The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30417 |
Resumo: | Control has been cited as an essential element for developing satisfactory interpersonal relationships, positively related to satisfaction and to emotional and behavioral responses in consumer behavior. This work investigates the impact of behavioral, cognitive and decisional controls, represented by co-production, information and refund choice, respectively, on repurchase and positive word of mouth intentions after unsatisfactory purchases. The results from two experimental studies indicate that co-production and refund choice lead to higher repurchase and positive word-of-mouth intentions after dissatisfaction episodes, while information do not affect behavioral intentions but moderates the effect of co-production on behavioral intentions. |
id |
FGV-7_5cbb4c953f6b50d6ec6d6f8d80ef82ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/30417 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentionsEfectos del control en las intenciones comportamentales de los consumidores insatisfechosEfeitos do controle nas intenções comportamentais dos consumidores insatisfeitosControlco-productioninformationrefunddissatisfactionControlcoproduccióninformaciónreembolsoinsatisfacciónControlecoproduçãoinformaçãoreembolsoinsatisfaçãoControl has been cited as an essential element for developing satisfactory interpersonal relationships, positively related to satisfaction and to emotional and behavioral responses in consumer behavior. This work investigates the impact of behavioral, cognitive and decisional controls, represented by co-production, information and refund choice, respectively, on repurchase and positive word of mouth intentions after unsatisfactory purchases. The results from two experimental studies indicate that co-production and refund choice lead to higher repurchase and positive word-of-mouth intentions after dissatisfaction episodes, while information do not affect behavioral intentions but moderates the effect of co-production on behavioral intentions.El control ha sido citado como elemento esencial para el desarrollo de interacciones interpersonales satisfactorias, estando positivamente relacionado a la satisfacción y a respuestas afectivas y comportamentales positivas en el área del comportamiento del consumidor. Este trabajo investiga el impacto de los controles comportamental, cognitivo y de decisión, representados respectivamente por las variables coproducción, información y opción de reembolso, en las intenciones de recompra y de boca a boca positivo después de compras insatisfactorias. Los resultados de dos estudios experimentales conducidos indican que coproducción y opción de reembolso son capaces de elevar los niveles de intención de recompra y de boca a boca positivo después de episodios de insatisfacción, mientras que la información no tiene efecto en las intenciones comportamentales, pero modera el efecto de la coproducción en las intenciones comportamentales.O controle tem sido citado como elemento essencial para o desenvolvimento de interações interpessoais satisfatórias, estando positivamente relacionado à satisfação e a respostas afetivas e comportamentais positivas na área do comportamento do consumidor. Este trabalho investiga o impacto dos controles comportamental, cognitivo e de decisão, representados respectivamente pelas variáveis coprodução, informação e opção de reembolso, nas intenções de recompra e de boca-a-boca positivo após compras insatisfatórias. Os resultados de dois estudos experimentais conduzidos indicam que coprodução e opção de reembolso são capazes de elevar os níveis de intenção de recompra e de boca-a-boca positivo após episódios de insatisfação, enquanto a informação não tem efeito nas intenções comportamentais, mas modera o efeito da coprodução nas intenções comportamentais.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2012-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30417RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 52 No. 5 (2012): setembro-outubro; 502-516RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 52 Núm. 5 (2012): setembro-outubro; 502-516RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 52 n. 5 (2012): setembro-outubro; 502-5162178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30417/29256Pacheco, Natália AraujoSantos, Cristiane Pizzutti dosLunardo, Renaudinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:38:35Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/30417Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:41.751564Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions Efectos del control en las intenciones comportamentales de los consumidores insatisfechos Efeitos do controle nas intenções comportamentais dos consumidores insatisfeitos |
title |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions |
spellingShingle |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions Pacheco, Natália Araujo Control co-production information refund dissatisfaction Control coproducción información reembolso insatisfacción Controle coprodução informação reembolso insatisfação |
title_short |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions |
title_full |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions |
title_fullStr |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions |
title_full_unstemmed |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions |
title_sort |
The effects of control on dissatisfied consumers’ behavioral intentions |
author |
Pacheco, Natália Araujo |
author_facet |
Pacheco, Natália Araujo Santos, Cristiane Pizzutti dos Lunardo, Renaud |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Cristiane Pizzutti dos Lunardo, Renaud |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pacheco, Natália Araujo Santos, Cristiane Pizzutti dos Lunardo, Renaud |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Control co-production information refund dissatisfaction Control coproducción información reembolso insatisfacción Controle coprodução informação reembolso insatisfação |
topic |
Control co-production information refund dissatisfaction Control coproducción información reembolso insatisfacción Controle coprodução informação reembolso insatisfação |
description |
Control has been cited as an essential element for developing satisfactory interpersonal relationships, positively related to satisfaction and to emotional and behavioral responses in consumer behavior. This work investigates the impact of behavioral, cognitive and decisional controls, represented by co-production, information and refund choice, respectively, on repurchase and positive word of mouth intentions after unsatisfactory purchases. The results from two experimental studies indicate that co-production and refund choice lead to higher repurchase and positive word-of-mouth intentions after dissatisfaction episodes, while information do not affect behavioral intentions but moderates the effect of co-production on behavioral intentions. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30417 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30417 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/30417/29256 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 52 No. 5 (2012): setembro-outubro; 502-516 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 52 Núm. 5 (2012): setembro-outubro; 502-516 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 52 n. 5 (2012): setembro-outubro; 502-516 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943133193469952 |