Felder-Silverman learning styles and learning with business games
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30001 |
Resumo: | The problem this study dealt with was the difference in learning observed among students of a Production Control and Planning (PCP) course. The objective was to describe and to analyze the learning differences according to Learning Styles (LS). Assimilation and comprehension (test scores) and the LS of 356 students in 16 graduate classes - MBAs and Extension Courses - from five years were examined. A business game brought the experiences to life, where greater learning was observed among students with a reflective (active-reflective) or visual (visual-verbal) style. By not exploring reflection, the game may have restricted the experience learning cycle, especially among the active ones. Two guidelines for the educational design are suggested for educators: when standardizing the designone should seek to balance activities in order to meet different LS. When the design is personalized, one should insert activities which are complementary to the learner’s preferences, thus enabling a balanced experience between action and reflection. |
id |
FGV-7_4e975f92fa9d71060e892d3cddb9dfc3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/30001 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Felder-Silverman learning styles and learning with business gamesEstilos de aprendizaje Felder-Silverman y el aprendizaje con juegos de empresaEstilos de aprendizagem Felder-Silverman e o aprendizado com jogos de empresaTeaching and learningexperience learninglearning stylescompany gamesMRPIIEnseñanza y aprendizajeaprendizaje vivencialestilos de aprendizajejuegos de empresaMRPIIEnsino e aprendizagemaprendizagem vivencialestilos de aprendizagemjogos de empresaMRPIIThe problem this study dealt with was the difference in learning observed among students of a Production Control and Planning (PCP) course. The objective was to describe and to analyze the learning differences according to Learning Styles (LS). Assimilation and comprehension (test scores) and the LS of 356 students in 16 graduate classes - MBAs and Extension Courses - from five years were examined. A business game brought the experiences to life, where greater learning was observed among students with a reflective (active-reflective) or visual (visual-verbal) style. By not exploring reflection, the game may have restricted the experience learning cycle, especially among the active ones. Two guidelines for the educational design are suggested for educators: when standardizing the designone should seek to balance activities in order to meet different LS. When the design is personalized, one should insert activities which are complementary to the learner’s preferences, thus enabling a balanced experience between action and reflection.El problema tratado en esta pesquisa fue la diferencia de aprendizaje observada entre los estudiantes de un curso de Planificación y Control de la producción (PCP). El objetivo fue describir y analizar las diferencias de aprendizaje según los Estilos de aprendizaje (EdA). Se examinaron la asimilación y la comprensión (notas en pruebas) y los EdA de 356 aprendices en 16 grupos de postgrado —MBA y Especialización— durante cinco años. Un grupo de empresas dinamizó las vivencias en las cuales se observó un mayor aprendizaje de los estudiantes con estilo reflexivo (activo-reflexivo) o visual (visual-verbal). Al no explotar la reflexión el juego puede haber restringido el ciclo de aprendizaje vivencial, sobretodo de los activos. Se sugiere a los educadores dos directivas para el diseño educacional: cuando sea estandarizado y se busque balancear las actividades para atender a los diferentes EdA. Cuando el diseño fuera personalizado, que se incluyan actividades complementarias a las preferencias del aprendiz, viabilizando una vivencia con equilibrio entre la acción y la reflexión.O problema tratado nesta pesquisa foi a diferença de aprendizagem observada entre os estudantes de um curso de Planejamento e Controle da Produção (PCP). O objetivo foi descrever e analisar as diferenças de aprendizado segundo os Estilos de Aprendizagem (EdA). Examinaram-se a assimilação e compreensão (notas em provas) e os EdA de 356 aprendizes em 16 turmas de pós-graduação – MBA e Especialização – durante cinco anos. Um jogo de empresas dinamizou as vivências nas quais observou‑se maior aprendizado dos estudantes com estilo reflexivo (ativo-reflexivo) ou visual (visual-verbal). Ao não explorar a reflexão, o jogo pode ter restringido o ciclo de aprendizagem vivencial, sobretudo dos ativos. Sugerem-se aos educadores duas diretrizes para o desenho educacional: quando padronizado, que se busque balancear as atividades para atender aos diferentes EdA. Quando o desenho for personalizado, que se insiram atividades complementares às preferências do aprendiz, viabilizando uma vivência com equilíbrio entre ação e reflexão.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2013-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30001RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 53 No. 5 (2013): setembro-outubro; 469-484RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 53 Núm. 5 (2013): setembro-outubro; 469-484RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 53 n. 5 (2013): setembro-outubro; 469-4842178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30001/28852Dias, George Paulus PereiraSauaia, Antonio Carlos AidarYoshida, Hugo Tsugunobuinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:36:32Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/30001Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:37.572892Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games Estilos de aprendizaje Felder-Silverman y el aprendizaje con juegos de empresa Estilos de aprendizagem Felder-Silverman e o aprendizado com jogos de empresa |
title |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games |
spellingShingle |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games Dias, George Paulus Pereira Teaching and learning experience learning learning styles company games MRPII Enseñanza y aprendizaje aprendizaje vivencial estilos de aprendizaje juegos de empresa MRPII Ensino e aprendizagem aprendizagem vivencial estilos de aprendizagem jogos de empresa MRPII |
title_short |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games |
title_full |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games |
title_fullStr |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games |
title_full_unstemmed |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games |
title_sort |
Felder-Silverman learning styles and learning with business games |
author |
Dias, George Paulus Pereira |
author_facet |
Dias, George Paulus Pereira Sauaia, Antonio Carlos Aidar Yoshida, Hugo Tsugunobu |
author_role |
author |
author2 |
Sauaia, Antonio Carlos Aidar Yoshida, Hugo Tsugunobu |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dias, George Paulus Pereira Sauaia, Antonio Carlos Aidar Yoshida, Hugo Tsugunobu |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching and learning experience learning learning styles company games MRPII Enseñanza y aprendizaje aprendizaje vivencial estilos de aprendizaje juegos de empresa MRPII Ensino e aprendizagem aprendizagem vivencial estilos de aprendizagem jogos de empresa MRPII |
topic |
Teaching and learning experience learning learning styles company games MRPII Enseñanza y aprendizaje aprendizaje vivencial estilos de aprendizaje juegos de empresa MRPII Ensino e aprendizagem aprendizagem vivencial estilos de aprendizagem jogos de empresa MRPII |
description |
The problem this study dealt with was the difference in learning observed among students of a Production Control and Planning (PCP) course. The objective was to describe and to analyze the learning differences according to Learning Styles (LS). Assimilation and comprehension (test scores) and the LS of 356 students in 16 graduate classes - MBAs and Extension Courses - from five years were examined. A business game brought the experiences to life, where greater learning was observed among students with a reflective (active-reflective) or visual (visual-verbal) style. By not exploring reflection, the game may have restricted the experience learning cycle, especially among the active ones. Two guidelines for the educational design are suggested for educators: when standardizing the designone should seek to balance activities in order to meet different LS. When the design is personalized, one should insert activities which are complementary to the learner’s preferences, thus enabling a balanced experience between action and reflection. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30001 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30001 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30001/28852 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 53 No. 5 (2013): setembro-outubro; 469-484 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 53 Núm. 5 (2013): setembro-outubro; 469-484 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 53 n. 5 (2013): setembro-outubro; 469-484 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943132735242240 |