Health Education capabilities Based on Virtual Reality
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RECIIS (Online) |
Texto Completo: | https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/540 |
Resumo: | The main goal of virtual reality is to create three-dimensional environments that users can explore and manipulate with the feeling of being immersed in realistic simulations. VR systems are mainly characterized by a high degree of realism in their simulation of real world experiences or even fictitious situations. Medicine and healthcare are benefiting from VR, especially the collaborative virtual environments for teaching various procedures that enable distance education as well as collaboration for remote users. In the context of health education, these systems exhibit some advantages over traditional teaching methods: lower cost for training students, decreased use of guinea pigs and anatomical specimens in laboratories and the possibility of more interactive teaching. Therefore, the aim of this study is to present and discuss the studies that have been performed to highlight the ongoing challenges related to the use of VR in the field of health education. |
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Health Education capabilities Based on Virtual RealityPotencialidades da Educação em Saúde Baseada em Realidade VirtualVirtual RealityHealth EducationInformation SystemsVirtual EnvironmentsSimulatorsRealidade VirtualEducação em SaúdeSistemas de InformaçãoAmbientes VirtuaisSimuladores.The main goal of virtual reality is to create three-dimensional environments that users can explore and manipulate with the feeling of being immersed in realistic simulations. VR systems are mainly characterized by a high degree of realism in their simulation of real world experiences or even fictitious situations. Medicine and healthcare are benefiting from VR, especially the collaborative virtual environments for teaching various procedures that enable distance education as well as collaboration for remote users. In the context of health education, these systems exhibit some advantages over traditional teaching methods: lower cost for training students, decreased use of guinea pigs and anatomical specimens in laboratories and the possibility of more interactive teaching. Therefore, the aim of this study is to present and discuss the studies that have been performed to highlight the ongoing challenges related to the use of VR in the field of health education.A Realidade Virtual tem como ideia principal o uso de ambientes tridimensionais nos quais os usuários podem explorar e interagir sentindo-se imersos em simulações realistas. Sistemas de RV são caracterizados principalmente pelo elevado grau de realismo que oferecem ao simular experiências do mundo real ou mesmo situações fictícias. A Medicina e a área da saúde estão sendo beneficiadas com o advento da RV, especialmente pelos Ambientes Virtuais Colaborativos, que são voltados ao ensino e treinamento de procedimentos diversos, possibilitando a educação a distância e práticas colaborativas entre usuários remotos. No contexto da educação em saúde, esses sistemas apresentam algumas vantagens em relação aos métodos tradicionais de ensino, tais como: a redução de custo na formação de estudantes, a redução do uso de cobaias e peças anatômicas em práticas de laboratório, e a possibilidade de um ensino mais interativo. Portanto, o objetivo do presente estudo é apresentar e discutiros trabalhos que vêm sendo desenvolvidos, de modo a evidenciar os desafios ainda presentes relacionados ao uso da Realidade Virtual para o ensino na área de saúde. Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)2013-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/54010.3395/reciis.v7i3.540Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 7 No. 3 (2013)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 7 Núm. 3 (2013)Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 7 No 3 (2013)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 7 n. 3 (2013)1981-6278reponame:RECIIS (Online)instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)instacron:FIOCRUZporhttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/540/1182Paiva, Paulo Vinícius de FariasMachado, Liliane dos SantosSantos, Sérgio Ribeiro dosRomero, Renata Olívia Gadelhainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-12-09T16:09:58Zoai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/540Revistahttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciishttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/oaireciis@icict.fiocruz.br1981-62781981-6278opendoar:2015-12-09T16:09:58RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)false |
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