Voluntary disclosure: Empirical analysis of the tone used in conference calls
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/80000 |
Resumo: | The study aims to perform the following two analyses for understanding the effect of a voluntary disclosure: 1) whether a company's performance is related to its voluntary disclosure in a conference call; and 2) whether the voluntary information is related to the future results of Brazilian companies. The tone of Brazilian firms with American Depositary Receipts (ADRs) (American Depositary Receipts) in the US market was measured between 2002 and 2016. The tone of managers was calculated in English using the original dictionary proposed by Loughran and McDonald (2011), as well as an adapted version in Portuguese. The findings suggest a positive relation between the tone used by managers during conference call and firms’ current and future performance. |
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Voluntary disclosure: Empirical analysis of the tone used in conference callsDivulgación voluntaria: Análisis empírico del tono usado en conferencias telefónicasEvidenciação voluntária: Análise empírica sobre o tom usado em audioconferênciasVoluntary disclosureconference calltoneperformancecontent analysisDivulgación voluntariaconferencias telefónicastonodesempeñoanálisis de contenidosEvidenciação voluntáriaaudioconferênciatom verbaldesempenhoanálise de conteúdoThe study aims to perform the following two analyses for understanding the effect of a voluntary disclosure: 1) whether a company's performance is related to its voluntary disclosure in a conference call; and 2) whether the voluntary information is related to the future results of Brazilian companies. The tone of Brazilian firms with American Depositary Receipts (ADRs) (American Depositary Receipts) in the US market was measured between 2002 and 2016. The tone of managers was calculated in English using the original dictionary proposed by Loughran and McDonald (2011), as well as an adapted version in Portuguese. The findings suggest a positive relation between the tone used by managers during conference call and firms’ current and future performance.El objetivo de esta investigación es realizar dos análisis relacionados con la comprensión de los efectos de una divulgación voluntaria. Primero, analizar si el desempeño de la empresa presenta relación con el tono verbal de la divulgación voluntaria de una conferencia telefónica. Segundo, analizar si el tono verbal de divulgaciones voluntarias está relacionado con los resultados de empresas brasileñas en el futuro. Para la medición del tono verbal se realizó un análisis de contenido computarizado sobre los archivos transcritos referentes a las conferencias telefónicas de empresas brasileñas con American Depositary Receipts (ADR) en el mercado americano entre los años 2002 y 2016. Para el cálculo del tono del gestor se utilizó el diccionario de Loughran & McDonald (2011), en inglés y una versión adaptada al portugués. Las evidencias encontradas sugieren una relación positiva entre el tono verbal utilizado por los gestores durante las llamadas de conferencia y el desempeño actual y futuro de la empresa.O objetivo desta pesquisa é realizar duas análises relacionadas à compreensão dos efeitos de uma evidenciação voluntária. Primeiro, analisar se o desempenho da empresa apresenta relação com o tom verbal da divulgação voluntária de uma audioconferência. Segundo, analisar se o tom verbal de divulgações voluntárias está relacionado com os resultados de empresas brasileiras no tempo futuro. Para aferição do tom verbal, foi realizada uma análise de conteúdo computadorizada sobre os arquivos transcritos referentes às audioconferências de empresas brasileiras com American Depositary Receipts (ADRs) no mercado americano entre os anos de 2002 e 2016. Para o cálculo do tom do gestor, foi utilizado o dicionário de Loughran e McDonald (2011), em inglês e uma versão adaptada para português. As evidências encontradas sugerem uma relação positiva entre o tom verbal utilizado pelos gestores durante as ligações de audioconferênciase o desempenho atual e futuro da empresa.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2019-08-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/8000010.1590/S0034-759020190405RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 4 (2019): julho-agosto; 271-283RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 4 (2019): julho-agosto; 271-283RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 4 (2019): julho-agosto; 271-2832178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/80000/76460https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/80000/76470Copyright (c) 2019 RAE-Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Felipe RamosFiorot, Diego CampanaMotoki, Fabio Yoshio SuguriMoreira, Nadia Cardoso2020-01-09T19:36:08Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/80000Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2020-01-09T19:36:08Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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