Consultas médicas: oferta, demanda, mudança cultural e o fim das filas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1999 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37858 |
Resumo: | The conventional approach to the problem of queuing to arrange medical appointments assumes that the main reason for it is the impossibility to meet all the demand with the resources available. This article, however, shows other causes, not known before, which have based the development of a new system that has extinguished the queues without increasing the number of doctors or the number of appointments/doctors. This new system is presented and analysed in the light of its significant aspects of development and implementation. |
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Consultas médicas: oferta, demanda, mudança cultural e o fim das filasConsultas médicas: oferta, demanda, mudança cultural e o fim das filasMedical appointmentsSAME (Medical and Statistics Filing Service)queuespublic hospitalsinnovationMarcação de consultas médicasSAMEfilashospitais públicosinovaçãoThe conventional approach to the problem of queuing to arrange medical appointments assumes that the main reason for it is the impossibility to meet all the demand with the resources available. This article, however, shows other causes, not known before, which have based the development of a new system that has extinguished the queues without increasing the number of doctors or the number of appointments/doctors. This new system is presented and analysed in the light of its significant aspects of development and implementation.A abordagem convencional do problema da formação de filas para agendar consultas médicas assume, como pressuposto, que a causa primeira está em uma demanda impossível de ser atendida com os recursos disponíveis. Este artigo aponta outras causas, até então desconhecidas, que fundamentaram o desenvolvimento de uma sistemática que fez as filas desaparecerem sem que houvesse aumento no número de médicos ou de consultas/médicos. Essa sistemática é apresentada e analisada em seus aspectos significativos de desenvolvimento e implantação.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1999-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37858RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 39 No. 2 (1999): abril-junho; 78-87RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 39 Núm. 2 (1999): abril-junho; 78-87RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 39 n. 2 (1999): abril-junho; 78-872178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37858/36618Mori, Dulce Selma Bacheschi de C.info:eu-repo/semantics/openAccess2016-11-16T12:03:34Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37858Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-11-16T12:03:34Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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