Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
DOI: | 10.1590/S0034-759020180605 |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592 |
Resumo: | This study examines the joint effect of brand-cause congruence, brand attachment, and attitude toward corporate social responsibility (CSR) on the intention of consumers to adhere to causes sponsored by a brand. The results of two experiments suggest that when consumer attitude toward such causes is less positive and attachment to the brand is low, the intention to adhere to a CSR cause is greater when the brand is congruent to the cause than when it is incongruent; if consumer brand attachment is high, the intention to adhere to the cause is the same, regardless of brand-cause congruence. On the other hand, if consumer attitude toward the cause is more positive, brand attachment does not moderate the effect of brand-cause congruence on the intention to adhere to the cause. The perception of persuasive intent mediates the influence of brand-cause congruence on the intention to adhere for consumers with low brand attachment, but not for those with high brand attachment. |
id |
FGV-7_9211c4d0ba2155a8121a1efe7fff917e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/77592 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
spelling |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherenceLa importancia del apego de marca para la adhesión a causas de responsabilidad social corporativaA importância do apego à marca para o engajamento em causas de responsabilidade social corporativaCorporate social responsibilitybrand attachmentattitude toward the causebrand-cause congruenceexperimentResponsabilidad social corporativaapego a la marcaactitud en relación a la causacongruencia marca-causaexperimentoResponsabilidade social corporativaapego à marcaatitude em relação à causacongruência marca-causaexperimentoThis study examines the joint effect of brand-cause congruence, brand attachment, and attitude toward corporate social responsibility (CSR) on the intention of consumers to adhere to causes sponsored by a brand. The results of two experiments suggest that when consumer attitude toward such causes is less positive and attachment to the brand is low, the intention to adhere to a CSR cause is greater when the brand is congruent to the cause than when it is incongruent; if consumer brand attachment is high, the intention to adhere to the cause is the same, regardless of brand-cause congruence. On the other hand, if consumer attitude toward the cause is more positive, brand attachment does not moderate the effect of brand-cause congruence on the intention to adhere to the cause. The perception of persuasive intent mediates the influence of brand-cause congruence on the intention to adhere for consumers with low brand attachment, but not for those with high brand attachment.Este estudio analiza el efecto combinado de la congruencia marca-causa, del apego a la marca y de la actitud hacia la causa de Responsabilidad Social Corporativa (RSC) sobre la intención de los consumidores de adherir a causas de RSC patrocinadas por una marca. Dos experimentos sugieren que cuando la actitud del consumidor hacia la causa es menos positiva y el apego es bajo, la intención de adherir a la causa es más alta cuando esta es congruente con la marca que cuando es incongruente. Si el apego es alto, la intención de adherir no depende de la congruencia marca-causa. Por otro lado, si la actitud del consumidor hacia la causa es más positiva, el apego no modera el efecto de la congruencia marca-causa sobre la intención de adherir. En el caso de las personas con bajo apego, la percepción del intento persuasivo medió la influencia de la congruencia marca-causa sobre la intención de adherir. Esto no se observó entre las personas con alto apego. Este estudo examina o efeito conjunto da congruência marca-causa, do apego à marca e da atitude em relação à causa de Responsabilidade Social Corporativa (RSC) sobre a intenção dos consumidores de se engajarem em causas de RSC patrocinadas por uma marca. Os resultados de dois experimentos sugerem que, quando a atitude do consumidor em relação à causa é menos positiva e o apego do consumidor à marca é baixo, a intenção de aderir à causa de RSC é maior quando a causa é congruente com a marca do que quando a causa é incongruente com a marca; se o apego do consumidor é alto, a intenção de aderir à causa não depende da congruência marca-causa. Por outro lado, se a atitude do consumidor em relação à causa é mais positiva, o apego à marca não modera o efeito da congruência sobre a intenção de aderir à causa. A percepção de intenção persuasiva mediou a influência da congruência marca-causa sobre a intenção de aderir para pessoas de baixo apego à marca, mas não para pessoas de alto apego à marca. RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2018-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/7759210.1590/S0034-759020180605RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 58 No. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 58 Núm. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 58 n. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-5752178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74356https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74357Copyright (c) 2018 RAE-Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamiya, Annaysa Salvador MunizHernandez, José Mauro da CostaXavier, Agnne Karoline S.Ramos, Débora Beserra2019-01-23T18:44:27Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/77592Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2019-01-23T18:44:27Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence La importancia del apego de marca para la adhesión a causas de responsabilidad social corporativa A importância do apego à marca para o engajamento em causas de responsabilidade social corporativa |
title |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
spellingShingle |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Corporate social responsibility brand attachment attitude toward the cause brand-cause congruence experiment Responsabilidad social corporativa apego a la marca actitud en relación a la causa congruencia marca-causa experimento Responsabilidade social corporativa apego à marca atitude em relação à causa congruência marca-causa experimento Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Corporate social responsibility brand attachment attitude toward the cause brand-cause congruence experiment Responsabilidad social corporativa apego a la marca actitud en relación a la causa congruencia marca-causa experimento Responsabilidade social corporativa apego à marca atitude em relação à causa congruência marca-causa experimento |
title_short |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_full |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_fullStr |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_full_unstemmed |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
title_sort |
Brand attachment importance to corporate social responsibility causes adherence |
author |
Kamiya, Annaysa Salvador Muniz |
author_facet |
Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Hernandez, José Mauro da Costa Xavier, Agnne Karoline S. Ramos, Débora Beserra Hernandez, José Mauro da Costa Xavier, Agnne Karoline S. Ramos, Débora Beserra |
author_role |
author |
author2 |
Hernandez, José Mauro da Costa Xavier, Agnne Karoline S. Ramos, Débora Beserra |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kamiya, Annaysa Salvador Muniz Hernandez, José Mauro da Costa Xavier, Agnne Karoline S. Ramos, Débora Beserra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Corporate social responsibility brand attachment attitude toward the cause brand-cause congruence experiment Responsabilidad social corporativa apego a la marca actitud en relación a la causa congruencia marca-causa experimento Responsabilidade social corporativa apego à marca atitude em relação à causa congruência marca-causa experimento |
topic |
Corporate social responsibility brand attachment attitude toward the cause brand-cause congruence experiment Responsabilidad social corporativa apego a la marca actitud en relación a la causa congruencia marca-causa experimento Responsabilidade social corporativa apego à marca atitude em relação à causa congruência marca-causa experimento |
description |
This study examines the joint effect of brand-cause congruence, brand attachment, and attitude toward corporate social responsibility (CSR) on the intention of consumers to adhere to causes sponsored by a brand. The results of two experiments suggest that when consumer attitude toward such causes is less positive and attachment to the brand is low, the intention to adhere to a CSR cause is greater when the brand is congruent to the cause than when it is incongruent; if consumer brand attachment is high, the intention to adhere to the cause is the same, regardless of brand-cause congruence. On the other hand, if consumer attitude toward the cause is more positive, brand attachment does not moderate the effect of brand-cause congruence on the intention to adhere to the cause. The perception of persuasive intent mediates the influence of brand-cause congruence on the intention to adhere for consumers with low brand attachment, but not for those with high brand attachment. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-11-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592 10.1590/S0034-759020180605 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0034-759020180605 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74356 https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/77592/74357 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 RAE-Revista de Administração de Empresas info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 RAE-Revista de Administração de Empresas |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 58 No. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 58 Núm. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 58 n. 6 (2018): novembro-dezembro; 564-575 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1822176310501310464 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/S0034-759020180605 |