Marketing da cultura e das artes: a dinâmica do consumo de produtos culturais
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Relatório |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10438/2960 |
Resumo: | The purpose of this research was to study the dynamics of the consumption of cultural products and to identify the key driving factors, like media, cultural marketing programs, and cultural polices, among others. The theories of consumer behavior and cultural products marketing management were reviewed and some data on cultural demand and cultural practices were collected based on Brazil and other countries, in order to be a reference for future studies on the cultural consumption field. |
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Limeira, Tânia Maria VidigalGouveia, Maria Alice MachadoEscolas::EAESP2009-10-27T17:28:35Z2009-10-27T17:28:35Z2008-01-01T00:00:00Z20082008;4http://hdl.handle.net/10438/2960The purpose of this research was to study the dynamics of the consumption of cultural products and to identify the key driving factors, like media, cultural marketing programs, and cultural polices, among others. The theories of consumer behavior and cultural products marketing management were reviewed and some data on cultural demand and cultural practices were collected based on Brazil and other countries, in order to be a reference for future studies on the cultural consumption field.Esta pesquisa investigou a dinâmica do consumo de produtos culturais, identificando os fatores que a condicionam, como a mídia, o marketing das empresas culturais e as políticas públicas de cultura, entre outros. Foram revistas as teorias sobre o comportamento do consumidor e a gestão de marketing em relação a produtos culturais, bem como foram levantados dados sobre a demanda e as práticas culturais no País e no mundo, de modo a que futuros pesquisadores possam elaborar hipóteses e metodologia para estudos de maior envergadura sobre o consumo de produtos culturais.porRelatório de pesquisa FGV/EAESP/NPP;n.4Cultural policeSistema simbólicoIncentivo fiscalDemocracia culturalAdministração de empresasPolítica culturalCulturaMarketing da cultura e das artes: a dinâmica do consumo de produtos culturaisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/reportreponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINALRel042008.pdfapplication/pdf1252492https://repositorio.fgv.br/bitstreams/91b7a8a5-6f0e-4f06-bc08-ac7a7a40b1e5/download21586442f4a5897b1789866fda67982cMD51TEXTRel042008.pdf.txtRel042008.pdf.txtExtracted texttext/plain103282https://repositorio.fgv.br/bitstreams/bcaededc-7cc8-4759-a1c7-e4379a9976a6/download384c44433ccda4b17dc497d9c39d2f81MD56THUMBNAILRel042008.pdf.jpgRel042008.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3841https://repositorio.fgv.br/bitstreams/b7460961-faba-42bb-9111-391f3a5a53ee/download5fd3aa33afbfb6dd03d1479ff3c62aabMD5710438/29602023-11-09 20:01:05.309open.accessoai:repositorio.fgv.br:10438/2960https://repositorio.fgv.brRepositório InstitucionalPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/dspace-oai/requestopendoar:39742023-11-09T20:01:05Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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