Organizational values as enablers for the circular economy and sustainability
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/85958 |
Resumo: | The transition towards the circular economy (CE) requires that organizational values be examined in more depth and understood more fully, which can encourage innovation and sustainable attitudes. The majority of the studies on this matter, however, only address the technical aspects of the transition to a CE. The aim of this paper was to identify and analyze those organizational values that are essential for sustaining a culture that incorporates concepts of circularity and sustainability. Using a multi-method approach, we identified a list of 29 circular values and proposed a definition for each one. The values identified were discussed with regard to their importance in achieving sustainability. By way of a case study we also exemplified the adoption of circular values and how the specific organization we studied is nurturing those values. This seminal study enriches discussion of the importance of soft factors for the transition to a CE. It also embraces the relevance of human resource management in organizations for boosting sustainability. |
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Organizational values as enablers for the circular economy and sustainabilityValores organizativos como apoyo para la economía circular y sostenibilidadValores organizacionais como suporte para a economia circular e sustentabilidadecircular economyorganizational cultureorganizational valuessustainabilityinnovationeconomia circularcultura organizacionalvalores organizacionaissustentabilidadeinovaçãoeconomía circularcultura organizativavalores organizativossostenibilidadinnovaciónThe transition towards the circular economy (CE) requires that organizational values be examined in more depth and understood more fully, which can encourage innovation and sustainable attitudes. The majority of the studies on this matter, however, only address the technical aspects of the transition to a CE. The aim of this paper was to identify and analyze those organizational values that are essential for sustaining a culture that incorporates concepts of circularity and sustainability. Using a multi-method approach, we identified a list of 29 circular values and proposed a definition for each one. The values identified were discussed with regard to their importance in achieving sustainability. By way of a case study we also exemplified the adoption of circular values and how the specific organization we studied is nurturing those values. This seminal study enriches discussion of the importance of soft factors for the transition to a CE. It also embraces the relevance of human resource management in organizations for boosting sustainability.La transición hacia una economía circular (EC) requiere una profundización y comprensión de los valores organizativos, que pueden estimular y fomentar las innovaciones y actitudes sostenibles. Sin embargo, la mayoría de los estudios abordan los aspectos técnicos de esta transición. Por lo tanto, el objetivo de este artículo fue identificar y analizar los valores organizativos que son esenciales para sostener una cultura que incorpore circularidad y sostenibilidad. Utilizando un enfoque multimétodo, identificamos 29 valores circulares y propusimos una definición para cada uno de ellos. Los valores identificados se debatieron en relación con su importancia para la sostenibilidad. Además, ejemplificamos con un estudio de caso la adopción de valores circulares y cómo esa organización está desarrollando esos valores. Este estudio seminal enriquece el debate sobre la importancia de soft skills para la transición a la EC. Además, fomenta la relevancia de la gestión de los recursos humanos para impulsar la sostenibilidad.A transição para a Economia Circular (EC) requer o aprofundamento e a compreensão dos valores organizacionais, os quais podem estimular e encorajar inovações e atitudes sustentáveis. Entretanto, a maioria dos estudos aborda majoritariamente aspectos técnicos para essa transição. Portanto, o objetivo deste artigo foi identificar e analisar valores organizacionais essenciais para sustentar uma cultura que incorpore conceitos de circularidade e sustentabilidade. A partir de uma abordagem multimétodo, identificamos 29 valores circulares e propomos a definição de cada um deles. Os valores identificados foram discutidos em relação à sua importância para alavancar a sustentabilidade. Ademais, exemplificamos, por meio de um estudo de caso, a adoção de valores circulares e como essa organização específica está nutrindo esses valores. Este estudo seminal enriquece a discussão sobre a importância de soft skills para a transição para a EC. Além disso, ele fomenta a relevância da gestão de recursos humanos nas organizações para impulsionar a sustentabilidade.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2022-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/8595810.1590/S0034-759020220509RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 62 No. 5 (2022): September-October; e2021-0331RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 62 Núm. 5 (2022): setembro-outubro; e2021-0331RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 62 n. 5 (2022): setembro-outubro; e2021-03312178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/85958/81023https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/85958/81024Copyright (c) 2022 RAE-Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessLavagnini Barboza , Luisa Bertassini , Ana Carolina Gerolamo, Mateus Cecilio Ometto , Aldo Roberto 2022-11-12T05:09:10Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/85958Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2022-11-12T05:09:10Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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