Indicadores de potencial de consumo dos municípios paulistas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1998 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37897 |
Resumo: | Potential consumption indexes are indirect measurements of the capacity of a region to absorb a certain product category. A linear regression method can be used to prepare a simple and robust index with results comparable or superior to those that can be obtained with indexes sold by consulting businesses. This fact usually goes unobserved because in most cases no efforts are made to check if the indexes really reflect the reality that they supposedly describe. To establish a methodology and prove the above hypothesis, data about supermarket floor space is collected for the “municípios” (counties) of the State of São Paulo, an index is prepared and then compared to other indicators. Results validate initial hypothesis. |
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Indicadores de potencial de consumo dos municípios paulistasIndicadores de potencial de consumo dos municípios paulistasconsumption potentialmarket potentialsales potentialindexessupermarketspotencial de consumopotencial de mercadopotencial de vendasindicadoressupermercadosPotential consumption indexes are indirect measurements of the capacity of a region to absorb a certain product category. A linear regression method can be used to prepare a simple and robust index with results comparable or superior to those that can be obtained with indexes sold by consulting businesses. This fact usually goes unobserved because in most cases no efforts are made to check if the indexes really reflect the reality that they supposedly describe. To establish a methodology and prove the above hypothesis, data about supermarket floor space is collected for the “municípios” (counties) of the State of São Paulo, an index is prepared and then compared to other indicators. Results validate initial hypothesis.Os indicadores de potencial de consumo são medidas indiretas da capacidade de uma região absorver uma determinada categoria de produto. O método de regressão linear pode ser utilizado na elaboração de índices simples e robustos que geralmente proporcionam resultados comparáveis ou superiores aos que podem ser obtidos pela utilização de índices produzidos comercialmente. Este fato passa despercebido pela maioria dos usuários porque habitualmente não são feitos esforços de comparar os índices com a realidade que estes se propõem a descrever. Para estabelecer a metodologia e demonstrar a tese acima, são coletados dados a respeito da área de loja de supermercados dos municípios do Estado de São Paulo, um índice é construído e, em seguida, comparado com outros indicadores. Os resultados confirmam a suposição inicial.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1998-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37897RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 38 No. 4 (1998): outubro-dezembro; 18-25RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 38 Núm. 4 (1998): outubro-dezembro; 18-25RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 38 n. 4 (1998): outubro-dezembro; 18-252178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37897/36647Aranha, Franciscoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:56:35Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37897Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:56:35Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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