CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dopico-Parada, Ana
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Rodríguez-Daponte, Rocío, González-Vázquez, Encarnación
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20891
Resumo: The objective of this paper is to provide a valid and reliable CSR scale from the consumer perspective. From this point of view, a causal analysis is developed in order to identify those actions that really generate a response from the market. The final results will allow us to advise the companies about those actions which have a positive effect on consumer buying behaviour.
id FGV-7_d1d1af59959fa51572cc8c5668b24cd1
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/20891
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchasesValoración de la RSC por el consumidor y medición de su efecto sobre las comprasAvaliação da RSC pelo consumidor e medição do seu efeito sobre as comprasCorporate social responsibilityscale of measurementstakeholderattitude towards the companyintention of purchaseResponsabilidad social corporativaescala de mediciónstakeholderactitud hacia la empresaintención de compraResponsabilidade social corporativaescala de mediçãostakeholderatitude para com a empresaintenção de compraThe objective of this paper is to provide a valid and reliable CSR scale from the consumer perspective. From this point of view, a causal analysis is developed in order to identify those actions that really generate a response from the market. The final results will allow us to advise the companies about those actions which have a positive effect on consumer buying behaviour.El principal objetivo de este trabajo es proporcionar una escala de Responsabilidad Social Empresarial válida y fiable desarrollada desde el punto de vista del consumidor. A partir de aquí, se plantea un análisis causal que tiene como finalidad identificar aquellas actuaciones que provocan una respuesta por parte del mercado. Los resultados obtenidos permitirán informar a las empresas sobre las prácticas en materia de Responsabilidad Social Empresarial que tienen un efecto positivo sobre la actitud del consumidor hacia la empresa y su intención futura de compra.O principal objetivo deste trabalho é construir uma escala de Responsabilidade Social Empresarial válida e confiável, desenvolvida sob o ponto de vista do consumidor. A partir daí, pretendemos realizar uma análise causal com a finalidade de identificar as ações que provoquem respostas por parte do mercado. Os resultados obtidos permitirão informar às empresas sobre práticas de Responsabilidade Social Empresarial com efeito positivo sobre a atitude do consumidor para com a empresa e sua futura intenção de compra.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20891RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-522178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20891/19616Dopico-Parada, AnaRodríguez-Daponte, RocíoGonzález-Vázquez, Encarnacióninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:35:41Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/20891Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:35:41Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
Valoración de la RSC por el consumidor y medición de su efecto sobre las compras
Avaliação da RSC pelo consumidor e medição do seu efeito sobre as compras
title CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
spellingShingle CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
Dopico-Parada, Ana
Corporate social responsibility
scale of measurement
stakeholder
attitude towards the company
intention of purchase
Responsabilidad social corporativa
escala de medición
stakeholder
actitud hacia la empresa
intención de compra
Responsabilidade social corporativa
escala de medição
stakeholder
atitude para com a empresa
intenção de compra
title_short CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
title_full CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
title_fullStr CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
title_full_unstemmed CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
title_sort CSR valuation by the consumer and measurement of its effect on the purchases
author Dopico-Parada, Ana
author_facet Dopico-Parada, Ana
Rodríguez-Daponte, Rocío
González-Vázquez, Encarnación
author_role author
author2 Rodríguez-Daponte, Rocío
González-Vázquez, Encarnación
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dopico-Parada, Ana
Rodríguez-Daponte, Rocío
González-Vázquez, Encarnación
dc.subject.por.fl_str_mv Corporate social responsibility
scale of measurement
stakeholder
attitude towards the company
intention of purchase
Responsabilidad social corporativa
escala de medición
stakeholder
actitud hacia la empresa
intención de compra
Responsabilidade social corporativa
escala de medição
stakeholder
atitude para com a empresa
intenção de compra
topic Corporate social responsibility
scale of measurement
stakeholder
attitude towards the company
intention of purchase
Responsabilidad social corporativa
escala de medición
stakeholder
actitud hacia la empresa
intención de compra
Responsabilidade social corporativa
escala de medição
stakeholder
atitude para com a empresa
intenção de compra
description The objective of this paper is to provide a valid and reliable CSR scale from the consumer perspective. From this point of view, a causal analysis is developed in order to identify those actions that really generate a response from the market. The final results will allow us to advise the companies about those actions which have a positive effect on consumer buying behaviour.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20891
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20891
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20891/19616
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 39-52
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160817957371904