Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1989 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787 |
Resumo: | The search of solutions to the very serious problems faced by the administrators of Higher Education Institutions related to efficient adjustment of these organizations to society, associated with thepromissing possibility of adoption and application of Marketing of Educational Services represent the main interest of this paper.Today's situation of Higher Education Institutions, the concepts about the Marketing of Educational Services, as well as the methodology, results and conclusions about a research carried out in 31 institutions of the Grande São Paulo that motivated the identification and characterization of the application of Marketing are presented. |
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Adoção do marketing pelas instituições de ensino superiorAdoção do marketing pelas instituições de ensino superiorHigher Education InstitutionsEducational MarketingMarketing ProgramInstituição de Ensino Superior (IES)Marketing EducacionalPrograma de MarketingThe search of solutions to the very serious problems faced by the administrators of Higher Education Institutions related to efficient adjustment of these organizations to society, associated with thepromissing possibility of adoption and application of Marketing of Educational Services represent the main interest of this paper.Today's situation of Higher Education Institutions, the concepts about the Marketing of Educational Services, as well as the methodology, results and conclusions about a research carried out in 31 institutions of the Grande São Paulo that motivated the identification and characterization of the application of Marketing are presented.A busca de soluções para as gravíssimas questões enfrentadas pelos administradores das Instituições de Ensino Superior (IES) quanto à eficaz adequação dessas organizações à sociedade, aliada à promissora possibilidade de adoção e aplicação do Marketing de Serviços Educacionais, representam o tema central deste trabalho. É apresentada a atual situação das IES, os conceitos sobre o Marketing de Serviços Educacionais, bem como a metodologia, resultados e conclusões sobre uma pesquisa realizada em 31 instituições da Grande São Paulo que objetivou a identificação e caracterização da aplicação do Marketing.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1989-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 29 No. 3 (1989): julho-setembro; 41-48RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 29 Núm. 3 (1989): julho-setembro; 41-48RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 29 n. 3 (1989): julho-setembro; 41-482178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787/37526Martins, Gilberto de Andradeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-18T12:19:29Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/38787Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:04:07.814529Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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