O impacto da orientação para o mercado sobre o desempenho financeiro: as concessionárias de veículos da Ford e Volkswagen
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2001 |
Tipo de documento: | Relatório |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10438/3180 |
Resumo: | This report concerns a research about the Impact of Market Orientation on Financial Performance. It was undertaken a theoretical review and then a conceptual model was designed. The model was empirically tested with data from a sample of 294 executives of Ford and Volkswagen vehicle dealerships operating in Brazil using the method of structural equations modeling. In two former phases, the same analysis was undertaken with samples linked to Fiat and General Motors. In this phase, the global adjustment of the Model seemed small. Only the causal link between the component Customer Orientation of Market Orientation appeared as significant cause of Financial Performance. The results were discussed taking into account the literature and its implications were analyzed. More research is necessary to understand these complex phenomena. |
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Urdan, André TorresEscolas::EAESP2009-10-27T17:29:05Z2009-10-27T17:29:05Z2001-01-01T00:00:00Z2005-11-242001;44http://hdl.handle.net/10438/3180This report concerns a research about the Impact of Market Orientation on Financial Performance. It was undertaken a theoretical review and then a conceptual model was designed. The model was empirically tested with data from a sample of 294 executives of Ford and Volkswagen vehicle dealerships operating in Brazil using the method of structural equations modeling. In two former phases, the same analysis was undertaken with samples linked to Fiat and General Motors. In this phase, the global adjustment of the Model seemed small. Only the causal link between the component Customer Orientation of Market Orientation appeared as significant cause of Financial Performance. The results were discussed taking into account the literature and its implications were analyzed. More research is necessary to understand these complex phenomena.Este relatório trata de uma pesquisa sobre o Impacto da Orientação para o Mercado sobre o Desempenho Financeiro. Foi realizada uma revisão teórica e seguiu-se o delineamento de um modelo conceitual. Tal modelo foi testado empiricamente com os dados de uma amostra de 294 executivos de concessionárias de veículos da Ford e Volkswagen operando no Brasil, utilizando-se do método de modelagem de equações estruturais. Em duas etapas anteriores, a mesma análise foi aplicada a amostras ligadas à Fiat e General Motors. Desta feita, o ajustamento global do Modelo revelou-se pequeno. Apenas o vínculo causal entre o componente Orientação para a Concorrência da Orientação para o Mercado mostrou-se como causa significante do Desempenho Financeiro. Os resultados são discutidos à luz da literatura, sendo suas implicações avaliadas. Mais pesquisas são necessárias para compreender tais complexos fenômenos.porRelatório de pesquisa FGV/EAESP/NPP;n.44Market orientationVehicle dealershipsBrasilDesempenho financeiroConcessionárias de veículosOrientação para o mercadoAdministração de empresasFinançasFord Motor CompanyAutomóveis VolkswagenO impacto da orientação para o mercado sobre o desempenho financeiro: as concessionárias de veículos da Ford e VolkswagenThe impact of market orientation on financial performance: the Ford and Volkswagen automobile dealerships in Brazilinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/reportreponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINALRel 44-2001.pdfapplication/pdf911054https://repositorio.fgv.br/bitstreams/b40258c3-c17b-4290-b36d-6c8f9f28f0f1/download0fd5c7d4f094e63be4477f14edbbe447MD51TEXTRel 44-2001.pdf.txtRel 44-2001.pdf.txtExtracted texttext/plain103095https://repositorio.fgv.br/bitstreams/efb58014-c309-40df-b92d-e99705b578cb/download49790e11ffb8a4631ce2ae9cd149f5f8MD56THUMBNAILRel 44-2001.pdf.jpgRel 44-2001.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4930https://repositorio.fgv.br/bitstreams/fa88ef58-5aa3-4f31-a811-f95710524791/download32823f6605b3325bd72f577eccb311c0MD5710438/31802023-11-09 21:50:43.12open.accessoai:repositorio.fgv.br:10438/3180https://repositorio.fgv.brRepositório InstitucionalPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/dspace-oai/requestopendoar:39742023-11-09T21:50:43Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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