Gestão de qualidade no Brasil: setor serviços
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1998 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10438/3101 |
Resumo: | This project intends to analyse quality management in Brazilian services segment. The study was undertaken through the mailing of an extensive questionnaire to a convenience sample of large-, mid- and small-sized companies. The survey covers social-organizational, technical-technological and economical-competitive aspects of the firms. It has appraised the procedures used in quality management as well as the results achieved by firms on this respect. This research is part of a worldwide program on quality management, under the coordination of Prof. Gustavo Vargas from California State University at Fullerton. |
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Delázaro Filho, JoséEscolas::EAESP2009-10-27T17:28:54Z2009-10-27T17:28:54Z1998-01-01T00:00:00Z19981998;11http://hdl.handle.net/10438/3101This project intends to analyse quality management in Brazilian services segment. The study was undertaken through the mailing of an extensive questionnaire to a convenience sample of large-, mid- and small-sized companies. The survey covers social-organizational, technical-technological and economical-competitive aspects of the firms. It has appraised the procedures used in quality management as well as the results achieved by firms on this respect. This research is part of a worldwide program on quality management, under the coordination of Prof. Gustavo Vargas from California State University at Fullerton.O presente relatório origina-se de projeto destinado a analisar a gestão da qualidade no setor de serviços nacional. A pesquisa foi conduzida através do envio de questionário, contendo 135 perguntas, a uma amostra, selecionada por conveniência, de empresas de grande, médio e pequeno portes do segmento de serviços. A sondagem cobre aspectos socioorganizacionais, técnico-tecnológicos e econômico-competitivos das indústrias. Foram avaliados os procedimentos usados na gestão da qualidade e os resultados obtidos. O trabalho insere-se numa pesquisa mundial sobre gestão da qualidade, coordenada pelo Prof. Gustavo Vargas da Universidade Estadual da Califórnia em Fullerton.porRelatório de pesquisa FGV/EAESP/NPP;n.11Indústria de serviçosAdministração de empresasGestão da qualidade total - BrasilServiços (Economia)Gestão de qualidade no Brasil: setor serviçosQuality management in Brazil: services sectorinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlereponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINALP00134_1.pdfapplication/pdf251934https://repositorio.fgv.br/bitstreams/3e01f758-a99f-4ec7-9433-b3c66ba7e6a0/downloada120b294077e4f5994dae21e820a7c9fMD51TEXTP00134_1.pdf.txtP00134_1.pdf.txtExtracted texttext/plain97098https://repositorio.fgv.br/bitstreams/6e3586f8-10c3-4715-b88c-9ba2bcb58c68/downloadb892b7f104854e3935376efe445e347cMD56THUMBNAILP00134_1.pdf.jpgP00134_1.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4931https://repositorio.fgv.br/bitstreams/d7912a6e-73c4-4743-ae24-e0d4e2441fcc/download096b0d7f73f07b2d80a73780a1162beaMD5710438/31012023-11-09 20:06:03.163open.accessoai:repositorio.fgv.br:10438/3101https://repositorio.fgv.brRepositório InstitucionalPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/dspace-oai/requestopendoar:39742023-11-09T20:06:03Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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