CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/20891 |
Resumo: | The objective of this paper is to provide a valid and reliable CSR scale from the consumer perspective. From this point of view, a causal analysis is developed in order to identify those actions that really generate a response from the market. The final results will allow us to advise the companies about those actions which have a positive effect on consumer buying behaviour. |
id |
FGV-7_b42c13769bbe7fdc7180e8077455b4ce |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/20891 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchasesValoración de la RSC por el consumidor y medición de su efecto sobre las comprasAvaliação da RSC pelo consumidor e medição do seu efeito sobre as comprasCorporate social responsibilityscale of measurementstakeholderattitude towards the companyintention of purchaseResponsabilidad social corporativaescala de mediciónstakeholderactitud hacia la empresaintención de compraResponsabilidade social corporativaescala de mediçãostakeholderatitude para com a empresaintenção de compraThe objective of this paper is to provide a valid and reliable CSR scale from the consumer perspective. From this point of view, a causal analysis is developed in order to identify those actions that really generate a response from the market. The final results will allow us to advise the companies about those actions which have a positive effect on consumer buying behaviour.El principal objetivo de este trabajo es proporcionar una escala de Responsabilidad Social Empresarial válida y fiable desarrollada desde el punto de vista del consumidor. A partir de aquí, se plantea un análisis causal que tiene como finalidad identificar aquellas actuaciones que provocan una respuesta por parte del mercado. Los resultados obtenidos permitirán informar a las empresas sobre las prácticas en materia de Responsabilidad Social Empresarial que tienen un efecto positivo sobre la actitud del consumidor hacia la empresa y su intención futura de compra.O principal objetivo deste trabalho é construir uma escala de Responsabilidade Social Empresarial válida e confiável, desenvolvida sob o ponto de vista do consumidor. A partir daí, pretendemos realizar uma análise causal com a finalidade de identificar as ações que provoquem respostas por parte do mercado. Os resultados obtidos permitirão informar às empresas sobre práticas de Responsabilidade Social Empresarial com efeito positivo sobre a atitude do consumidor para com a empresa e sua futura intenção de compra.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/20891RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-522178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/20891/19616Dopico-Parada, AnaRodríguez-Daponte, RocíoGonzález-Vázquez, Encarnacióninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:35:41Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/20891Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:33.703004Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases Valoración de la RSC por el consumidor y medición de su efecto sobre las compras Avaliação da RSC pelo consumidor e medição do seu efeito sobre as compras |
title |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases |
spellingShingle |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases Dopico-Parada, Ana Corporate social responsibility scale of measurement stakeholder attitude towards the company intention of purchase Responsabilidad social corporativa escala de medición stakeholder actitud hacia la empresa intención de compra Responsabilidade social corporativa escala de medição stakeholder atitude para com a empresa intenção de compra |
title_short |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases |
title_full |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases |
title_fullStr |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases |
title_full_unstemmed |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases |
title_sort |
CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases |
author |
Dopico-Parada, Ana |
author_facet |
Dopico-Parada, Ana Rodríguez-Daponte, Rocío González-Vázquez, Encarnación |
author_role |
author |
author2 |
Rodríguez-Daponte, Rocío González-Vázquez, Encarnación |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dopico-Parada, Ana Rodríguez-Daponte, Rocío González-Vázquez, Encarnación |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Corporate social responsibility scale of measurement stakeholder attitude towards the company intention of purchase Responsabilidad social corporativa escala de medición stakeholder actitud hacia la empresa intención de compra Responsabilidade social corporativa escala de medição stakeholder atitude para com a empresa intenção de compra |
topic |
Corporate social responsibility scale of measurement stakeholder attitude towards the company intention of purchase Responsabilidad social corporativa escala de medición stakeholder actitud hacia la empresa intención de compra Responsabilidade social corporativa escala de medição stakeholder atitude para com a empresa intenção de compra |
description |
The objective of this paper is to provide a valid and reliable CSR scale from the consumer perspective. From this point of view, a causal analysis is developed in order to identify those actions that really generate a response from the market. The final results will allow us to advise the companies about those actions which have a positive effect on consumer buying behaviour. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/20891 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/20891 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/20891/19616 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943132639821824 |