Estratégia de marketing: contribuições para a teoria em marketing
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37240 |
Resumo: | The following paper deals with marketing strategy. Specifi cally, it deals with the development of a theoretical model for marketing strategy formulation and implementation and its contribution to Marketing Theory. The literature about strategy was examined and two strategy making models were used for developing a model presented in this article. Besides combining these two models, an exploratory research was conducted to elaborate an initial structure of an evolutionary model, which was later validated with a group of companies using the results of a Structural Equation Modeling. Analysis of results in this research has shown the signifi cant variables and their connections to build a model of marketing strategy making. This model contributes to the study of marketing strategy because it presents refl ections about formulation and implementation considering several strategy views. |
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Estratégia de marketing: contribuições para a teoria em marketingEstratégia de marketing: contribuições para a teoria em marketingMarketingstrategyprocessformulationimplementationMarketingestratégiaprocessoformulaçãoimplementaçãoThe following paper deals with marketing strategy. Specifi cally, it deals with the development of a theoretical model for marketing strategy formulation and implementation and its contribution to Marketing Theory. The literature about strategy was examined and two strategy making models were used for developing a model presented in this article. Besides combining these two models, an exploratory research was conducted to elaborate an initial structure of an evolutionary model, which was later validated with a group of companies using the results of a Structural Equation Modeling. Analysis of results in this research has shown the signifi cant variables and their connections to build a model of marketing strategy making. This model contributes to the study of marketing strategy because it presents refl ections about formulation and implementation considering several strategy views.O artigo aborda o tema estratégia de marketing, enfocando sua formulação e implementação. Apresenta o desenvolvimento de um modelo teórico de formação da estratégia de marketing e suas contribuições para a teoria em Marketing. Para tanto, analisou-se a literatura sobre estratégia e estudaram-se dois modelos de formação da estratégia de marketing. Além desses modelos, agregou-se uma pesquisa exploratória realizada em algumas empresas, a qual permitiu que fosse elaborada uma estrutura inicial de um modelo evolutivo, validada por um grupo de executivos das empresas pesquisadas a partir dos resultados da modelagem de equações estruturais. A análise dos resultados da pesquisa sugere as variáveis significativas, bem como as suas relações para a formação da estratégia de marketing. Esse modelo contribui para o estudo da estratégia de marketing por apresentar refl exões sobre formulação e implementação de estratégias, elaborando um construto a partir das várias visões de estratégia.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2006-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37240RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 46 No. 4 (2006): outubro-dezembro; 25-35RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 46 Núm. 4 (2006): outubro-dezembro; 25-35RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 46 n. 4 (2006): outubro-dezembro; 25-352178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37240/36004Toaldo, Ana Maria MachadoLuce, Fernando Binsinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:43:26Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37240Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:43:26Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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