Buying your way in: Brazil’s biggest football club internationalization strategy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kogut, Clarice Secches
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Carvalho, João Vitor Fernandes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Cadernos EBAPE.BR
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/89147
Resumo: Currently, most successful football clubs are global brands, but mostly from developed regions. This teaching case concerns an emerging market football club wanting to become a global brand. Flamengo, a Brazilian football club with a long history and tradition in football, not to mention a large fanbase, was one of the powerhouses of Brazilian football and felt ready to take the next step. But how could they become a global brand when they are not part of a major global league? How and where should they begin? With these discussion questions as background, students will learn about two important internationalization theories: the Eclectic Paradigm and the Network Approach.
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spelling Buying your way in: Brazil’s biggest football club internationalization strategyComprando su entrada: la estrategia de internacionalización del club de fútbol más grande de BrasilComprando sua entrada: a estratégia de internacionalização do maior clube de futebol do BrasilInternationalizationInternalizationFootballNetworksTeaching caseInternacionalizaciónInternalizaciónFútbolRedesCaso didácticoInternacionalizaçãoInternalizaçãoFutebolRedesCaso didáticoCurrently, most successful football clubs are global brands, but mostly from developed regions. This teaching case concerns an emerging market football club wanting to become a global brand. Flamengo, a Brazilian football club with a long history and tradition in football, not to mention a large fanbase, was one of the powerhouses of Brazilian football and felt ready to take the next step. But how could they become a global brand when they are not part of a major global league? How and where should they begin? With these discussion questions as background, students will learn about two important internationalization theories: the Eclectic Paradigm and the Network Approach.Actualmente, los clubes de fútbol más exitosos son marcas globales que, en su mayoría, provienen de regiones desarrolladas, pero este caso de enseñanza trata sobre un club de fútbol de mercado emergente, que quería convertirse en una marca global. Flamengo, un club brasileño con una larga historia y tradición futbolística, sin mencionar su gran base de fanáticos, que era una de las potencias del fútbol brasileño y se sentía preparado para dar el siguiente paso. Pero, ¿cómo convertirse en una marca global cuando no se forma parte de una gran liga global? ¿Cómo y dónde empezar? Con estas preguntas de discusión como antecedente, los estudiantes aprenderán sobre dos teorías importantes de la internacionalización: el paradigma ecléctico y el enfoque de red.Atualmente, os clubes de futebol mais bem-sucedidos são marcas globais, mas eles vêm principalmente de regiões desenvolvidas. Este caso de ensino é sobre um clube de futebol de mercado emergente que queria se tornar uma marca global. O Flamengo, um clube brasileiro com uma longa história e tradição no futebol, para não mencionar uma enorme base de fãs, era uma das potências do futebol brasileiro e se sentia pronto para dar o próximo passo. Mas como você se torna uma marca global quando não faz parte de uma grande liga global? Como e por onde devem começar? Com essas questões de discussão como pano de fundo, os alunos aprenderão sobre duas importantes teorias da internacionalização: o paradigma eclético e a abordagem de rede.Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas2023-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/8914710.1590/1679-395120220249Cadernos EBAPE.BR; Vol. 21 No. 5 (2023); e2022-0249Cadernos EBAPE.BR; Vol. 21 Núm. 5 (2023); e2022-0249Cadernos EBAPE.BR; v. 21 n. 5 (2023); e2022-02491679-3951reponame:Cadernos EBAPE.BRinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/89147/84487https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/89147/84488https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKogut, Clarice SecchesCarvalho, João Vitor Fernandes2023-11-06T19:56:26Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/89147Revistahttps://periodicos.fgv.br/cadernosebapehttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/oaicadernosebape@fgv.br||cadernosebape@fgv.br1679-39511679-3951opendoar:2024-05-13T10:00:33.819544Cadernos EBAPE.BR - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
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