Management research that matters

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ford, Eric W.
Data de Publicação: 2003
Outros Autores: Duncan, Walter Jack, Bedeian, Arthur G., Ginter, Peter M., Rousculp, Matthew D., Adams, Alice M.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553
Resumo: Management researchers lament the fact that their work has so little impact on management practice. Practicing managers, so it is claimed, search for knowledge that will help them improve organizational performance but rarely consult the work of university-based researchers– work that they often find incomprehensible and irrelevant to their day-to-day challenges. Researchers assert that rather than being interestedin systematic and long-term solutions, managers are generally infatuated with the latest fads and fashions in their search for quick fixes. Wecontend that management research can matter to managers, but for this to occur requires mutually beneficial partnerships involving managersand researchers, as well as the support of their organizations. To support our contention, we illustrate the importance of practice-relevantmanagement research by drawing on four important contributions to management understanding that were prompted by the organizationalexperiences of a group of inquiring managers and curious researchers. Together these illustrations not only demonstrate how partnershipsbetween practicing managers and management researchers can yield practice-relevant knowledge, but also provide insights into enhancing thelikelihood that productive encounters will occur.
id FGV-7_5044db4c558f771e02c7d5131571cbc2
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37553
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Management research that mattersA pesquisa que faz diferençaManagement researchManagement scienceperformance managementresearch institutesmanagement stylesPesquisa em gestão empresarialciência da Administraçãogestão do desempenhoinstituto de pesquisaestilos gerenciaisManagement researchers lament the fact that their work has so little impact on management practice. Practicing managers, so it is claimed, search for knowledge that will help them improve organizational performance but rarely consult the work of university-based researchers– work that they often find incomprehensible and irrelevant to their day-to-day challenges. Researchers assert that rather than being interestedin systematic and long-term solutions, managers are generally infatuated with the latest fads and fashions in their search for quick fixes. Wecontend that management research can matter to managers, but for this to occur requires mutually beneficial partnerships involving managersand researchers, as well as the support of their organizations. To support our contention, we illustrate the importance of practice-relevantmanagement research by drawing on four important contributions to management understanding that were prompted by the organizationalexperiences of a group of inquiring managers and curious researchers. Together these illustrations not only demonstrate how partnershipsbetween practicing managers and management researchers can yield practice-relevant knowledge, but also provide insights into enhancing thelikelihood that productive encounters will occur.Os pesquisadores da gestão empresarial lamentam o fato de que seus trabalhos tenham tão pouco impacto na prática gerencial. Os executivos, por sua vez, procuram conhecimentos que possam ajudá-los a melhorar o desempenho organizacional, mas raramente consultam os trabalhos de pesquisadores acadêmicos – trabalhos freqüentemente vistos pelos executivos como incompreensíveis e irrelevantes para os desafios do dia-a-dia. Os pesquisadores afirmam que, em vez de estarem interessados em soluções sistemáticas e de longo prazo, os executivos, em sua busca de soluções rápidas, se tornam obcecados por modas e modismos. Defendemos que a pesquisa em gestão empresarial pode fazer diferença para os executivos, mas para que isso ocorra são necessárias parcerias mutuamente benéficas, que envolvam executivos e pesquisadores, e que sejam apoiadas por suas respectivas organizações. Para sustentar nosso ponto de vista, ilustramos a importância da pesquisa em gestão empresarial relevante para a prática valendo-nos de quatro importantes contribuições para a compreensão da gestão empresarial, que foram instigadas por experiências organizacionais de um grupo de executivos curiosos e pesquisadores ávidos por respostas. Juntas, essas contribuições não somente demonstram como as parcerias entre os executivos e os pesquisadores da gestão empresarial podem produzir conhecimento relevante para a prática, mas também como promovem novas idéias para aumentar a probabilidade de ocorrência de encontros produtivos.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2003-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 43 No. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 43 Núm. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 43 n. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-1012178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553/36317Ford, Eric W.Duncan, Walter JackBedeian, Arthur G.Ginter, Peter M.Rousculp, Matthew D.Adams, Alice M.info:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:46:50Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37553Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:46:50Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Management research that matters
A pesquisa que faz diferença
title Management research that matters
spellingShingle Management research that matters
Ford, Eric W.
Management research
Management science
performance management
research institutes
management styles
Pesquisa em gestão empresarial
ciência da Administração
gestão do desempenho
instituto de pesquisa
estilos gerenciais
title_short Management research that matters
title_full Management research that matters
title_fullStr Management research that matters
title_full_unstemmed Management research that matters
title_sort Management research that matters
author Ford, Eric W.
author_facet Ford, Eric W.
Duncan, Walter Jack
Bedeian, Arthur G.
Ginter, Peter M.
Rousculp, Matthew D.
Adams, Alice M.
author_role author
author2 Duncan, Walter Jack
Bedeian, Arthur G.
Ginter, Peter M.
Rousculp, Matthew D.
Adams, Alice M.
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ford, Eric W.
Duncan, Walter Jack
Bedeian, Arthur G.
Ginter, Peter M.
Rousculp, Matthew D.
Adams, Alice M.
dc.subject.por.fl_str_mv Management research
Management science
performance management
research institutes
management styles
Pesquisa em gestão empresarial
ciência da Administração
gestão do desempenho
instituto de pesquisa
estilos gerenciais
topic Management research
Management science
performance management
research institutes
management styles
Pesquisa em gestão empresarial
ciência da Administração
gestão do desempenho
instituto de pesquisa
estilos gerenciais
description Management researchers lament the fact that their work has so little impact on management practice. Practicing managers, so it is claimed, search for knowledge that will help them improve organizational performance but rarely consult the work of university-based researchers– work that they often find incomprehensible and irrelevant to their day-to-day challenges. Researchers assert that rather than being interestedin systematic and long-term solutions, managers are generally infatuated with the latest fads and fashions in their search for quick fixes. Wecontend that management research can matter to managers, but for this to occur requires mutually beneficial partnerships involving managersand researchers, as well as the support of their organizations. To support our contention, we illustrate the importance of practice-relevantmanagement research by drawing on four important contributions to management understanding that were prompted by the organizationalexperiences of a group of inquiring managers and curious researchers. Together these illustrations not only demonstrate how partnershipsbetween practicing managers and management researchers can yield practice-relevant knowledge, but also provide insights into enhancing thelikelihood that productive encounters will occur.
publishDate 2003
dc.date.none.fl_str_mv 2003-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37553/36317
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 43 No. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 43 Núm. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 43 n. 4 (2003): outubro-dezembro; 86-101
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160820736098304