Logistics strategy dynamics in brazilian companies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Wanke, Peter Fernandes
Data de Publicação: 2005
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37281
Resumo: The article analyses the logistics strategy of Brazilian companies measuring the impact of business characteristics on production and distribution decisions. A survey of the companies ranked by the news magazine Exame was conducted to test the four policies advanced by Pagh and Cooper (1998) against several characteristics of products, operations and demand. The policies combine inventory centralization/decentralization and made to order/made to stock decisions. Models were developed using multivariate techniques, including simple and multinomial regression. The results allowed the ranking and quantification of relationships previously found in the literature. These results might be useful when managers have to make logistics decisions.
id FGV-7_ea298d27d531fddec6e8ac10e201f71f
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37281
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Logistics strategy dynamics in brazilian companiesDinâmica da estratégia logística em empresas brasileirasLogisticsstrategyproductionphysical distributionfinished productsLogísticaestratégiaproduçãodistribuição físicaprodutos acabadosThe article analyses the logistics strategy of Brazilian companies measuring the impact of business characteristics on production and distribution decisions. A survey of the companies ranked by the news magazine Exame was conducted to test the four policies advanced by Pagh and Cooper (1998) against several characteristics of products, operations and demand. The policies combine inventory centralization/decentralization and made to order/made to stock decisions. Models were developed using multivariate techniques, including simple and multinomial regression. The results allowed the ranking and quantification of relationships previously found in the literature. These results might be useful when managers have to make logistics decisions.O objetivo do artigo é analisar a estratégia logística das empresas brasileiras a partir da mensuração do impacto de diferentes características do negócio sobre as principais decisões de produção e distribuição física de produtos acabados. Foi conduzida uma pesquisa de campo em empresas listadas no Ranking Exame para confrontar as quatro políticas propostas por Pagh e Cooper (1998), derivadas das combinações entre centralizar/descentralizar os estoques e produzir para estoque/produzir contra-pedido, com diversas características do produto, da operação e da demanda. Técnicas de análise multivariada, como as análises de regressão logística simples e multinomial, foram empregadas, permitindo o desenvolvimento de diversos modelos quantitativos. Seus resultados apontam para avanços acadêmicos e gerenciais, como a quantificação e hierarquização de relações empíricas descritas na literatura e o direcionamento da atenção gerencial para as variáveis relevantes à decisão. Os modelos também permitem avaliar a adequação dessas políticas para diferentes valores do tempo de entrega, da variabilidade das vendas e do grau de obsolescência dos produtos.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2005-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37281RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 45 No. 4 (2005): outubro-dezembro; 22-35RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 45 Núm. 4 (2005): outubro-dezembro; 22-35RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 45 n. 4 (2005): outubro-dezembro; 22-352178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37281/36049Wanke, Peter Fernandesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:44:38Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37281Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:44:38Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Logistics strategy dynamics in brazilian companies
Dinâmica da estratégia logística em empresas brasileiras
title Logistics strategy dynamics in brazilian companies
spellingShingle Logistics strategy dynamics in brazilian companies
Wanke, Peter Fernandes
Logistics
strategy
production
physical distribution
finished products
Logística
estratégia
produção
distribuição física
produtos acabados
title_short Logistics strategy dynamics in brazilian companies
title_full Logistics strategy dynamics in brazilian companies
title_fullStr Logistics strategy dynamics in brazilian companies
title_full_unstemmed Logistics strategy dynamics in brazilian companies
title_sort Logistics strategy dynamics in brazilian companies
author Wanke, Peter Fernandes
author_facet Wanke, Peter Fernandes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Wanke, Peter Fernandes
dc.subject.por.fl_str_mv Logistics
strategy
production
physical distribution
finished products
Logística
estratégia
produção
distribuição física
produtos acabados
topic Logistics
strategy
production
physical distribution
finished products
Logística
estratégia
produção
distribuição física
produtos acabados
description The article analyses the logistics strategy of Brazilian companies measuring the impact of business characteristics on production and distribution decisions. A survey of the companies ranked by the news magazine Exame was conducted to test the four policies advanced by Pagh and Cooper (1998) against several characteristics of products, operations and demand. The policies combine inventory centralization/decentralization and made to order/made to stock decisions. Models were developed using multivariate techniques, including simple and multinomial regression. The results allowed the ranking and quantification of relationships previously found in the literature. These results might be useful when managers have to make logistics decisions.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37281
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37281
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37281/36049
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 45 No. 4 (2005): outubro-dezembro; 22-35
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 45 Núm. 4 (2005): outubro-dezembro; 22-35
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 45 n. 4 (2005): outubro-dezembro; 22-35
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160820263190528