A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz, Breno de Paula Andrade
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10438/3430
Resumo: This dissertation tried to study qualitatively the performance of the exportation¿s consortiums in the segment of beach fashion in Brazil in the perspective of the marketing. Making use of the method of Grounded Theory, this study aimed to identify the categories that compose and make influence on the exporting performance of four consortiums in Brazil , based on the segment of beach fashion. This study becomes relevant because it classifies the categories found on the field research and exposes their relations. These categories have been characterized as big categories, intermediate categories and initial categories, having it¿s aim respectively: (a) to identify the characteristics found only on the studied consortiums; to identify (b) the promotional composition based on the (c) characteristics found in the segment of beach fashion. The study presents theoretical and managemental implications when shows two important categories that are relevant on the actuation of the exportation¿s consortiums on the external market, which are: knowledge of marketing in the external market and characteristics of the consortiums.
id FGV_45d5d6d65541f326b5edf58b85a3dcb3
oai_identifier_str oai:repositorio.fgv.br:10438/3430
network_acronym_str FGV
network_name_str Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)
repository_id_str 3974
spelling Cruz, Breno de Paula AndradeEscolas::EBAPECosta, Isabel de Sá Affonso daMotta, Paulo RobertoZouain, Deborah Moraes2009-11-18T18:56:29Z2009-11-18T18:56:29Z2007CRUZ, Breno de Paula Andrade. A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing. Dissertação (Mestrado em Administração) - Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas, Fundação Getúlio Vargas - FGV, Rio de Janeiro, 2007.http://hdl.handle.net/10438/3430This dissertation tried to study qualitatively the performance of the exportation¿s consortiums in the segment of beach fashion in Brazil in the perspective of the marketing. Making use of the method of Grounded Theory, this study aimed to identify the categories that compose and make influence on the exporting performance of four consortiums in Brazil , based on the segment of beach fashion. This study becomes relevant because it classifies the categories found on the field research and exposes their relations. These categories have been characterized as big categories, intermediate categories and initial categories, having it¿s aim respectively: (a) to identify the characteristics found only on the studied consortiums; to identify (b) the promotional composition based on the (c) characteristics found in the segment of beach fashion. The study presents theoretical and managemental implications when shows two important categories that are relevant on the actuation of the exportation¿s consortiums on the external market, which are: knowledge of marketing in the external market and characteristics of the consortiums.A presente dissertação aborda qualitativamente a atuação de consórcios de exportação no segmento de moda praia no Brasil na perspectiva do marketing. Utilizando-se do método da Grounded Theory, este trabalho identificou as categorias que compõem e influenciam o desempenho exportador de quatro consórcios de exportação deste segmento. Este estudo se torna relevante ao categorizar variáveis encontradas por meio da pesquisa de campo e apresentar as relações entre elas. As categorias foram caracterizadas como grandes categorias, categorias intermediárias e categorias iniciais, e teve como objetivo, respectivamente: (a) identificar características presentes apenas nos consórcios estudados; identificar (b) o composto promocional por meio das (c) características presentes no segmento de moda praia dos consórcios estudados. O estudo apresenta implicações teóricas e gerenciais ao apresentar duas grandes categorias que são relevantes na atuação de consórcios de exportação no mercado externo: conhecimento de marketing no mercado externo e características do consórcio.porA atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketinginfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisAdministração de empresasMerchandising de modaConsórcios de exportaçãoModa - Brasilreponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINALACF12D.pdfACF12D.pdfPDFapplication/pdf348106https://repositorio.fgv.br/bitstreams/a1195c31-db9d-4bde-bea7-349a471a5a8c/downloade7f8c7cec078f4100a72499759af5139MD53TEXTACF12D.pdf.txtACF12D.pdf.txtExtracted texttext/plain103265https://repositorio.fgv.br/bitstreams/cb2cef37-7b86-4a50-abc6-53e8fbe7373b/downloadb8e9b05c04da894c583341fcf86b4d44MD55THUMBNAILACF12D.pdf.jpgACF12D.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2882https://repositorio.fgv.br/bitstreams/eda9bb47-8bc6-4457-b425-b8dcef2b7b01/download9bb1154ea2021bc8ec3c3a8af17a14c0MD5610438/34302023-11-28 11:39:58.026open.accessoai:repositorio.fgv.br:10438/3430https://repositorio.fgv.brRepositório InstitucionalPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/dspace-oai/requestopendoar:39742023-11-28T11:39:58Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.por.fl_str_mv A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
title A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
spellingShingle A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
Cruz, Breno de Paula Andrade
Administração de empresas
Merchandising de moda
Consórcios de exportação
Moda - Brasil
title_short A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
title_full A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
title_fullStr A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
title_full_unstemmed A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
title_sort A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing
author Cruz, Breno de Paula Andrade
author_facet Cruz, Breno de Paula Andrade
author_role author
dc.contributor.unidadefgv.por.fl_str_mv Escolas::EBAPE
dc.contributor.member.none.fl_str_mv Costa, Isabel de Sá Affonso da
Motta, Paulo Roberto
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz, Breno de Paula Andrade
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Zouain, Deborah Moraes
contributor_str_mv Zouain, Deborah Moraes
dc.subject.area.por.fl_str_mv Administração de empresas
topic Administração de empresas
Merchandising de moda
Consórcios de exportação
Moda - Brasil
dc.subject.bibliodata.por.fl_str_mv Merchandising de moda
Consórcios de exportação
Moda - Brasil
description This dissertation tried to study qualitatively the performance of the exportation¿s consortiums in the segment of beach fashion in Brazil in the perspective of the marketing. Making use of the method of Grounded Theory, this study aimed to identify the categories that compose and make influence on the exporting performance of four consortiums in Brazil , based on the segment of beach fashion. This study becomes relevant because it classifies the categories found on the field research and exposes their relations. These categories have been characterized as big categories, intermediate categories and initial categories, having it¿s aim respectively: (a) to identify the characteristics found only on the studied consortiums; to identify (b) the promotional composition based on the (c) characteristics found in the segment of beach fashion. The study presents theoretical and managemental implications when shows two important categories that are relevant on the actuation of the exportation¿s consortiums on the external market, which are: knowledge of marketing in the external market and characteristics of the consortiums.
publishDate 2007
dc.date.issued.fl_str_mv 2007
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2009-11-18T18:56:29Z
dc.date.available.fl_str_mv 2009-11-18T18:56:29Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv CRUZ, Breno de Paula Andrade. A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing. Dissertação (Mestrado em Administração) - Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas, Fundação Getúlio Vargas - FGV, Rio de Janeiro, 2007.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10438/3430
identifier_str_mv CRUZ, Breno de Paula Andrade. A atuação de consórcio de exportação do segmento de moda praia e moda intima no Brasil: uma análise na perspectiva do marketing. Dissertação (Mestrado em Administração) - Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas, Fundação Getúlio Vargas - FGV, Rio de Janeiro, 2007.
url http://hdl.handle.net/10438/3430
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)
collection Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.fgv.br/bitstreams/a1195c31-db9d-4bde-bea7-349a471a5a8c/download
https://repositorio.fgv.br/bitstreams/cb2cef37-7b86-4a50-abc6-53e8fbe7373b/download
https://repositorio.fgv.br/bitstreams/eda9bb47-8bc6-4457-b425-b8dcef2b7b01/download
bitstream.checksum.fl_str_mv e7f8c7cec078f4100a72499759af5139
b8e9b05c04da894c583341fcf86b4d44
9bb1154ea2021bc8ec3c3a8af17a14c0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1813797771923161088