On-line education and the challenges to health professional qualification

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Laguardia, Josué
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Casanova, Angela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: RECIIS (Online)
Texto Completo: https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553
Resumo: The dissemination of the web resources as cognitive tools at distance learning has been fostered a discussion about the aspects that support the educational proposals in virtual environments, the role of students and teachers as well as the pedagogical challenges faced by these actors in the new distance learning context on health. Taking as assumptions that the implementation and appropriation of the information and communication technologies depends on the interrelation between the individuals, socials and organizational characteristics, the aim of this work is to discuss some pedagogical challenges underlying the conception of virtual learning environments as the specification of its actors immerse in an interactive and inter rational process, pointing out some factors that could influence the success of the experiences in on-line learning for health professionals.
id FIOCRUZ-6_a7bab3248a6738f4a86823d8b374d874
oai_identifier_str oai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/553
network_acronym_str FIOCRUZ-6
network_name_str RECIIS (Online)
repository_id_str
spelling On-line education and the challenges to health professional qualificationA educação online e os desafios à qualificação profissional em saúdeon-line educationeducational technologieshealth professional qualificationeducação on-linetecnologias educativasqualificação profissional em saúdeThe dissemination of the web resources as cognitive tools at distance learning has been fostered a discussion about the aspects that support the educational proposals in virtual environments, the role of students and teachers as well as the pedagogical challenges faced by these actors in the new distance learning context on health. Taking as assumptions that the implementation and appropriation of the information and communication technologies depends on the interrelation between the individuals, socials and organizational characteristics, the aim of this work is to discuss some pedagogical challenges underlying the conception of virtual learning environments as the specification of its actors immerse in an interactive and inter rational process, pointing out some factors that could influence the success of the experiences in on-line learning for health professionals.A disseminação dos recursos da web como ferramentas cognitivas na educação à distância têm fomentado a discussão acerca dos aspectos pedagógicos que sustentam as propostas educativas em ambientes virtuais, implicando em desafios a serem enfrentados pelos diversos atores inseridos nos novos contextos de aprendizagem on-line no âmbito da saúde. Tomando como pressupostos que a implementação e apropriação das tecnologias de informação e comunicação dependem da interrelação entre as características individuais, sociais e organizacionais, buscou-se nesse trabalho discutir alguns desafios pedagógicos subjacentes à concepção de ambientes virtuais de aprendizagem, bem como as especificidades de seus atores imersos em um processo interativo e interacional, apontando alguns fatores que influenciariam o sucesso das experiências de educação on-line para profissionais de saúde.Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)2010-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/55310.3395/reciis.v4i5.553Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 4 No. 5 (2010)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 4 Núm. 5 (2010)Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 4 No 5 (2010)Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 4 n. 5 (2010)1981-6278reponame:RECIIS (Online)instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)instacron:FIOCRUZporenghttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1195https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1822Laguardia, JosuéCasanova, Angelainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-30T12:59:59Zoai:www.reciis.icict.fiocruz.br:article/553Revistahttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciishttps://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/oaireciis@icict.fiocruz.br1981-62781981-6278opendoar:2019-05-30T12:59:59RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)false
dc.title.none.fl_str_mv On-line education and the challenges to health professional qualification
A educação online e os desafios à qualificação profissional em saúde
title On-line education and the challenges to health professional qualification
spellingShingle On-line education and the challenges to health professional qualification
Laguardia, Josué
on-line education
educational technologies
health professional qualification
educação on-line
tecnologias educativas
qualificação profissional em saúde
title_short On-line education and the challenges to health professional qualification
title_full On-line education and the challenges to health professional qualification
title_fullStr On-line education and the challenges to health professional qualification
title_full_unstemmed On-line education and the challenges to health professional qualification
title_sort On-line education and the challenges to health professional qualification
author Laguardia, Josué
author_facet Laguardia, Josué
Casanova, Angela
author_role author
author2 Casanova, Angela
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Laguardia, Josué
Casanova, Angela
dc.subject.por.fl_str_mv on-line education
educational technologies
health professional qualification
educação on-line
tecnologias educativas
qualificação profissional em saúde
topic on-line education
educational technologies
health professional qualification
educação on-line
tecnologias educativas
qualificação profissional em saúde
description The dissemination of the web resources as cognitive tools at distance learning has been fostered a discussion about the aspects that support the educational proposals in virtual environments, the role of students and teachers as well as the pedagogical challenges faced by these actors in the new distance learning context on health. Taking as assumptions that the implementation and appropriation of the information and communication technologies depends on the interrelation between the individuals, socials and organizational characteristics, the aim of this work is to discuss some pedagogical challenges underlying the conception of virtual learning environments as the specification of its actors immerse in an interactive and inter rational process, pointing out some factors that could influence the success of the experiences in on-line learning for health professionals.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-12-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553
10.3395/reciis.v4i5.553
url https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553
identifier_str_mv 10.3395/reciis.v4i5.553
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1195
https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/553/1822
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde (Icict/Fiocruz)
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; Vol. 4 No. 5 (2010)
Revista Eletrônica de Comunicação, Informação e Inovação em Saúde; Vol. 4 Núm. 5 (2010)
Revue de la Communication, de l'Information et de l'Innovation en santé; Vol. 4 No 5 (2010)
Revista Eletrônica de Comunicação, Informação & Inovação em Saúde; v. 4 n. 5 (2010)
1981-6278
reponame:RECIIS (Online)
instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)
instacron:FIOCRUZ
instname_str Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)
instacron_str FIOCRUZ
institution FIOCRUZ
reponame_str RECIIS (Online)
collection RECIIS (Online)
repository.name.fl_str_mv RECIIS (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)
repository.mail.fl_str_mv reciis@icict.fiocruz.br
_version_ 1798942462145724416