Management research that matters
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553 |
Resumo: | Management researchers lament the fact that their work has so little impact on management practice. Practicing managers, so it is claimed, search for knowledge that will help them improve organizational performance but rarely consult the work of university-based researchers– work that they often find incomprehensible and irrelevant to their day-to-day challenges. Researchers assert that rather than being interestedin systematic and long-term solutions, managers are generally infatuated with the latest fads and fashions in their search for quick fixes. Wecontend that management research can matter to managers, but for this to occur requires mutually beneficial partnerships involving managersand researchers, as well as the support of their organizations. To support our contention, we illustrate the importance of practice-relevantmanagement research by drawing on four important contributions to management understanding that were prompted by the organizationalexperiences of a group of inquiring managers and curious researchers. Together these illustrations not only demonstrate how partnershipsbetween practicing managers and management researchers can yield practice-relevant knowledge, but also provide insights into enhancing thelikelihood that productive encounters will occur. |
id |
FGV-7_5044db4c558f771e02c7d5131571cbc2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37553 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Management research that mattersA pesquisa que faz diferençaManagement researchManagement scienceperformance managementresearch institutesmanagement stylesPesquisa em gestão empresarialciência da Administraçãogestão do desempenhoinstituto de pesquisaestilos gerenciaisManagement researchers lament the fact that their work has so little impact on management practice. Practicing managers, so it is claimed, search for knowledge that will help them improve organizational performance but rarely consult the work of university-based researchers– work that they often find incomprehensible and irrelevant to their day-to-day challenges. Researchers assert that rather than being interestedin systematic and long-term solutions, managers are generally infatuated with the latest fads and fashions in their search for quick fixes. Wecontend that management research can matter to managers, but for this to occur requires mutually beneficial partnerships involving managersand researchers, as well as the support of their organizations. To support our contention, we illustrate the importance of practice-relevantmanagement research by drawing on four important contributions to management understanding that were prompted by the organizationalexperiences of a group of inquiring managers and curious researchers. Together these illustrations not only demonstrate how partnershipsbetween practicing managers and management researchers can yield practice-relevant knowledge, but also provide insights into enhancing thelikelihood that productive encounters will occur.Os pesquisadores da gestão empresarial lamentam o fato de que seus trabalhos tenham tão pouco impacto na prática gerencial. Os executivos, por sua vez, procuram conhecimentos que possam ajudá-los a melhorar o desempenho organizacional, mas raramente consultam os trabalhos de pesquisadores acadêmicos – trabalhos freqüentemente vistos pelos executivos como incompreensíveis e irrelevantes para os desafios do dia-a-dia. Os pesquisadores afirmam que, em vez de estarem interessados em soluções sistemáticas e de longo prazo, os executivos, em sua busca de soluções rápidas, se tornam obcecados por modas e modismos. Defendemos que a pesquisa em gestão empresarial pode fazer diferença para os executivos, mas para que isso ocorra são necessárias parcerias mutuamente benéficas, que envolvam executivos e pesquisadores, e que sejam apoiadas por suas respectivas organizações. Para sustentar nosso ponto de vista, ilustramos a importância da pesquisa em gestão empresarial relevante para a prática valendo-nos de quatro importantes contribuições para a compreensão da gestão empresarial, que foram instigadas por experiências organizacionais de um grupo de executivos curiosos e pesquisadores ávidos por respostas. Juntas, essas contribuições não somente demonstram como as parcerias entre os executivos e os pesquisadores da gestão empresarial podem produzir conhecimento relevante para a prática, mas também como promovem novas idéias para aumentar a probabilidade de ocorrência de encontros produtivos.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2003-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 43 No. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 43 Núm. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 43 n. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-1012178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553/36317Ford, Eric W.Duncan, Walter JackBedeian, Arthur G.Ginter, Peter M.Rousculp, Matthew D.Adams, Alice M.info:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:46:50Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37553Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:46:50Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Management research that matters A pesquisa que faz diferença |
title |
Management research that matters |
spellingShingle |
Management research that matters Ford, Eric W. Management research Management science performance management research institutes management styles Pesquisa em gestão empresarial ciência da Administração gestão do desempenho instituto de pesquisa estilos gerenciais |
title_short |
Management research that matters |
title_full |
Management research that matters |
title_fullStr |
Management research that matters |
title_full_unstemmed |
Management research that matters |
title_sort |
Management research that matters |
author |
Ford, Eric W. |
author_facet |
Ford, Eric W. Duncan, Walter Jack Bedeian, Arthur G. Ginter, Peter M. Rousculp, Matthew D. Adams, Alice M. |
author_role |
author |
author2 |
Duncan, Walter Jack Bedeian, Arthur G. Ginter, Peter M. Rousculp, Matthew D. Adams, Alice M. |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ford, Eric W. Duncan, Walter Jack Bedeian, Arthur G. Ginter, Peter M. Rousculp, Matthew D. Adams, Alice M. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Management research Management science performance management research institutes management styles Pesquisa em gestão empresarial ciência da Administração gestão do desempenho instituto de pesquisa estilos gerenciais |
topic |
Management research Management science performance management research institutes management styles Pesquisa em gestão empresarial ciência da Administração gestão do desempenho instituto de pesquisa estilos gerenciais |
description |
Management researchers lament the fact that their work has so little impact on management practice. Practicing managers, so it is claimed, search for knowledge that will help them improve organizational performance but rarely consult the work of university-based researchers– work that they often find incomprehensible and irrelevant to their day-to-day challenges. Researchers assert that rather than being interestedin systematic and long-term solutions, managers are generally infatuated with the latest fads and fashions in their search for quick fixes. Wecontend that management research can matter to managers, but for this to occur requires mutually beneficial partnerships involving managersand researchers, as well as the support of their organizations. To support our contention, we illustrate the importance of practice-relevantmanagement research by drawing on four important contributions to management understanding that were prompted by the organizationalexperiences of a group of inquiring managers and curious researchers. Together these illustrations not only demonstrate how partnershipsbetween practicing managers and management researchers can yield practice-relevant knowledge, but also provide insights into enhancing thelikelihood that productive encounters will occur. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553/36317 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 43 No. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 43 Núm. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 43 n. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1766160820736098304 |