Cognitive biases in merchandising activation and effect on supermarket sales

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Avanzi, Dante
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Guissoni, Leandro Angotti, Rodrigues, Jonny Mateus, D'Andrea, Rafael
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/81314
Resumo: Competition among different brands in supermarkets motivates consumer goods companies to develop and implement and activate merchandising materials at the point of sales (POS). These merchandising materials attempt to influence shoppers and promote sales. On the other hand, behavioral economics studies the decision-making of individuals based on their preferences and beliefs, influenced by cognitivebias. This study attempts to understand the effect of loss aversion and mental accounting in POS materials on supermarket sales. We conduct two experiments with a consumer brand in a supermarket chain. The results reveal a positive and significant effect on sales only for the cognitive bias of loss aversion, applied to the POS materials.
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spelling Cognitive biases in merchandising activation and effect on supermarket salesO uso de vieses cognitivos em ativações de merchandising e o efeito nas vendas nos supermercadosShopper marketingmateriais de comunicaçãovieses cognitivosvarejoeconomia comportamentalCompetition among different brands in supermarkets motivates consumer goods companies to develop and implement and activate merchandising materials at the point of sales (POS). These merchandising materials attempt to influence shoppers and promote sales. On the other hand, behavioral economics studies the decision-making of individuals based on their preferences and beliefs, influenced by cognitivebias. This study attempts to understand the effect of loss aversion and mental accounting in POS materials on supermarket sales. We conduct two experiments with a consumer brand in a supermarket chain. The results reveal a positive and significant effect on sales only for the cognitive bias of loss aversion, applied to the POS materials.A competição entre marcas disponíveis nos supermercados motiva os esforços das empresas na elaboração e ativação de materiais de comunicação no ponto de venda (MPV). Os MPVs objetivam influenciar o shopper e gerar vendas. A economia comportamental, por sua vez, estuda como um indivíduo toma uma decisão de acordo com as suas próprias preferências e crenças, influenciado pelos vieses cognitivos. O objetivo deste trabalho é compreender os efeitos nas vendas a partir do uso dos vieses aversão à perda e contas mentais nas mensagens de materiais de comunicação ativados em supermercados. Para isso, foram realizados dois experimentos de campo aplicados a uma marca de alimento em uma rede de supermercados. Os resultados mostram um efeito positivo e significativo nas vendas apenas quando foi utilizado o viés de aversão à perda na mensagem dos MPVs.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2020-04-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/8131410.1590/S0034-759020200403RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 60 No. 4 (2020): July-August; 262-272RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 60 Núm. 4 (2020): July-August; 262-272RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 60 n. 4 (2020): julho-agosto; 262-2722178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/81314/77659https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/81314/78155https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/81314/78680Copyright (c) 2020 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessAvanzi, DanteGuissoni, Leandro AngottiRodrigues, Jonny MateusD'Andrea, Rafael2020-11-11T17:31:57Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/81314Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:06:05.916551Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
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