On-line education and the challenges to health professional qualification
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | RECIIS (Online) |
Texto Completo: | https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553 |
Resumo: | The dissemination of the web resources as cognitive tools at distance learning has been fostered a discussion about the aspects that support the educational proposals in virtual environments, the role of students and teachers as well as the pedagogical challenges faced by these actors in the new distance learning context on health. Taking as assumptions that the implementation and appropriation of the information and communication technologies depends on the interrelation between the individuals, socials and organizational characteristics, the aim of this work is to discuss some pedagogical challenges underlying the conception of virtual learning environments as the specification of its actors immerse in an interactive and inter rational process, pointing out some factors that could influence the success of the experiences in on-line learning for health professionals. |
id |
FIOCRUZ-6_a7bab3248a6738f4a86823d8b374d874 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/553 |
network_acronym_str |
FIOCRUZ-6 |
network_name_str |
RECIIS (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
On-line education and the challenges to health professional qualificationA educação online e os desafios à qualificação profissional em saúdeon-line educationeducational technologieshealth professional qualificationeducação on-linetecnologias educativasqualificação profissional em saúdeThe dissemination of the web resources as cognitive tools at distance learning has been fostered a discussion about the aspects that support the educational proposals in virtual environments, the role of students and teachers as well as the pedagogical challenges faced by these actors in the new distance learning context on health. Taking as assumptions that the implementation and appropriation of the information and communication technologies depends on the interrelation between the individuals, socials and organizational characteristics, the aim of this work is to discuss some pedagogical challenges underlying the conception of virtual learning environments as the specification of its actors immerse in an interactive and inter rational process, pointing out some factors that could influence the success of the experiences in on-line learning for health professionals.A disseminação dos recursos da web como ferramentas cognitivas na educação à distância têm fomentado a discussão acerca dos aspectos pedagógicos que sustentam as propostas educativas em ambientes virtuais, implicando em desafios a serem enfrentados pelos diversos atores inseridos nos novos contextos de aprendizagem on-line no âmbito da saúde. Tomando como pressupostos que a implementação e apropriação das tecnologias de informação e comunicação dependem da interrelação entre as características individuais, sociais e organizacionais, buscou-se nesse trabalho discutir alguns desafios pedagógicos subjacentes à concepção de ambientes virtuais de aprendizagem, bem como as especificidades de seus atores imersos em um processo interativo e interacional, apontando alguns fatores que influenciariam o sucesso das experiências de educação on-line para profissionais de saúde.Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)2010-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/55310.3395/reciis.v4i5.553Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 4 No. 5 (2010)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 4 Núm. 5 (2010)Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 4 No 5 (2010)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 4 n. 5 (2010)1981-6278reponame:RECIIS (Online)instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)instacron:FIOCRUZporenghttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1195https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1822Laguardia, JosuéCasanova, Angelainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-30T12:59:59Zoai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/553Revistahttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciishttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/oaireciis@icict.fiocruz.br1981-62781981-6278opendoar:2019-05-30T12:59:59RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
On-line education and the challenges to health professional qualification A educação online e os desafios à qualificação profissional em saúde |
title |
On-line education and the challenges to health professional qualification |
spellingShingle |
On-line education and the challenges to health professional qualification Laguardia, Josué on-line education educational technologies health professional qualification educação on-line tecnologias educativas qualificação profissional em saúde |
title_short |
On-line education and the challenges to health professional qualification |
title_full |
On-line education and the challenges to health professional qualification |
title_fullStr |
On-line education and the challenges to health professional qualification |
title_full_unstemmed |
On-line education and the challenges to health professional qualification |
title_sort |
On-line education and the challenges to health professional qualification |
author |
Laguardia, Josué |
author_facet |
Laguardia, Josué Casanova, Angela |
author_role |
author |
author2 |
Casanova, Angela |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Laguardia, Josué Casanova, Angela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
on-line education educational technologies health professional qualification educação on-line tecnologias educativas qualificação profissional em saúde |
topic |
on-line education educational technologies health professional qualification educação on-line tecnologias educativas qualificação profissional em saúde |
description |
The dissemination of the web resources as cognitive tools at distance learning has been fostered a discussion about the aspects that support the educational proposals in virtual environments, the role of students and teachers as well as the pedagogical challenges faced by these actors in the new distance learning context on health. Taking as assumptions that the implementation and appropriation of the information and communication technologies depends on the interrelation between the individuals, socials and organizational characteristics, the aim of this work is to discuss some pedagogical challenges underlying the conception of virtual learning environments as the specification of its actors immerse in an interactive and inter rational process, pointing out some factors that could influence the success of the experiences in on-line learning for health professionals. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553 10.3395/reciis.v4i5.553 |
url |
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553 |
identifier_str_mv |
10.3395/reciis.v4i5.553 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1195 https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1822 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 4 No. 5 (2010) Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 4 Núm. 5 (2010) Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 4 No 5 (2010) Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 4 n. 5 (2010) 1981-6278 reponame:RECIIS (Online) instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ) instacron:FIOCRUZ |
instname_str |
Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ) |
instacron_str |
FIOCRUZ |
institution |
FIOCRUZ |
reponame_str |
RECIIS (Online) |
collection |
RECIIS (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ) |
repository.mail.fl_str_mv |
reciis@icict.fiocruz.br |
_version_ |
1798942462145724416 |