesgo es todavía mayor cuando la percepción de éxito es captada exclusivamente por los indicadores financieros de corto plazo.Este trabalho objetiva estudar como o balanced scorecard se relaciona com o processo de inovação nas organizações. Como contribuição, expande a utilidade do modelo, especificando estímulos externos, tensões dinâmicas, estratégias de inovação e percepção de sucesso da inovação. Trata-se de um estudo descritivo, desenvolvido por meio de questionário, aplicado a 121 empresas. Para análise de dados, empregaram-se equações estruturais. Quanto aos achados, percebe-se um processo complexo, de longo prazo e vital para as empresas, que têm sua percepção de sucesso influenciada por elementos externos à organização (estímulos externos) e internos (tensão dinâmica e estratégias de inovação). A gestão da inovação torna-se temerária na ausência de mecanismos que equilibrem as tensões evidenciadas pelos indicadores, inclusive conflitantes numa dimensão temporal de longo prazo, e o risco fica ainda maior quando a percepção de sucesso é captada exclusivamente pelos indicadores financeiros de curto prazo.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28865RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 4 (2014): julho-agosto; 381-392RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 4 (2014): julho-agosto; 381-392RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 4 (2014): julho-agosto; 381-3922178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28865/27716Frezatti, FábioBido, Diógenes de SouzaCruz, Ana Paula Capuano daMachado, Maria José de Camargoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:34:40Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/28865Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:35.795381Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
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