Fatores de impacto no sucesso do marketing boca a boca on-line
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Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37563 |
Resumo: | Word of mouth marketing is characterized by the promotion of products and services through interpersonal channels and is an essential component in the communication mix of many companies. Therefore, the growing number of consumers connected on-line motivates companies to search new ways to maximize word of mouth marketing through the use of virtual tools, such as viral marketing. With the intention of identifying the main characteristics of efficient virtual word of mouth marketing, an exploratory research was conducted with Internet users, during January and February of 2001. Finally, six factors are suggested to influence virtual word of mouth marketing effectiveness. |
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Fatores de impacto no sucesso do marketing boca a boca on-lineFatores de impacto no sucesso do marketing boca a boca on-lineWord of mouth marketingInternetviral marketinginterpersonal channelsdiffusion of innovationsMarketing boca a bocaInternetmarketing viralcanais interpessoaisdifusão de inovaçõesWord of mouth marketing is characterized by the promotion of products and services through interpersonal channels and is an essential component in the communication mix of many companies. Therefore, the growing number of consumers connected on-line motivates companies to search new ways to maximize word of mouth marketing through the use of virtual tools, such as viral marketing. With the intention of identifying the main characteristics of efficient virtual word of mouth marketing, an exploratory research was conducted with Internet users, during January and February of 2001. Finally, six factors are suggested to influence virtual word of mouth marketing effectiveness.O marketing boca a boca caracteriza-se pela divulgação de produtos e serviços por canais interpessoais e consiste em um componente essencial no composto de comunicação de diversas empresas. Nesse sentido, o crescimento do número de consumidores conectados à Internet motiva as empresas a buscarem caminhos para maximizar o marketing boca a boca por meio de ferramentas on-line, como o marketing viral. Com o objetivo de identificar as principais características de uma ação eficaz de marketing boca a boca virtual, realizou-se uma pesquisa exploratória com usuários de Internet em janeiro e fevereiro de 2001. Ao final, são indicados seis fatores que podem influenciar o sucesso do marketing boca a boca virtual.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2002-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37563RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 42 No. 1 (2002): janeiro-março; 79-87RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 42 Núm. 1 (2002): janeiro-março; 79-87RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 42 n. 1 (2002): janeiro-março; 79-872178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37563/36327Bentivegna, Fernando Jucáinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:48:38Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/37563Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:14.771322Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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