Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28864 |
Resumo: | To assess the practical implications in relation to the breastfeeding behavior, regarding the dimension of the structural problems in the framework of social marketing, a qualitative exploratory research based on the Social Ecological Model (SEM) was developed, through in-depth interviews with lactation counselors and consultants in Portugal. The content of these interviews revealed some of the key barriers to breastfeeding behavior in the dimension of the structural problems and in the context of social marketing. |
id |
FGV-7_7ca940ac9d4bccd334d414046984df14 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/28864 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeedingMarketing social y la promoción de cambios estructurales en el lactancia maternaO marketing social e a promoção de mudanças estruturais no aleitamento maternosocial marketingbreastfeeding behaviorbarrierssocial ecological modelstructural changesmarketing socialcomportamiento del amamantamiento maternobarrerasmodelo ecológico socialcambios estructuralesmarketing socialcomportamento do aleitamento maternobarreirasmodelo ecológico socialmudanças estruturaisTo assess the practical implications in relation to the breastfeeding behavior, regarding the dimension of the structural problems in the framework of social marketing, a qualitative exploratory research based on the Social Ecological Model (SEM) was developed, through in-depth interviews with lactation counselors and consultants in Portugal. The content of these interviews revealed some of the key barriers to breastfeeding behavior in the dimension of the structural problems and in the context of social marketing.Para evaluar las implicaciones prácticas con relación al comportamiento de la lactancia materna, relativa a la dimensión de los problemas estructurales en el ámbito del marketing social, fue desarrollada una investigación cualitativa exploratoria fundamentada en la perspectiva del Modelo Ecológico Social (Social Ecological Model – SEM), por medio de entrevistas de profundidad con consultoras y consejeras de lactancia en Portugal. El contenido de estas entrevistas reveló algunas de las principales barreras de la lactancia materna, en lo que respecta a los problemas estructurales y en el ámbito del marketing social.Para avaliar as implicações práticas em relação ao comportamento do aleitamento materno, relativamente à dimensão dos problemas estruturais no âmbito do marketing social, foi desenvolvida uma investigação qualitativa exploratória, fundamentada na perspetiva do Modelo Ecológico Social (Social Ecological Model – SEM), por meio de entrevistas em profundidade com consultoras e conselheiras de lactação em Portugal. O conteúdo dessas entrevistas revelou algumas das principais barreiras ao aleitamento materno, no que respeita aos problemas estruturais e no âmbito do marketing social.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28864RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 4 (2014): julho-agosto; 370-380RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 4 (2014): julho-agosto; 370-380RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 4 (2014): julho-agosto; 370-3802178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28864/27715Martins, Oliva Maria DouradoPaço, Arminda Maria Finisterra doMainardes, Emerson WagnerRodrigues, Ricardo Gouveiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:34:40Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/28864Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:35.691556Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding Marketing social y la promoción de cambios estructurales en el lactancia materna O marketing social e a promoção de mudanças estruturais no aleitamento materno |
title |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding |
spellingShingle |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding Martins, Oliva Maria Dourado social marketing breastfeeding behavior barriers social ecological model structural changes marketing social comportamiento del amamantamiento materno barreras modelo ecológico social cambios estructurales marketing social comportamento do aleitamento materno barreiras modelo ecológico social mudanças estruturais |
title_short |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding |
title_full |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding |
title_fullStr |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding |
title_full_unstemmed |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding |
title_sort |
Social marketing and the promotion of structural changes on breastfeeding |
author |
Martins, Oliva Maria Dourado |
author_facet |
Martins, Oliva Maria Dourado Paço, Arminda Maria Finisterra do Mainardes, Emerson Wagner Rodrigues, Ricardo Gouveia |
author_role |
author |
author2 |
Paço, Arminda Maria Finisterra do Mainardes, Emerson Wagner Rodrigues, Ricardo Gouveia |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Oliva Maria Dourado Paço, Arminda Maria Finisterra do Mainardes, Emerson Wagner Rodrigues, Ricardo Gouveia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
social marketing breastfeeding behavior barriers social ecological model structural changes marketing social comportamiento del amamantamiento materno barreras modelo ecológico social cambios estructurales marketing social comportamento do aleitamento materno barreiras modelo ecológico social mudanças estruturais |
topic |
social marketing breastfeeding behavior barriers social ecological model structural changes marketing social comportamiento del amamantamiento materno barreras modelo ecológico social cambios estructurales marketing social comportamento do aleitamento materno barreiras modelo ecológico social mudanças estruturais |
description |
To assess the practical implications in relation to the breastfeeding behavior, regarding the dimension of the structural problems in the framework of social marketing, a qualitative exploratory research based on the Social Ecological Model (SEM) was developed, through in-depth interviews with lactation counselors and consultants in Portugal. The content of these interviews revealed some of the key barriers to breastfeeding behavior in the dimension of the structural problems and in the context of social marketing. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28864 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28864 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/28864/27715 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 4 (2014): julho-agosto; 370-380 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 4 (2014): julho-agosto; 370-380 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 4 (2014): julho-agosto; 370-380 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943132689104896 |