Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Calvo Porral, Cristina
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Martínez Fernández, Valentín Alejandro, Juanatey Boga, Oscar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59349
Resumo: With today’s trend toward higher store concentration, building strong store brands has become a priority for many retailing companies. This study aims to analyze the differences in store brands’ purchasing likelihood between store brands with a manufacturer identification – a manufacturer signature – and store brands with no information about the manufacturer, as well as the moderating role of the manufacturer signature on store brands’ purchase intention. We carried out multiple group analysis through structural equation modeling. Our findings suggest that store brand image has the most significant influence on loyalty and purchase intention for both types of store brands. Moreover, and contrary to our expectations, we did not find empirical support for the moderating role of manufacturer signature on store brands’ purchasing likelihood
id FGV-7_ca444cfdbb7aadf750e7f515a495b27d
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/59349
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intentionInfluencia de la firma del fabricante sobre la lealtad a las marcas blancas y la intención de compraInfluência da assinatura do fabricante na lealdade e intenção de compra de marcas próprias de varejistaStore brandpurchase intentionloyaltymanufacturerretailerMarca del distribuidorintención de compralealtadfabricantedistribuidorMarca própria de varejistaintenção de compralealdadefabricantevarejistaWith today’s trend toward higher store concentration, building strong store brands has become a priority for many retailing companies. This study aims to analyze the differences in store brands’ purchasing likelihood between store brands with a manufacturer identification – a manufacturer signature – and store brands with no information about the manufacturer, as well as the moderating role of the manufacturer signature on store brands’ purchase intention. We carried out multiple group analysis through structural equation modeling. Our findings suggest that store brand image has the most significant influence on loyalty and purchase intention for both types of store brands. Moreover, and contrary to our expectations, we did not find empirical support for the moderating role of manufacturer signature on store brands’ purchasing likelihoodDebido a la tendencia actual hacia la mayor concentración en la distribución, la construcción demarcas fuertes del distribuidor se ha convertido en una prioridad para muchas empresas de distribución. Este estudio trata de analizar las diferencias en la predisposición a comprar marcas del distribuidor, entre aquellas con identificación del fabricante –firma del fabricante– y aquellas otras que no ofrecen información sobre el fabricante del producto; así como analizar el papel moderador de la firma del fabricante en su intención de compra. Se llevó a cabo un análisis multigrupo mediante un modelo de ecuaciones estructurales. Nuestros resultados sugieren que la imagen ejerce la mayor influencia sobre la lealtad y la intención de compra de ambos tipos de marca del distribuidor. Además, y contrariamente a nuestras suposiciones, no hallamos suficiente evidencia empírica para confirmar el papel moderador de la firma del fabricante en la predisposición a comprar marcas del distribuidorCom a atual tendência a uma maior concentração das lojas, a construção de marcas próprias de varejista tornou-se uma prioridade para muitas empresas de varejo. O presente estudo destina-se a analisar as diferenças de propensão à compra de marcas próprias entre marcas próprias com identificação de fabricante – assinatura do fabricante – e marcas próprias sem informações sobre o fabricante, bem como o papel moderador da assinatura do fabricante na intenção de compra de marcas próprias. Realizamos análises multigrupo através da modelagem de equações estruturais. Nossos achados sugerem que a imagem da marca própria exerce a influência mais significativa sobre a lealdade e a intenção de compra para ambos os tipos de marcas próprias. Ademais, e contrariamente a nossas expectativas, não encontramos apoio empírico para o efeito moderador do papel da assinatura do fabricante na propensão à compra de marcas próprias de varejistasRAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59349RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 29-42RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 29-42RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 29-422178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59349/57769Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessCalvo Porral, CristinaMartínez Fernández, Valentín AlejandroJuanatey Boga, Oscar2016-08-17T11:28:42Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/59349Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:28:42Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
Influencia de la firma del fabricante sobre la lealtad a las marcas blancas y la intención de compra
Influência da assinatura do fabricante na lealdade e intenção de compra de marcas próprias de varejista
title Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
spellingShingle Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
Calvo Porral, Cristina
Store brand
purchase intention
loyalty
manufacturer
retailer
Marca del distribuidor
intención de compra
lealtad
fabricante
distribuidor
Marca própria de varejista
intenção de compra
lealdade
fabricante
varejista
title_short Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
title_full Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
title_fullStr Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
title_full_unstemmed Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
title_sort Influence of manufacturer signature on store brand's loyalty and purchase intention
author Calvo Porral, Cristina
author_facet Calvo Porral, Cristina
Martínez Fernández, Valentín Alejandro
Juanatey Boga, Oscar
author_role author
author2 Martínez Fernández, Valentín Alejandro
Juanatey Boga, Oscar
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Calvo Porral, Cristina
Martínez Fernández, Valentín Alejandro
Juanatey Boga, Oscar
dc.subject.por.fl_str_mv Store brand
purchase intention
loyalty
manufacturer
retailer
Marca del distribuidor
intención de compra
lealtad
fabricante
distribuidor
Marca própria de varejista
intenção de compra
lealdade
fabricante
varejista
topic Store brand
purchase intention
loyalty
manufacturer
retailer
Marca del distribuidor
intención de compra
lealtad
fabricante
distribuidor
Marca própria de varejista
intenção de compra
lealdade
fabricante
varejista
description With today’s trend toward higher store concentration, building strong store brands has become a priority for many retailing companies. This study aims to analyze the differences in store brands’ purchasing likelihood between store brands with a manufacturer identification – a manufacturer signature – and store brands with no information about the manufacturer, as well as the moderating role of the manufacturer signature on store brands’ purchase intention. We carried out multiple group analysis through structural equation modeling. Our findings suggest that store brand image has the most significant influence on loyalty and purchase intention for both types of store brands. Moreover, and contrary to our expectations, we did not find empirical support for the moderating role of manufacturer signature on store brands’ purchasing likelihood
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59349
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59349
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/59349/57769
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 29-42
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 29-42
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 1 (2016): janeiro-fevereiro; 29-42
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160829252632576