Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Gilberto de Andrade
Data de Publicação: 1989
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787
Resumo: The search of solutions to the very serious problems faced by the administrators of Higher Education Institutions related to efficient adjustment of these organizations to society, associated with thepromissing possibility of adoption and application of Marketing of Educational Services represent the main interest of this paper.Today's situation of Higher Education Institutions, the concepts about the Marketing of Educational Services, as well as the methodology, results and conclusions about a research carried out in 31 institutions of the Grande São Paulo that motivated the identification and characterization of the application of Marketing are presented.
id FGV-7_ff1b4a7c4efd806f9d5aa705830ba0fc
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/38787
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Adoção do marketing pelas instituições de ensino superiorAdoção do marketing pelas instituições de ensino superiorHigher Education InstitutionsEducational MarketingMarketing ProgramInstituição de Ensino Superior (IES)Marketing EducacionalPrograma de MarketingThe search of solutions to the very serious problems faced by the administrators of Higher Education Institutions related to efficient adjustment of these organizations to society, associated with thepromissing possibility of adoption and application of Marketing of Educational Services represent the main interest of this paper.Today's situation of Higher Education Institutions, the concepts about the Marketing of Educational Services, as well as the methodology, results and conclusions about a research carried out in 31 institutions of the Grande São Paulo that motivated the identification and characterization of the application of Marketing are presented.A busca de soluções para as gravíssimas questões enfrentadas pelos administradores das Instituições de Ensino Superior (IES) quanto à eficaz adequação dessas organizações à sociedade, aliada à promissora possibilidade de adoção e aplicação do Marketing de Serviços Educacionais, representam o tema central deste trabalho. É apresentada a atual situação das IES, os conceitos sobre o Marketing de Serviços Educacionais, bem como a metodologia, resultados e conclusões sobre uma pesquisa realizada em 31 instituições da Grande São Paulo que objetivou a identificação e caracterização da aplicação do Marketing.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1989-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 29 No. 3 (1989): julho-setembro; 41-48RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 29 Núm. 3 (1989): julho-setembro; 41-48RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 29 n. 3 (1989): julho-setembro; 41-482178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787/37526Martins, Gilberto de Andradeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-18T12:19:29Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/38787Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:04:07.814529Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
title Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
spellingShingle Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
Martins, Gilberto de Andrade
Higher Education Institutions
Educational Marketing
Marketing Program
Instituição de Ensino Superior (IES)
Marketing Educacional
Programa de Marketing
title_short Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
title_full Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
title_fullStr Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
title_full_unstemmed Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
title_sort Adoção do marketing pelas instituições de ensino superior
author Martins, Gilberto de Andrade
author_facet Martins, Gilberto de Andrade
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Gilberto de Andrade
dc.subject.por.fl_str_mv Higher Education Institutions
Educational Marketing
Marketing Program
Instituição de Ensino Superior (IES)
Marketing Educacional
Programa de Marketing
topic Higher Education Institutions
Educational Marketing
Marketing Program
Instituição de Ensino Superior (IES)
Marketing Educacional
Programa de Marketing
description The search of solutions to the very serious problems faced by the administrators of Higher Education Institutions related to efficient adjustment of these organizations to society, associated with thepromissing possibility of adoption and application of Marketing of Educational Services represent the main interest of this paper.Today's situation of Higher Education Institutions, the concepts about the Marketing of Educational Services, as well as the methodology, results and conclusions about a research carried out in 31 institutions of the Grande São Paulo that motivated the identification and characterization of the application of Marketing are presented.
publishDate 1989
dc.date.none.fl_str_mv 1989-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787
url https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38787/37526
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 29 No. 3 (1989): julho-setembro; 41-48
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 29 Núm. 3 (1989): julho-setembro; 41-48
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 29 n. 3 (1989): julho-setembro; 41-48
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1798943140421304320