Escolhas e Ambiguidades: Um Estudo sobre o Conhecimento Comparativo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Economia (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rbe/article/view/2580 |
Resumo: | In this article, two experiments were conducted and data collected from 270 questionnaires applied to undergraduate students at the Universidade de Brasília, in order to study Fox and Tversky’s comparative ignorance hypothesis (CIH) Fox e Tversky (1995). In the first experiment, we tested the CIH, and in the second, we investigated the effects of comparison between lotteries with different degrees of competence in the individual decision making process. The results obtained not only corroborate the CIH, but also deepen its comprehension, analyzing the effect of more than one parameter of comparison in the individual decision making process. |
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Escolhas e Ambiguidades: Um Estudo sobre o Conhecimento ComparativoEscolhas e Ambiguidades: Um Estudo sobre o Conhecimento ComparativoAmbiguidadeHipótese de Ignorância ComparadaEfeitos de Comparação.Ambiguidadehipótese de ignorância comparadaefeitos de comparaçãoIn this article, two experiments were conducted and data collected from 270 questionnaires applied to undergraduate students at the Universidade de Brasília, in order to study Fox and Tversky’s comparative ignorance hypothesis (CIH) Fox e Tversky (1995). In the first experiment, we tested the CIH, and in the second, we investigated the effects of comparison between lotteries with different degrees of competence in the individual decision making process. The results obtained not only corroborate the CIH, but also deepen its comprehension, analyzing the effect of more than one parameter of comparison in the individual decision making process.Neste artigo elaboramos dois experimentos e coletamos dados de 270 questionários aplicados a alunos da Universidade de Brasília, com o propósito de analisar a hipótese de ignorância comparada (CIH) de Fox e Tversky (1995). No primeiro experimento, testamos a CIH e, no segundo, investigamos os efeitos da comparação entre loterias com diferentes níveis de conhecimento sobre o processo de escolha individual. Os resultados obtidos não somente corroboram a hipótese de ignorância comparada, mas também aprofundam o seu entendimento, ao analisar o efeito da presença de mais de um parâmetro comparativo no processo decisório individual.EGV EPGE2011-09-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticlesArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rbe/article/view/2580Revista Brasileira de Economia; Vol. 65 No. 3 (2011); 253-266Revista Brasileira de Economia; v. 65 n. 3 (2011); 253-2661806-91340034-7140reponame:Revista Brasileira de Economia (Online)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rbe/article/view/2580/2258Ferreira, Iansã MeloResende, José Guilherme Larainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-09-27T15:29:17Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/2580Revistahttps://periodicos.fgv.br/rbe/https://periodicos.fgv.br/rbe/oai||rbe@fgv.br1806-91340034-7140opendoar:2024-03-06T13:03:26.582929Revista Brasileira de Economia (Online) - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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