Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592 |
Resumo: | This study examines the joint effect of brand-cause congruence, brand attachment, and attitude toward corporate social responsibility (CSR) on the intention of consumers to adhere to causes sponsored by a brand. The results of two experiments suggest that when consumer attitude toward such causes is less positive and attachment to the brand is low, the intention to adhere to a CSR cause is greater when the brand is congruent to the cause than when it is incongruent; if consumer brand attachment is high, the intention to adhere to the cause is the same, regardless of brand-cause congruence. On the other hand, if consumer attitude toward the cause is more positive, brand attachment does not moderate the effect of brand-cause congruence on the intention to adhere to the cause. The perception of persuasive intent mediates the influence of brand-cause congruence on the intention to adhere for consumers with low brand attachment, but not for those with high brand attachment. |
id |
FGV-7_9211c4d0ba2155a8121a1efe7fff917e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/77592 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherenceLa importancia del apego de marca para la adhesión a causas de responsabilidad social corporativaA importância do apego à marca para o engajamento em causas de responsabilidade social corporativaCorporate social responsibilitybrand attachmentattitude toward the causebrand-cause congruenceexperimentResponsabilidad social corporativaapego a la marcaactitud en relación a la causacongruencia marca-causaexperimentoResponsabilidade social corporativaapego à marcaatitude em relação à causacongruência marca-causaexperimentoThis study examines the joint effect of brand-cause congruence, brand attachment, and attitude toward corporate social responsibility (CSR) on the intention of consumers to adhere to causes sponsored by a brand. The results of two experiments suggest that when consumer attitude toward such causes is less positive and attachment to the brand is low, the intention to adhere to a CSR cause is greater when the brand is congruent to the cause than when it is incongruent; if consumer brand attachment is high, the intention to adhere to the cause is the same, regardless of brand-cause congruence. On the other hand, if consumer attitude toward the cause is more positive, brand attachment does not moderate the effect of brand-cause congruence on the intention to adhere to the cause. The perception of persuasive intent mediates the influence of brand-cause congruence on the intention to adhere for consumers with low brand attachment, but not for those with high brand attachment.Este estudio analiza el efecto combinado de la congruencia marca-causa, del apego a la marca y de la actitud hacia la causa de Responsabilidad Social Corporativa (RSC) sobre la intención de los consumidores de adherir a causas de RSC patrocinadas por una marca. Dos experimentos sugieren que cuando la actitud del consumidor hacia la causa es menos positiva y el apego es bajo, la intención de adherir a la causa es más alta cuando esta es congruente con la marca que cuando es incongruente. Si el apego es alto, la intención de adherir no depende de la congruencia marca-causa. Por otro lado, si la actitud del consumidor hacia la causa es más positiva, el apego no modera el efecto de la congruencia marca-causa sobre la intención de adherir. En el caso de las personas con bajo apego, la percepción del intento persuasivo medió la influencia de la congruencia marca-causa sobre la intención de adherir. Esto no se observó entre las personas con alto apego. Este estudo examina o efeito conjunto da congruência marca-causa, do apego à marca e da atitude em relação à causa de Responsabilidade Social Corporativa (RSC) sobre a intenção dos consumidores de se engajarem em causas de RSC patrocinadas por uma marca. Os resultados de dois experimentos sugerem que, quando a atitude do consumidor em relação à causa é menos positiva e o apego do consumidor à marca é baixo, a intenção de aderir à causa de RSC é maior quando a causa é congruente com a marca do que quando a causa é incongruente com a marca; se o apego do consumidor é alto, a intenção de aderir à causa não depende da congruência marca-causa. Por outro lado, se a atitude do consumidor em relação à causa é mais positiva, o apego à marca não modera o efeito da congruência sobre a intenção de aderir à causa. A percepção de intenção persuasiva mediou a influência da congruência marca-causa sobre a intenção de aderir para pessoas de baixo apego à marca, mas não para pessoas de alto apego à marca. RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2018-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/7759210.1590/S0034-759020180605RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 58 No. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 58 Núm. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 58 n. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-5752178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74356https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74357Copyright (c) 2018 RAE-Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamiya, Annaysa Salvador MunizHernandez, José Mauro da CostaXavier, Agnne Karoline S.Ramos, Débora Beserra2019-01-23T18:44:27Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/77592Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2019-01-23T18:44:27Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence La importancia del apego de marca para la adhesión a causas de responsabilidad social corporativa A importância do apego à marca para o engajamento em causas de responsabilidade social corporativa |
title |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
spellingShingle |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Corporate social responsibility brand attachment attitude toward the cause brand-cause congruence experiment Responsabilidad social corporativa apego a la marca actitud en relación a la causa congruencia marca-causa experimento Responsabilidade social corporativa apego à marca atitude em relação à causa congruência marca-causa experimento |
title_short |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_full |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_fullStr |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_full_unstemmed |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_sort |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
author |
Kamiya, Annaysa Salvador Muniz |
author_facet |
Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Hernandez, José Mauro da Costa Xavier, Agnne Karoline S. Ramos, Débora Beserra |
author_role |
author |
author2 |
Hernandez, José Mauro da Costa Xavier, Agnne Karoline S. Ramos, Débora Beserra |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Hernandez, José Mauro da Costa Xavier, Agnne Karoline S. Ramos, Débora Beserra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Corporate social responsibility brand attachment attitude toward the cause brand-cause congruence experiment Responsabilidad social corporativa apego a la marca actitud en relación a la causa congruencia marca-causa experimento Responsabilidade social corporativa apego à marca atitude em relação à causa congruência marca-causa experimento |
topic |
Corporate social responsibility brand attachment attitude toward the cause brand-cause congruence experiment Responsabilidad social corporativa apego a la marca actitud en relación a la causa congruencia marca-causa experimento Responsabilidade social corporativa apego à marca atitude em relação à causa congruência marca-causa experimento |
description |
This study examines the joint effect of brand-cause congruence, brand attachment, and attitude toward corporate social responsibility (CSR) on the intention of consumers to adhere to causes sponsored by a brand. The results of two experiments suggest that when consumer attitude toward such causes is less positive and attachment to the brand is low, the intention to adhere to a CSR cause is greater when the brand is congruent to the cause than when it is incongruent; if consumer brand attachment is high, the intention to adhere to the cause is the same, regardless of brand-cause congruence. On the other hand, if consumer attitude toward the cause is more positive, brand attachment does not moderate the effect of brand-cause congruence on the intention to adhere to the cause. The perception of persuasive intent mediates the influence of brand-cause congruence on the intention to adhere for consumers with low brand attachment, but not for those with high brand attachment. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-11-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592 10.1590/S0034-759020180605 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0034-759020180605 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74356 https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74357 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 RAE-Revista de Administração de Empresas info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 RAE-Revista de Administração de Empresas |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 58 No. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 58 Núm. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 58 n. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1766160830250876928 |