The non-linear industry effects on firm performance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Julia Pinto de
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Dias, Alexandre Teixeira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/64132
Resumo: This paper aims to investigate the effects of the industry environment on firm’s performance, by using a non-linear regression model. The samples used range from 178 (2005) to 252 (2012) publicly traded Brazilian firms, active in the period from 2005 to 2012. The analysis, which uses the variance decomposition method, allows one to identify a tendency for the influence of rivalry to increase a firm’s performance. The quadratic relationship identified here points to an equilibrium point of the industry environment effect that, if exceeded, may cause a reverse effect on profitability. These results are in line with the view that as rivalry increases, as measured in terms of rivals’ performance, so the possibility of obtaining a better sales performance also increases, until the point where the level of rivalry intensity becomes a barrier to increasing sales any further.
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spelling The non-linear industry effects on firm performanceInfluencias no lineales de la industria en el desempeño de la empresaInfluências não lineares da indústria no desempenho da firmaPerformanceCompetitive advantageProfitabilityIndustry environmentNon-linear multiple regressionDesempeñoVentaja competitivaLucratividadAmbiente de la industriaRegresión múltiple no linealDesempenhoVantagem competitivaLucratividadeAmbiente da indústriaRegressão múltipla não-linearThis paper aims to investigate the effects of the industry environment on firm’s performance, by using a non-linear regression model. The samples used range from 178 (2005) to 252 (2012) publicly traded Brazilian firms, active in the period from 2005 to 2012. The analysis, which uses the variance decomposition method, allows one to identify a tendency for the influence of rivalry to increase a firm’s performance. The quadratic relationship identified here points to an equilibrium point of the industry environment effect that, if exceeded, may cause a reverse effect on profitability. These results are in line with the view that as rivalry increases, as measured in terms of rivals’ performance, so the possibility of obtaining a better sales performance also increases, until the point where the level of rivalry intensity becomes a barrier to increasing sales any further.Este estudio tiene como objetivo investigar el efecto del ambiente de la industria en el desempeño de la empresa, por medio de un modelo de regresión múltiple no lineal. Las muestras por período varían de 178 (2005) a 252 (2012) empresas brasileñas de capital abierto, activas en el período de 2005 a 2012. El análisis por descomposición de la varianza permitió la identificación de tendencia de incremento de la influencia de la rivalidad en el desempeño de la empresa, mientras que la relación cuadrática apunta hacia un punto excelente del efecto de la rivalidad en la industria que, en caso de ser superado, podrá provocar efecto inverso en la lucratividad. Tales resultados están alineados con la perspectiva de que, cuanto mayor la rivalidad, medida por medio de los ingresos de los competidores, mayor la posibilidad de obtención de ingresos originados de la venta de productos, hasta el punto en que la intensidad de la rivalidad comienza a dificultar el acceso a recursos oriundos de las ventas.Esta pesquisa tem por objetivo investigar o efeito do ambiente da indústria no desempenho da firma, por meio de um modelo de regressão múltipla não linear. As amostras por período variam de 178 (2005) a 252 (2012) firmas brasileiras de capital aberto, ativas no período de 2005 a 2012. A análise por decomposição da variância permitiu a identificação de tendência de incremento da influência da rivalidade no desempenho da firma, ao passo que a relação quadrática aponta para um ponto ótimo do efeito da rivalidade na indústria que, caso ultrapassado, poderá provocar efeito inverso na lucratividade. Tais resultados estão alinhados com a perspectiva de que, quanto maior a rivalidade, mensurada por meio da receita dos concorrentes, maior a possibilidade de obtenção de receitas originadas da venda de produtos, até o ponto em que a intensidade da rivalidade passa a dificultar o acesso a recursos oriundos das vendas.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/64132RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 5 (2016): setembro-outubro; 503-517RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 5 (2016): setembro-outubro; 503-517RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 5 (2016): setembro-outubro; 503-5172178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/64132/62106Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Julia Pinto deDias, Alexandre Teixeira2016-09-22T14:51:01Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/64132Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:47.408400Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
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