A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10438/3430 |
Resumo: | This dissertation tried to study qualitatively the performance of the exportation¿s consortiums in the segment of beach fashion in Brazil in the perspective of the marketing. Making use of the method of Grounded Theory, this study aimed to identify the categories that compose and make influence on the exporting performance of four consortiums in Brazil , based on the segment of beach fashion. This study becomes relevant because it classifies the categories found on the field research and exposes their relations. These categories have been characterized as big categories, intermediate categories and initial categories, having it¿s aim respectively: (a) to identify the characteristics found only on the studied consortiums; to identify (b) the promotional composition based on the (c) characteristics found in the segment of beach fashion. The study presents theoretical and managemental implications when shows two important categories that are relevant on the actuation of the exportation¿s consortiums on the external market, which are: knowledge of marketing in the external market and characteristics of the consortiums. |
id |
FGV_45d5d6d65541f326b5edf58b85a3dcb3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.fgv.br:10438/3430 |
network_acronym_str |
FGV |
network_name_str |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
repository_id_str |
3974 |
spelling |
Cruz, Breno de Paula AndradeEscolas::EBAPECosta, Isabel de Sá Affonso daMotta, Paulo RobertoZouain, Deborah Moraes2009-11-18T18:56:29Z2009-11-18T18:56:29Z2007CRUZ, Breno de Paula Andrade. A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing. Dissertação (Mestrado em Administração) - Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas, Fundação Getúlio Vargas - FGV, Rio de Janeiro, 2007.http://hdl.handle.net/10438/3430This dissertation tried to study qualitatively the performance of the exportation¿s consortiums in the segment of beach fashion in Brazil in the perspective of the marketing. Making use of the method of Grounded Theory, this study aimed to identify the categories that compose and make influence on the exporting performance of four consortiums in Brazil , based on the segment of beach fashion. This study becomes relevant because it classifies the categories found on the field research and exposes their relations. These categories have been characterized as big categories, intermediate categories and initial categories, having it¿s aim respectively: (a) to identify the characteristics found only on the studied consortiums; to identify (b) the promotional composition based on the (c) characteristics found in the segment of beach fashion. The study presents theoretical and managemental implications when shows two important categories that are relevant on the actuation of the exportation¿s consortiums on the external market, which are: knowledge of marketing in the external market and characteristics of the consortiums.A presente dissertação aborda qualitativamente a atuação de consórcios de exportação no segmento de moda praia no Brasil na perspectiva do marketing. Utilizando-se do método da Grounded Theory, este trabalho identificou as categorias que compõem e influenciam o desempenho exportador de quatro consórcios de exportação deste segmento. Este estudo se torna relevante ao categorizar variáveis encontradas por meio da pesquisa de campo e apresentar as relações entre elas. As categorias foram caracterizadas como grandes categorias, categorias intermediárias e categorias iniciais, e teve como objetivo, respectivamente: (a) identificar características presentes apenas nos consórcios estudados; identificar (b) o composto promocional por meio das (c) características presentes no segmento de moda praia dos consórcios estudados. O estudo apresenta implicações teóricas e gerenciais ao apresentar duas grandes categorias que são relevantes na atuação de consórcios de exportação no mercado externo: conhecimento de marketing no mercado externo e características do consórcio.porA atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketinginfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisAdministração de empresasMerchandising de modaConsórcios de exportaçãoModa - Brasilreponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINALACF12D.pdfACF12D.pdfPDFapplication/pdf348106https://repositorio.fgv.br/bitstreams/a1195c31-db9d-4bde-bea7-349a471a5a8c/downloade7f8c7cec078f4100a72499759af5139MD53TEXTACF12D.pdf.txtACF12D.pdf.txtExtracted texttext/plain103265https://repositorio.fgv.br/bitstreams/cb2cef37-7b86-4a50-abc6-53e8fbe7373b/downloadb8e9b05c04da894c583341fcf86b4d44MD55THUMBNAILACF12D.pdf.jpgACF12D.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2882https://repositorio.fgv.br/bitstreams/eda9bb47-8bc6-4457-b425-b8dcef2b7b01/download9bb1154ea2021bc8ec3c3a8af17a14c0MD5610438/34302023-11-28 11:39:58.026open.accessoai:repositorio.fgv.br:10438/3430https://repositorio.fgv.brRepositório InstitucionalPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/dspace-oai/requestopendoar:39742023-11-28T11:39:58Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing |
title |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing |
spellingShingle |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing Cruz, Breno de Paula Andrade Administração de empresas Merchandising de moda Consórcios de exportação Moda - Brasil |
title_short |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing |
title_full |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing |
title_fullStr |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing |
title_full_unstemmed |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing |
title_sort |
A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing |
author |
Cruz, Breno de Paula Andrade |
author_facet |
Cruz, Breno de Paula Andrade |
author_role |
author |
dc.contributor.unidadefgv.por.fl_str_mv |
Escolas::EBAPE |
dc.contributor.member.none.fl_str_mv |
Costa, Isabel de Sá Affonso da Motta, Paulo Roberto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Breno de Paula Andrade |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Zouain, Deborah Moraes |
contributor_str_mv |
Zouain, Deborah Moraes |
dc.subject.area.por.fl_str_mv |
Administração de empresas |
topic |
Administração de empresas Merchandising de moda Consórcios de exportação Moda - Brasil |
dc.subject.bibliodata.por.fl_str_mv |
Merchandising de moda Consórcios de exportação Moda - Brasil |
description |
This dissertation tried to study qualitatively the performance of the exportation¿s consortiums in the segment of beach fashion in Brazil in the perspective of the marketing. Making use of the method of Grounded Theory, this study aimed to identify the categories that compose and make influence on the exporting performance of four consortiums in Brazil , based on the segment of beach fashion. This study becomes relevant because it classifies the categories found on the field research and exposes their relations. These categories have been characterized as big categories, intermediate categories and initial categories, having it¿s aim respectively: (a) to identify the characteristics found only on the studied consortiums; to identify (b) the promotional composition based on the (c) characteristics found in the segment of beach fashion. The study presents theoretical and managemental implications when shows two important categories that are relevant on the actuation of the exportation¿s consortiums on the external market, which are: knowledge of marketing in the external market and characteristics of the consortiums. |
publishDate |
2007 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2007 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2009-11-18T18:56:29Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-11-18T18:56:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
CRUZ, Breno de Paula Andrade. A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing. Dissertação (Mestrado em Administração) - Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas, Fundação Getúlio Vargas - FGV, Rio de Janeiro, 2007. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10438/3430 |
identifier_str_mv |
CRUZ, Breno de Paula Andrade. A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing. Dissertação (Mestrado em Administração) - Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas, Fundação Getúlio Vargas - FGV, Rio de Janeiro, 2007. |
url |
http://hdl.handle.net/10438/3430 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
collection |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.fgv.br/bitstreams/a1195c31-db9d-4bde-bea7-349a471a5a8c/download https://repositorio.fgv.br/bitstreams/cb2cef37-7b86-4a50-abc6-53e8fbe7373b/download https://repositorio.fgv.br/bitstreams/eda9bb47-8bc6-4457-b425-b8dcef2b7b01/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
e7f8c7cec078f4100a72499759af5139 b8e9b05c04da894c583341fcf86b4d44 9bb1154ea2021bc8ec3c3a8af17a14c0 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813797771923161088 |